مجسمه ی فاخربرای شهریار نیاز یک شهر است، نیاز تمام شهرهاست این یک سوال است ، آیا می دانید اگر شاعر نبود ، شهر و سرزمین چگونه می شد ؟ آنچه که میراث شهریار است ، بسیار گرانبهاست و برای این است که عداوت با او نیز بسیار گران است ! در شهر شهریار ناتوان و عاجز برای ساخت یک مجسمه فاخر و نفیس برایش بوده اند! برای این است که در یک سال دو یورش برای کتابش به راه انداختند و ........... برای شهریار شعر و اخلاق و هنر و حس به فکر مجسمه ای گرانبها باشیم !
قوری چینی جادویی سفالی از خاک رس بنفش+ویدیوقوری ساخته شده از خاک رس بنفش اصیل، یک منبع نادر و محدود که منحصراً در Yixing، چین استخراج شده است، تجربه منحصر به فرد مزه چای را با آن می توان کشف کرد. خاک رس بنفش که به دلیل بافت صاف و تخلخل بالا شناخته شده است، طعم چای را حفظ و تقویت می کند و هر آماده سازی را به یک تجربه غنی و فراموش نشدنی تبدیل می کند.... این قوریها با دقت توسط صنعتگران متخصص محلی با استفاده از تکنیکهای سنتی که کیفیت و اصالت هر قطعه را تضمین میکند، قالبگیری میشوند. تولید دقیق با حداقل ابزار مانند کفگیر و سوزن بامبو منجر به محصولی می شود که هم کاربردی و هم یک اثر هنری است. قوری که با خاک رس بنفش عاری از سرب، آرسنیک، کادمیوم و سایر مواد سمی ساخته شده است، فواید سلامتی عالی را ارائه می دهد. از چای خالص و سالم با ایمنی محصولی کاملا طبیعی لذت می توان برد .........قوری ارغوانی سفالی که با افزایش دما تغییر رنگ می دهد، این دگرگونی بصری جذاب نه تنها چشم را خوشحال می کند، بلکه هر آماده سازی را به یک منظره تبدیل می کند. قوری به آرامی رنگ های پنهان خود را نشان می دهد و غنا و پیچیدگی چای درون آن را منعکس می کند. علاوه بر این، قوری چای ما دارای ویژگی شگفت انگیز تغییر رنگ با افزایش دما است و در حین آماده کردن چای خود، منظره بصری جذابی را ارائه می دهد.
ظرفی با تصاویر نوازندگان در سبک کاشانبا پیدایش سبک موسوم به کاشان، ظروف براق ایرانی خود را جلوه گر می سازند. در موزه متروپولیتن نیویورک روی این کاسه، تصاویر پر نقش و نگار دو نوازنده در مرکز با پسزمینه تزیینات متراکم آنها ترکیب میشود. چهار خط خوشنویسی، یکی کوفی درهم و برگی و سه خط نسخ، شامل عبارات به زبان عربی، رباعیاتی برگرفته از آثار چهار شاعر مختلف فارسی زبان و شعری منسوب به شاعر معروف عرفانی «عبدالمجد مجدود سنا» است. .
رای گیری برای بازوهای آشیلآتنا ریاست رای گیری برای اعطای بازوهای آشیل را بر عهده دارد، نقاشی گلدان 490 قبل از میلاد در مجموعه موزه تاریخ هنر وین نگهداری می شود
کدو تنبل مجسمه ای در کنار دریا«کدو تنبل» یایو کوساما که زمانی قربانی امواج بلندی بود که آن را به دریا کشاند، در انتهای یک اسکله در سمت جنوبی ناوشیما قرار دارد.
موزه هنر کلیولند مجسمه باستانی را به لیبی باز خواهد گرداندموزه هنر کلیولند با بازگرداندن مجسمه 2200 ساله از سلسله مصر باستان که گمان می رود پس از جنگ جهانی دوم به غارت رفته است، موافقت کرد. توافقی که به طور مشترک توسط موزه و دپارتمان آثار باستانی لیبی به دست آمده است، حاکی از آن است که موزه هنر کلیولند به طور داوطلبانه مجسمه را به عنوان دارایی لیبی به رسمیت می شناسد و اجازه می دهد این اثر باستانی به عنوان یک امانت برای «چند سال» ، همراه با وعده کمک هزینه تحصیلی مشترک در آینده و برچسب به روز شده با ذکر لیبی به عنوان مالک قانونی در کلیولند باقی بماند. این شی، یک مجسمه بازالت سیاه با ارتفاع تقریباً 60 سانتی متری است که مربوط به سالهای 200 پیش از میلاد ، سلسله بطلمیوسی است که با زیباییشناسی ترکیبی یونانی-رومی متمایز بود، با خودکشی ملکه کلئوپاترا در سال 30 قبل از میلاد به پایان رسید. لارنس فلیشمن، مجموعه دار، مجسمه را به افتخار آریل پی کوزلوف، متصدی وقت موزه هنرهای باستانی، به موزه داد. فلیشمن که در سال 1997 درگذشت، یک حامی مشهور هنر با مجموعه قابل توجهی از آثار باستانی بود. در سال 2023، دپارتمان آثار باستانی لیبی با موزه هنر کلیولند تماس گرفت و اعلام کرد که مجسمه از موزه بطلمیوس در لیبی برداشته شده است. پس از بررسی مستندات و تاریخچه انتشار شی، موزه مشخص کرد که این مجسمه احتمالاً در سال 1941 زمانی که موزه بطلمیوس در طول اشغال بریتانیا ویران شد، ربوده شده است. تصور می شد که فلیشمن ها این مجسمه را در سال 1966 به دست آوردند. این مجسمه تا زمانی که در سال 1991 در بولتن هنری ماهانه موزه هنر کلیولند منتشر شد، بی خبر مانده بود.
کشتزار زندگی و کابوس ! یادبود برای ادای احترام به قربانیان بردگی در پرتغالاین یادمان در لیسبون مزرعه ای از نیشکر به ارتفاع سه متر است که از آلومینیوم ساخته شده است، که اشاره به منطق اقتصادی سردی دارد که تجارت برده در اقیانوس اطلس را پیش برد. این یک چالش برای پرتغال است. برای کشوری که هم تجارت برده ماوراء اقیانوس اطلس را تأسیس کرد و هم یکی از آخرین کشورهایی بود که به سود خود آن را ادامه داد - پرتغالی ها در دهه 1960 از نیروی کار برده داری در مستعمرات خود استفاده می کرد - پرتغال در محاسبه گذشته خود کند بوده است.
خانه موسیقی هواینان یک خانه "موسیقی" غیرمعمول در شهر چینی هواینان (استان آنهویی) از دو بخش . به طور دقیق تر، از دو ابزار موسیقی - ویولن و پیانو، تقریباً کاملاً شفاف تشکیل شده است. چنین پروژه کمی دیوانه وار فقط می تواند برای استعدادهای جوان به ذهن خطور کند که تخیل جسورانه آنها هنوز هیچ مرزی ندارد. طراح های این ساختمان از دانشجویان دانشکده معماری دانشگاه صنعتی هستند. خانه پیانو در سال 2007 ساخته شد، نسبت های ساختمان به طور کامل کپی آلات موسیقی، آنها در مقیاس 1:50 ساخته شده است. ویولن دارای پله برقی است و پیانو مجموعه نمایشگاهی را در خود جای داده است.
نگاهی به اساطیر یونان از طریق ظروفی که دوران طلایی سفال های آتیک را تعریف می کردندیکی از اپیگرام های هومر اینچنین آغاز می شود: «کوزه گرها، اگر به من جایزه بدهید، برای شما می خوانم». افسانه ها حکایت از آن دارد که بارد مشهور یونانی در قرن 6 تا 5 قبل از میلاد در شرق مدیترانه سفر می کرد، زمانی که در ساموس فرود آمد، جایی که سفالگران جزیره کالاهای خود را در ازای نمایشی عرضه کردند. در این آهنگ، او به الهه آتنا دستور می دهد که دست او را روی کوره های آنها بگیرد تا موفقیت آنها را تضمین کند. در حالی که ظروف سفالی یونانی در هزاره سوم قبل از میلاد سرچشمه می گیرند، گلدان های قرن ششم و پنجم به سبک متمایز سیاه و قرمز ساخته می شدند و بهترین سفال های تولید شده در یونان در آن زمان بودند. این دوره از سفال های یونانی بود که دکتر مانفرد زیمرمن (1935-2011) هنگامی که مجموعه گلدان های یونان باستان خود را در دهه 1970 آغاز کرد، به دنبال آن بود. در طی نزدیک به 40 سال، او برخی از بکرترین و باستانی ترین ظروف جهان باستان را به دست آورد و در سال 2005 در موزه آنتیک اسنور را در شهر زادگاهش برمن افتتاح کرد و مجموعه خود را برای مخاطبان گسترده ای به ارمغان آورد.
مجسمه های چوبی شطرنجهر هنرمند با ایده های خودش به شطرنج نگاه می کند ،وزیر همچنان ملکه انتخاب شده است و .............کنده کاری روی چوب دیگر فقط یک سرگرمی کوچک نیست. هر سال، بهترین استادان در مسابقات قهرمانی جشنواره کنده کاری Reedsport که در ایالات متحده برگزار می شود، رقابت می کنند.
مجسمه اسبدبورا باترفیلد، هنرمند متولد کالیفرنیا، که به خاطر مجسمههای اسبهایش مشهور است، امروزه از شاخههای افتاده برای خلق آثارش استفاده میکند که سپس در برنز ریختهگری میشوند. این اثر به سال 1990 برمی گردد، زمانی که او عمدتاً با قطعات ضایعاتی کار می کرد که در مجاورت مزرعه خود در بوزمن، مونتانا می یافت.
"روشنایی روز" نمایشگاهی برای یاداوری هنرمندانه استعماریونی اسکارس که از نوادگان بومیان کوکاتا و نوکونو در استرالیای جنوبی است، هنرمندی است که آثارش تاریخ استعمار و به حاشیه راندن استرالیاییهای بومی را بررسی میکند. پس از موفقیت نمایش های سال 2022 او در ایکون در بیرمنگام در بریتانیا و کاخ توکیو در پاریس، نمایشگاه انفرادی جدید او در گالری هنری غرب استرالیا در ماه فوریه افتتاح می شود.
گاو نر وال استریت گاو ، یک مجسمه برنزی است که در برادوی در شمال بولینگ گرین در منطقه مالی منهتن در شهر نیویورک قرار دارد. مجسمه برنزی3200 کیلوگرمی با قد 3.4 متر و طول 4.9 متر گاو نر، نماد خوش بینی مالی و رفاه را به تصویر می کشد. Charging Bull یک مقصد توریستی محبوب است که روزانه هزاران نفر را به خود جذب می کند و نماد وال استریت و منطقه مالی است.
بزرگترین مجموعه خصوصی اسلحه ها و زره های باستانی کریستین لوت با جذابیت های دنیای باستان بیگانه نیست. علاقه او از کودکی با شروع به جمع آوری سکه های دوران باستان آغاز شد و هنگامی که به بیست سالگی رسید، شروع به ساخت مجموعه خود با شور و اشتیاق کرد و به سلاح ها و زره های باستانی گسترش یافت. وقتی معلوم شد که داراییها برای نمایش در خانههایش بسیار بزرگ بود، او تصمیم گرفت موزهای ایجاد کند که در آن بتواند اشتیاق خود را به دنیای باستان با عموم به اشتراک بگذارد. موزه هنر کلاسیک موژین در جنوب فرانسه در سال 2011 افتتاح شد. مجموعه لووت اکنون بزرگترین مجموعه خصوصی اسلحه و زره باستانی در جهان است و به اتفاق آرا به عنوان بهترین در نوع خود که در قرن بیست و یکم شکل گرفته است پذیرفته شده است. ...............در 30 ژانویه 2024، کریستیز 36 اثر برجسته از مجموعه اسلحه و زره از موزه هنر کلاسیک موگین، قسمت اول در نیویورک را ارائه خواهد کرد. همانطور که لوت می گوید، «این فروش به موزه ها و مجموعه داران به طور یکسان شاید آخرین فرصت را می دهد تا برخی از کمیاب ترین اشیاء نظامی جهان باستان را که هنوز در دستان شخصی هستند به دست آورند».
لامپ ناتیلوسلامپ ناتیلوس، لامپ با پیچ توربو، ادغام شده در مجموعه میز با جوهر افشان و فرشته ، طرح: موریتز هکر، وین، 1900/05 است
شهریار بزرگ در تجسم های هنرمند توانمندزاد روز شهریار سخن ، شاعر رویاها و خاطرات مردمان و خالق منظومه روان و آهنگین معرفت های انسانی " حیدر بابایه سلام " را بزرگ می گذاریم!
نمایش مجسمه های ریچارد هانت آقای هانت، پسر بخش جنوب شیکاگو، در سال 1955 زمانی که در مراسم تشییع جنازه امت تیل، جوان سیاهپوست شیکاگوئی که در همسایگی ریچارد هانت بزرگ شد و توسط مردان سفید پوست شکنجه و کشته شد، شرکت کرد، 19 ساله بود. جسد او هنگام بازدید از می سی سی پی مثله شد، قتلی که به شعله ور شدن جنبش حقوق مدنی کمک کرد. آن تجربه هولناک تأثیری بر زندگی حرفه ای ریچارد هانت داشت و او را وادار کرد تا با جوشکاری و آهنگری مواد دور ریخته شده ، هنر را تجربه کند. کار او در اوایل مورد تحسین قرار گرفت. دو سال پس از تشییع جنازه امت، در حالی که آقای هانت هنوز در مدرسه انستیتوی هنر شیکاگو دانشجو بود، موزه هنر مدرن نیویورک یکی از مجسمههای او را خریداری کرد که یک اثر فولادی به نام «آراکن» بود.
ریچارد هانت، مجسمهساز شیکاگو، که هنر عمومی بزرگی را در استودیوی شگفتانگیز خود خلق کرد، در ۸۸ سالگی درگذشت.ریچارد هانت مجسمه ساز مشهور جهان روز شنبه در شیکاگو درگذشت. او 88 سال داشت. در سال 2021، هانت 50 سال را در استودیوی خود جشن گرفت - در یک پست الکتریکی سابق با ابعاد بزرگ که به آزمایشگاهی برای کارهای فلزی به یاد ماندنی او تبدیل شد. او به مجلات گفته بود که استودیو هر چیزی را که میخواست داشت: «نور سقفی، سقفهای بلند، جرثقیل برای جابجایی وسایل. اگر قرار بود یک استودیوی مجسمه سازی طراحی کنید، بهتر از این نمی توانستید انجام دهید.» فیلمبرداران تنوع بی پایان کارهای موجود در استودیوی او را دوست داشتند. سندان، ابزار، اشیاء یافت شده، مدل های مقیاس برای کارهای بزرگتر و ضایعات فلزی همه جا وجود داشت. فیلمبرداران گفتند که میتوانند روزها را در آنجا بگذرانند و تماشا کنند .
الماس گرانبهای آبی در حراج کریستیزالماسهای آبی آنقدر کمیاب هستند که وقتی سال گذشته یک حلقه الماس آبی طراحی شده توسط جواهرات گراف در حراج کریستیز نیویورک به نمایش درآمد،قیمت آن به 12.5 میلیون دلار رسید. چرا آنها چنین قیمت های قابل توجهی را جذب می کنند به این دلیل است که آنها یکی از عمیق ترین اسرار زمین هستند. به گفته زمین شناسان، این شگفتی های جهان طبیعی بیش از 500 میلیون سال پیش در لایه داغ بین پوسته زمین و هسته آن در اعماق 400 مایلی شکل گرفته اند.
ارابه شکوه ؛ مجسمه ای در سنت پطرزبورگبنای یادبود"ارابه شکوه" بر روی طاق ساختمان ستاد کل از نظر حجم بزرگترین مجموعه در میان آثار باستانی سنت پترزبورگ است. ارتفاع آن 9.94 متر، عرض جلو 15.62 متر است. طول ارابه با مجسمه های اسب 9.59 متر است. این یکی از تزئینات فوق العاده شهر، یکی از نمادهای آن و یکی از ویژگی های غالب آن است. "ارابه شکوه" به افتخار پیروزی روسیه بر ناپلئون در سال 1828 در مقابل پنجره های اقامتگاه سلطنتی - کاخ زمستانی قرار گرفت. با این حال، این بنای تاریخی بسیار بیشتر از سایر بناهای تاریخی در سنت پترزبورگ نیاز به تعمیر داشت. قطعات سنگین اغلب از آن می افتاد، تا 60 درصد از آبکاری مس و قاب های فولادی باید به طور مکرر تعویض می شد و پیکره های عظیم مجسمه ها از همان ابتدا متحرک بودند. علل این مشکلات نیاز به اصلاح داشت و بدون آن رفع آنها غیرممکن بود. در 26 اکتبر 1828، گروه مجسمه سازی "ارابه شکوه" در طاق ساختمان ستاد کل رونمایی شد.
حلقه کریستال از مصر باستانحلقه ای از کریستال که متعلق یه 1295 تا 1069 سال پیش از میلاد مسیح است
موزه سفال تبریز در نوزدهمین سال فعالیتموزه سفال تبریز در خانه علوی یکی از مراکز زنده و پویای هنری تبریز است که در محله قدیمی دوه چی واقع است ، این موزه ضمن نمایش آثار هنرمندان و هنرجویان خود ، آفرینش و خلاقیت را بدور از غوغای شهر ارائه می کند ! غوغای آن همان سکوت و زیبایی هنرصنعتی است که حرفه را در اوج ظرافت و لطافت می آفریند!
سنگین تر بار افکار منفی هستندسنگین ترین بار برای یک انسان ، بار افکار منفی اوست .............................
ایده های برای گلدانبازار با نواوری رشد می کند ، ایده های گلدان برای روی میز، طرح های جذابی را ارائه می کنند