با شروع سال تحصیلی جدید، نبرد اجتنابناپذیری برای بازگرداندن بچهها به روال خواب سالم پیش میآید. در بسیاری از موارد، این احتمالاً به معنای تنظیم مجدد مرزها در استفاده از صفحه نمایش گوشی و کامپیوتر به خصوص در اواخر عصر است. اما گفتن و اجرای آن قوانین آسان تر از انجام آن است. مجموعه رو به رشدی از تحقیقات در حال یافتن پیوندهای قوی بین خواب، سلامت روان و زمان تماشای صفحه نمایش در کودکان و نوجوانان هستند - این اصطلاح برای کودکان پیش از نوجوانی در حدود سنین 10 تا 12 سال است که در ایالات متحده از مشکلات سلامت روان و کم خوابی رنج می برند. و این یک چرخه معیوب است: هم کمبود خواب و هم فعالیت زیاد مرتبط با استفاده از رسانههای اجتماعی و بازیهای ویدیویی قبل از خواب میتوانند اضطراب و افسردگی را تشدید یا حتی تحریک کنند که نیاز به مداخله و بررسی دارد.
برای در امان ماندن کتاب حیدر بابایه سلام شهریار از گزندهای روزگار کتاب چاپ دوم آن بتاریخ 1332 و با خط طاهر خوشنویس را بعنوان یک اثر معنوی و جزو میراث ناملموس مردمان که خود حاوی میراث های بزرگ از گنجینه های فولکلور است، باید در کنار مجسمه ای از او ثبت شود، هرچند که کتاب "حیدربابایه سلام" جاودانه است و خواهد ماند .
سالی رونی، آرونداتی روی و راشل کوشنر از جمله بیش از 1000 نویسنده و متخصص نشر هستند که نامهای را امضا کردهاند که در آن متعهد به تحریم موسسات فرهنگی اسرائیل هستند که "همدست یا ناظران ساکت ظلم شدید بر فلسطینیان هستند". امضاکنندگان این تعهد میگویند که با ناشران، جشنوارهها، آژانسهای ادبی و نشریاتی که «در نقض حقوق فلسطینیها شریک هستند»، از جمله اجرای «سیاستها و شیوههای تبعیضآمیز» یا «سفید کردن و توجیه اشغال، آپارتاید یا نسلکشی اسرائیل» همکاری نخواهند کرد.
مجتمع ربع رشیدی ، ساختاری متفاوت از نظر مدیریت ، آموزش و شیوه اداری در نیمه اول قرن هشتم هجری قمری در دوران حاکمیت مغول ها داشته است ، درامدهای موقوفات در ربع رشیدی هزینه می گردیده است که در عصر حاضر نیز متفاوت و بسیار فاخر جلوه می کند! ساختاری که در دنیای مدرن بسیار پیشرفته و عمیق است،ربع رشیدی همچنان امکان احیا با ثروت بی کران خود را دارد و در غیر این صورت موقوفه خواران به تدریج آنان را غصب و تصرف خواهند کرد ، چنانکه از دوزان قاجار مستندا این کار انجام شده است و افراد قدرتمند به این کار دست زده اند، حتی در طول تاریخ نیز عده ای سعی در انتصاب خود به رشیدالدین کرده اند تا بلکه بتوانند با دست یابی به این ثروت بی کران ، ان را به ثروت شخصی خود بیافزایند و نیات واقف بزرگ را فراموش دارند
یک لوح گلی کوچک که موقعیت شهر باستانی بابل را به عنوان مرکز جهان ترسیم کرده است، به عنوان کهنترین نقشه تاریخ شناخته میشود. این لوح گلی که چگونگی درک تمدن بابل از جهان معاصرش را در اوایل هزاره نخست پیش از میلاد نشان میدهد، به زبان اکدی نوشته شده است و قدمت آن به احتمال زیاد به ۲۹۰۰ تا ۲۶۰۰ سال قبل بازمیگردد. این لوح در ابعاد ۱۲ در ۸ سانتیمتر شامل یک توصیف متنی مختصر و گمشده، به همراه یک نقشه کوچک از شهر است. بابل، شهر باستانی بینالنهرین، در این نقشه در مرکز جهان قرار گرفته و رود فرات دیده میشود که از شمال (بالا) به سمت جنوب (پایین) جریان دارد. دو دهانه این رود با برچسب «باتلاق» و «خروج» مشخص شده است. در این نقشه کل منطقه بینالنهرین توسط یک «رود تلخ» یا اقیانوسی مدور احاطه شده است. هفت یا هشت منطقه خارجی به صورت بخشهای مثلثیشکل در آن سوی اقیانوس به تصویر کشیده شده است که تصور میشود کوههای زاگرس باشند. علاوه بر شهر بابل در نیمه شمالی نقشه سه تمدن دیگر یعنی شوش (پایتخت عیلام) در جنوب، اورارتو در شمال شرقی و هابان پایتخت کاسیها در شمال غربی نشان داده شده است.
هر سال در این روز در نزدیکی بنای یادبود لئو تولستوی جمع می شویم. و هر سال بیشتر و بیشتر متقاعد می شوم که ماموریت ما بیشتر و بیشتر اهمیت پیدا می کند. تولستوی امروز به ما چه می دهد؟ اخلاق عمومی، اخلاق... لئو تولستوی چیزی است که اکنون در سراسر جهان مطرح و مهم است، زیرا تولستوی در همه جا خوانده می شود، نه تنها در روسیه، بلکه در خارج از کشور.
آندری کارپاتی، یکی از بنیانگذاران OpenAI، دنیایی را متصور است که در آن رباتهای هوش مصنوعی میتوانند به متخصصان موضوعی تبدیل شوند که «عمیقاً مشتاق، در آموزش عالی، بینهایت صبور و مسلط به همه زبانهای دنیا هستند». از طریق این چشم انداز، ربات ها برای «آموزش شخصی همه 8 میلیارد نفر از ما در صورت تقاضا» در دسترس خواهند بود. تجسم این ایده، آخرین سرمایهگذاری او، آزمایشگاههای Eureka است، که صرفاً جدیدترین نمونه برجسته از چگونگی استفاده کارآفرینان فناوری برای استفاده از هوش مصنوعی برای متحول کردن آموزش است. کارپاتی معتقد است که هوش مصنوعی می تواند یک چالش طولانی مدت را حل کند: کمبود معلمان خوب که در عین حال متخصص موضوع هستند.
جهان و کره آبی متعلق به تمام مردمان است ، مردمان حق دارند در تنها فرصتی که برای حضور در زمین یافته اند ، در آن بدون تبعیض زندگی کنند ! این زمین را برای آیندگان حفظ خواهیم کرد! ما برای حفظ کیفیت زندگی و حفظ کرامت انسان و افتخارات آن در کنار آن موجودیتی بنام کره زمین که در جای جای آن نمادهای تلاش این انسان دیده می شود ، با قلم تلاش می کنیم ! حقوق آنچه که بر روی این کره است پاس می داریم ، براین قلم سوگند یاده شده است و ما آن را فراموش نخواهیم کرد.
امروزه دیدن کودکانی که به صفحه نمایش خود چسبیده اند غیرمعمول نیست. بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو در سال 2020، در واقع، 80 درصد از والدینی که کودکان 11 ساله یا کمتر دارند، می گویند که فرزندانشان ویدیوهای یوتیوب را تماشا می کنند. نیمی از این والدین می گویند که فرزندانشان هر روز ویدئو تماشا می کنند – برخی حتی چندین بار در روز. اما خیره شدن طولانی مدت به صفحه نمایش می تواند بر سلامت کودکان تأثیر منفی بگذارد - حتی ایجاد وابستگی. بر اساس تحقیقات، کودکان زمانی که زمان نمایش صفحه نمایش آنها بیش از یک ساعت در روز باشد، کنجکاوی، خودکنترلی و ثبات عاطفی کمتری از خود نشان می دهند. آنها همچنین احتمال بیشتری برای تجربه اضطراب و افسردگی دارند و از اختلالات خواب، چاقی و اختلال در مهارت های اجتماعی رنج می برند. حتی ویدیوهای کوتاه و سریع عواقبی دارد که بر خود تنظیمی و حافظه کاری کودکان خردسال تأثیر می گذارد. من معتقدم ضروری است که چگونگی استفاده از فناوری را به گونه ای بررسی کنیم که بتواند بر توانایی کودکان در تفکر و برقراری ارتباط تأثیر مثبت بگذارد. کتابهای صوتی مورد قانعکنندهای را ارائه میکنند. از حدود سه و نیم سالگی، اکثر کودکان می توانند داستان های ساده و افسانه ها را درک کنند. کتابهای صوتی میتوانند بهویژه در هنگام ماشینسواری، روال قبل از خواب و زمان بازی آرام مفید باشند. برای کودکان مدرسهای، میتوانند با ارائه راهی جایگزین برای تجربه کتابها، خوانندگان بیمیل را درگیر کنند. و مهمتر از همه، آنها می توانند رشد فکری بچه ها را - خیلی بیشتر از ویدیوها پرورش دهند .
عزیز که در سن 6 سالگی یتیم شده بود، سعی کرد برای تحقق رویای خود که فارغ التحصیل شدن از دبیرستان بود، به ماهیگیری بپردازد. در سن 15 سالگی، عزیز متوجه شد که نمی تواند تحصیلات خود را به پایان برساند - کتاب های درسی بسیار گران بودند. و از آن زمان بیش از نیم قرن فعالیت خود را به عنوان کتابفروش آغاز کرد. عزیز می گوید: «من اینگونه از کودکی، موقعیت و فقرم انتقام می گیرم. عزیز قدیمی ترین کتابفروش در مدینه (شهر قدیمی) رباط است. در طول زمان 55 سالی که عزیز کتاب میفروشد، نرخ بیسوادی در مراکش از 87 درصد در سال 1960 به 32 درصد در سال 2014 کاهش یافته است. کتابفروش ناامید عصبانی بود که از هر ده مراکشی سه نفر هنوز نمی توانند از کتاب های او یا هر کتاب دیگری لذت ببرند زیرا نمی توانند بخوانند. عزیز پایین بودن نرخ باسوادی در کشور را به درصد دانش آموزانی نسبت می دهد که مانند او مدرسه را تمام نمی کنند و مجبور به ترک تحصیل برای امرار معاش می شوند. فروشگاه عزیز تبدیل به دیگ ذوبی برای مردم از سراسر مراکش و جهان شده است. بسیاری از آنها کتاب های دست دوم خود را به کتابفروشی عزیز هدیه می کنند. عزیز با گفتگوهای طولانی با اهداکنندگان و سپس خواندن کمک های آنها، عربی، فرانسوی و اسپانیایی را به صورت خودآموز آموخت.
رویداد کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان روز پنجشنبه در پکن افتتاح شد، با هدف پرورش درک عمیقتر و عشق به کشور در میان نسل آینده. به گفته برگزارکننده، با توجه به تمدن چین، این رویداد دانشآموزان مدارس ابتدایی و متوسطه را در سراسر کشور در فعالیتهای مختلفی مانند جلسات کتابخوانی خانوادگی، سخنرانیهای دانشگاه و آزمونهای آنلاین درگیر میکند. همچنین کتابهای مربوطه نیز به عنوان بخشی از رویداد کتابخوانی منتشر خواهد شد.
پس از شیوع کرونا ، برخی از مربیان سعی میکنند دانشآموزان را مجدداً با ویدیوها، بازیهای رایانهای یا هوش مصنوعی فناوری درگیر کنند . اما ادغام این رویکردها در کلاس درس می تواند یک نبرد دشوار باشد. معلمانی که از این ابزارها استفاده می کنند اغلب برای حفظ توجه دانش آموزان، رقابت با آخرین پدیده رسانه های اجتماعی تلاش می کنند، و می توانند با استفاده از کلیپ های ویدیویی کوتاه برای انتقال مفاهیم احساس محدودیت کنند. رمانهای گرافیکی – ارائه اطلاعات بصری با متن – ابزاری برای جذب دانشآموزان بدون از دست دادن تمام سختیهای کتابهای درسی فراهم میکنند. ما به عنوان دو مربی در ریاضیات و فیزیک، رمانهای گرافیکی را در آموزش دانشآموزان در تمام سطوح توانایی موثر یافتهایم. ما از رمانهای گرافیکی در کلاسهای خود استفاده کردهایم، و همچنین معلمان دیگر را تشویق کردهایم که از آنها استفاده کنند. و ما تنها نیستیم: معلمان دیگر در حال جوان سازی این رسانه آنالوگ با سطح بالایی از موفقیت هستند. رمانهای گرافیکی علاوه بر پوشش طیف گستردهای از موضوعات و مخاطبان، میتوانند موضوعات سخت را بدون بیزاری دانشآموزان با STEM - علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات - توضیح دهند. حتی برای دانشآموزانی که از قبل ریاضی و فیزیک را دوست دارند، رمانهای گرافیکی راهی برای فرو رفتن در موضوعاتی فراتر از آنچه در کلاسهای محدود زمان ممکن است، فراهم میکنند. در کتاب خود با عنوان «استفاده از رمانهای گرافیکی در کلاس درس STEM»، به دلایل متعددی میپردازیم که چرا رمانهای گرافیکی جایگاه منحصر به فردی در آموزش ریاضی و فیزیک دارند. در اینجا سه مورد از این دلایل وجود دارد:
تحقیقات نشان می دهد که دسترسی به آموزش فیزیک بر اساس نژاد، جنسیت، جنسیت و ناتوانی متفاوت است. دروس فیزیک معمولاً در دبیرستان های حومه شهر ارائه می شود، اما در مدارس شهری و روستایی اینطور نیست. حتی در مکان هایی که فیزیک تدریس می شود، دروس به ندرت نشان می دهد که چگونه فیزیک می تواند در زندگی روزمره دانش آموزان اعمال شود. این رویکرد می تواند تمایل دانش آموزان به یادگیری را مختل کند. در کار خود به عنوان محقق آموزش فیزیک، با دروسی مواجه شدهام که حول محور حفظ کردن فرمولها بوده است. این روش نمی تواند تفکر انتقادی را تشویق کند و توانایی دانش آموزان را برای حل خلاقانه مسائل محدود می کند. معلمان گاهی اوقات بر این باورند که اگر دانش آموزی نمی تواند مفهوم فیزیک را درک کند، مشکل خود دانش آموز است. مربیان اغلب سعی نمیکنند مطالب را به گونهای ارائه کنند که به دانشآموزان کمک کند عمیقتر با درسها درگیر شوند. این به چالشهایی میافزاید که دانشآموزان فقیر و غیرسفیدپوست قبلاً با آن مواجه هستند، که شامل نگهداشتن به استانداردهای پایینتر و داشتن منابع کلاس درس کمتر است. تصور کنید در عوض، دانشآموزان میتوانند ببینند که چگونه فیزیک بر زندگی روزمره آنها در ورزش، آب و هوای شدید یا پخت و پز و آشپزی تأثیر میگذارد. چگونه ممکن است این ارتباطات دنیای واقعی کنجکاوی را برانگیزد و درک عمیق تری از فیزیک را تقویت کند؟
هشتاد و پنج سال پس از درگیری که اسپانیای مدرن را شکل داد، چشم انداز اولین موزه ملی که به جنگ داخلی و دیکتاتوری فرانکو می پردازد، در بحبوحه سیاست های قطبی شده و فقدان اجماع در مورد چگونگی به یاد آوردن تاریخ این کشور به طور فزاینده ای دور به نظر می رسد. دولتهای منطقهای دست راستی به دنبال لغو قانون حافظه تاریخی دولت مرکزی سوسیالیست هستند که در سال 2022 با هدف اجرای عدالت برای قربانیان جنگ و حکومت فرانکو تصویب شد. پس از پیروزی در انتخابات آراگون در اوت 2023، محافظه کاران حزب مردمی (PP) و حزب راست افراطی Vox موفق شدند "قانون کنکورد" خود را در فوریه به اجرا بگذارند و قانون حافظه تاریخی را در این منطقه از شرق اسپانیا لغو کنند. در حالی که دادگاه قانون اساسی اسپانیا به طور موقت قانون توافق آراگون را پس از درخواست تجدید نظر دولت سوسیالیست پدرو سانچز به حالت تعلیق درآورده است، PP و Vox به نوبه خود اعلام کرده اند که نسبت به تعلیق تجدید نظر خواهند کرد. پیروزی راست، مسیر آینده موزه ملی نبرد تروئل و جنگ داخلی را که محتوای آن اکنون تحت رهبری جدید PP-Vox تعریف خواهد شد، شک و تردید ایجاد می کند. این موزه در حال حاضر در تروئل در حال ساخت است، پس زمینه نبردی بزرگ در جنگی که به پیروزی فرانکو انجامید و رژیمی که تا سال 1975 ادامه داشت. انریکه گومز، رئیس انجمن بازیابی حافظه تاریخی آراگون میگوید: «ما از نظر اخلاقی ضربه خوردیم. از نظر گومز، این پروژه پیش از انتخابات در مسیر اشتباهی قرار داشت. در اوایل سال 2023 مشخص شد که بنای یادبودی در باغ موزه شامل اسامی کسانی است که در جنگ جان باختهاند، بدون اینکه فرقی بین کسانی که به نفع فرانکو و علیه فرانکو جنگیدهاند، کشته شوند. در پی اختلاف بر سر این بنای یادبود، کسانی که توسعه موزه را هدایت میکنند، خاویر پانیاگوا مورخ و خوان سانتاکانا، موزهشناس، در نامهای سرگشاده در فوریه 2023 نوشتند که دیگر با دولت در تماس نیستند و هیچ اطلاعاتی در مورد توسعه موزه ندارند. پانیاگوا و سانتاکانا نوشتند: "ما تردید داریم که موزه آینده تروئل در خدمت مقابله با گذشته ای باشد که جامعه اسپانیا را مشروط کرده و ادامه می دهد."
خانههای ثروتمند یونان و روم باستان اغلب دارای موزاییکهای استادانه و زیبایی بودند که بسیاری از آنها خدایان، قهرمانان و صحنههای اسطورهای و تاریخی را با جزئیات بسیار عالی به تصویر میکشیدند. بسیاری از این موزاییکها تا به امروز باقی ماندهاند، در موزهها و مجموعههای هنری در سرتاسر جهان به نمایش گذاشته میشوند و به حق به عنوان آثار هنری بزرگ مورد تحسین قرار میگیرند.
وقتی به کلمه "هنر" فکر می کنید، چه چیزی به ذهنتان می رسد؟ یک اثر هنری کودک که به یخچال سنجاق شده است؟ هنرمند مورد علاقه ای که کارش همیشه الهام بخش است؟ هنر انتزاعی که درک آن سخت است؟ هر یک از اینها فرض میکند که هنر کردن کاری است که افراد دیگر انجام میدهند، مانند بچهها یا «افراد با استعداد». با این حال، همانطور که در کتابم "غریزه بیانگر" توضیح دادم، هنر ذاتی تکامل و تاریخ بشر است. همانطور که ورزش یا تمرین بدن را تمرین می دهد، خلق هنر نیز تخیل را تمرین می دهد و برای سلامت ذهنی و همچنین جسمانی ضروری است. من یک استاد هنردرمانی هستم که مطالعه می کنم چگونه ابراز خلاقانه خود بر سلامت جسمی و عاطفی تأثیر می گذارد. در مطالعات تحقیقاتی بالینیمان، من و همکارانم متوجه شدهایم که هر شکلی از ابراز خلاقیت - از جمله طراحی، نقاشی، هنرهای فیبر، نجاری یا عکاسی - میتواند استرس را کاهش دهد، خلق و خو را بهبود بخشد و اعتماد به نفس را افزایش دهد. به عنوان یک کودک بیمار که خیلی نیاز داشت از مدرسه در خانه بمانم، متوجه شدم که ساختن هنر به من کمک کرد تا با آن کنار بیایم. امروز آفرینش هنر پناهگاه من است. من از آن به عنوان یک تابلو صدا برای درک بهتر خودم و راهی برای شارژ مجدد و درس گرفتن از چالش های زندگی استفاده می کنم.
مطالعات در بچهها، نشان میدهد که ردیابی الف ، ب ،پ، به جای تایپ کردن آنها، منجر به تشخیص و درک بهتر و طولانیتر حروف میشود. نوشتن با دست همچنین حافظه و یادآوری کلمات را بهبود می بخشد و پایه های سواد و یادگیری را پایه ریزی می کند. در بزرگسالان، یادداشت برداری با دست در طول سخنرانی، به جای تایپ کردن آنها، می تواند منجر به درک مفهومی بهتر مطالب شود. رامش بالاسوبرامانیام، عصب شناس در دانشگاه کالیفرنیا، مرسدس، می گوید: «در واقع چیزهای بسیار مهمی در طول تجربه تجسم یافته نوشتن با دست در حال وقوع است. دستنویسی فواید شناختی مهمی دارد.» در حالی که این مزایا مدتهاست که توسط برخی شناخته شدهاند (به عنوان مثال، بسیاری از نویسندگان، از جمله جنیفر ایگان و نیل گیمن، داستانهای خود را با دست مینویسند تا خلاقیت را تقویت کنند)، دانشمندان اخیراً شروع به بررسی این موضوع کردهاند که چرا نوشتن با دست این تأثیرات را دارد. تعدادی از تحقیقات اخیر تصویربرداری مغز نشان می دهد که قدرت دست خط ناشی از پیچیدگی نسبی این فرآیند است و اینکه چگونه سیستم های مختلف مغز را مجبور می کند تا با هم کار کنند تا اشکال حروف را در سر ما روی صفحه کاغذ بازتولید کنند.
بر روی برج زانوس که سیاهچال بود اکنون نوشته ای از حدیث شریف برای مهرورزی نوشته اند
کشور اوکراین در 7 دسامبر، در یک استراحتگاه سافاری در کاسان، بوتسوانا ، یونسکو را در مورد یک گنجینه ملی از میراث فرهنگی ناملموس در خطر انقراض مطلع ساخت. این صومعه ای نبود که با حملات هوایی تهدید شود. همچنین هیچ یک از نقاشیها، کتابهای کمیاب یا سایر آثار باستانی نبود که توسط سربازان روسی ضبط شده بود. این "بورش" بود، سوپ چغندر که قرن ها در سراسر اروپای شرقی محبوب بود. مدت کوتاهی پس از حمله روسیه به اوکراین، در فوریه 2022 - با سوختن مزارع، تعطیلی رستورانها و فرار آشپزهای متخصص از خانههای خود - کیف از یونسکو درخواست کرد تا فرهنگ سوپ بورش خود را به فهرست میراث فرهنگی ناملموس که نیاز به حفاظت فوری دارد، اضافه کند. حالا، با وجود شکست در میدان جنگ، وضعیت سوپ "بورش" قوی شده بود. یک مقام اوکراینی از ابتکارات جدید دولت خود در رابطه با بورش مانند میزبانی جشنوارههای غذا و فهرستبندی دستور العملهای آسیبپذیر گزارش داد. او مشتاقانه منتظر ثبت "بورش" برای حفاظت فوری در فهرست نمایندگی میراث فرهنگی ناملموس بشریت بود - که در آن جلسه شامل آواز اپرای ایتالیایی، نقاشی ریکشا بنگلادشی، هنر شنی آنگولا و سرویچه پرو شد.
خواجه نصیرالدین از مهم ترین دانشمندان در احیای علوم است. او دستاوردهای متعددی در ریاضیات، نجوم و فیزیک بدست آورد و در طول زندگی خود به عنوان یک ستاره شناس شناخته شده بود. او در زمانی که رصدخانه مراغه بنا به تایید هولاگو خان مغول در حال ساخت بود، بر آن نظارت می کرد، که اهداف بسیاری فراتر از نجوم، از جمله علم و فلسفه را در بر داشت. بزرگترین دستاورد ریاضی خواجه نصیرالدین طوسی ، پایه گذاری قانون سینوس ها بود که به یافتن طول ها و زاویه های هر مثلث کمک کرد. خواجه نصیر خاصیت جابجایی ضرب را بین دو نسبت توسعه داد و اشاره کرد که هر عدد گویا یک عدد واقعی است. او همچنین رابطه مقولات را با تصدیق عقل و متافیزیک توضیح داد. علاوه بر این، حکیم ابهام بین معنای فلسفی و علمی «جوهر» را بیان کرد.
دانشگاه هنر اسلامی تبریز یک مجموعه ی فرهنگی و موزه ای زنده است که در آن امکان بوجود آمدن دانشگاه ممکن گردیده است ، پیگیری و تلاش برای بوجود آوردن یک مجموعه دانشگاهی زیبا و متفاوت در ایران و جهان که برای سال ها توانسته محل برگزاری جشنواره هنر و نمایشگاه فرهنگی و هنری مردم مسلمان جهان از آسیای میانه تا سودان و افریقای جنوبی باشد ، کار متفاوت غیر قابل تصور به شمار می آمده است !
مجلس ایالتی فلوریدا لایحه ای را برای ممنوعیت حساب های رسانه های اجتماعی برای کودکان زیر 16 سال تصویب کرد. - کودکان زیر 16 سال فلوریدا بدون در نظر گرفتن رضایت والدین تحت لایحه ای که روز چهارشنبه توسط مجلس تصویب شد ، از پایگاه های رسانه های اجتماعی محبوب خارج می شوند ، اقدامی که اولویت اصلی مجلس ایالتی است. این لایحه اسامی شبکه های اجتماعی را ذکر نمی کند ، اما هر سایت رسانه های اجتماعی را که فعالیت کاربر کم سن را داراست ، هدف قرار می دهد ،لایحه مجلس شبکه هایی را که به به کودکان اجازه می دهد تا مواردی را بارگذاری کنند و با دیگران تعامل داشته باشند و از ویژگی های اعتیاد آور استفاده می کنند که برای ایجاد بیش از حد یا اجباری شبکه استفاده می شود ، نظارت خواهد داشت. این لایحه بر برنامه های مورد استفاده برای پیام های خصوصی بین افراد تأثیر نمی گذارد. آنها از رشد بچه ها استفاده می کنند. این الگوی تجاری آنهاست. و چرا آنها این کار را می کنند؟ برای نگه داشتن خودشان ... با بازدیدهای که مانند دوپامین به فرزندان ما با هر بازدید وارد می کننند . این مجلس برای این لایحه 106 رای موافق در مقابل13 رای آورد و چندین دموکرات برای حمایت از جمهوریخواهان پیوستند. طرفداران استدلال می کنند که رسانه های اجتماعی کودکان را در معرض قلدری و شکارچیان جنسی قرار می دهند و می توانند منجر به افسردگی ، خودکشی و وسواس اعتیاد آور شوند.
سلامت روان جوانان در دهه گذشته به طور قابل توجهی بدتر شده است، اما مداخلات جدیدی که مفاهیم روانشناسی مثبت را در مدرسه آموزش می دهند ممکن است کمک کند................شاید حتی نگرانکنندهتر از شیوع مشکلات سلامت روان جوانان، عدم دسترسی به حمایت بهداشت روان برای بسیاری از کودکانی باشد که به آن نیاز دارند.
زنده یاد دکتر محمد رضا راشد محصل که چهارشنبه ۱۹ مهرماه جاری روی در نقاب خاک کشید همکار فرهنگستان زبان و ادبیات، عضو هیأت علمی دانشگاه جندیشاپور اهواز (شهید چمران فعلی)، همکار شورای کتاب کودک، تدوین دایرهالمعارف (قاموس)، تدریس در دانشگاه تبریز، همکاری با دانشکده ادبیات مشهد و دانشگاه بیرجند، عضو هسته قطب علمی فردوسیشناسی و عضو هیأت مدیره فرهنگسرای فردوسی از جمله فعالیتهای این چهره شاخص ادبی است. او بیش از ۸۰ مقاله و کتاب نوشته است که از جمله کتابهای او میتوان به «پرتوهایی از قرآن و حدیث در ادب فارسی»، «گزیده حدیقه سنایی با شرح و توضیح»، «نشانهشناسی ادبی در کاربرد قرآن و حدیث»، «تاریخ فرهنگ و آموزش ۰نوین در بیرجند»، «فارسی عمومی» (با همکاری دکتر بهنامفر و دکتر محمّدی)، «داستان گشتاسب در دو نگاه» (پیکرهشناسی و دریافتهای اجتماعی)، «نظارت بر تهیه و چاپ سه کتاب شاهنامهپژوهی و «خیّامشناخت و عطّارشناخت» (ویژهنامههای فردوسی، خیّام و عطّار) اشاره کرد. این فقید عزیز سفر کرده در مصاحبه ای گفته بود که تبریز شهر استوانه ایی در تمامی معارف و علوم و ادبیات فن و حرف بوده و روز گاری فقط دکتری ادبیات فارسی در دانشگاههای تهران و تبریز و بعد ها شیراز دایر بود و در گسترش و نهادینه شدن درست نویسی و کلام و ادب در مراکز آموزشی و اداری دانش آموختگان آنها سهامدارند. یاد و خاطره همه ادیبان و فضلا و اندیشمندان دانشگاههای کشور را که از این دنیای فانی به دنیای باقی کوچ کرده اندگرامی میداریم و ان شالله آثار ادبی و علمی آنهاچراغ راه نسل حاضر و آیندگان باشد.
اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.