11 اسفند 1403
یافتن کاری رضایتبخش و انگیزهبخش برای بسیاری چالشبرانگیز است، اما این موضوع برای کسانی که تازه وارد حرفه خود شدهاند میتواند سختتر باشد. با افزایش تمایل حرفهایهای نسل Z - متولدین بین ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲ - به دنبال کردن مسیرهای شغلی شخصیسازیشده، مدیران با وظیفه کمک به کارمندان برای یافتن معنا در نقشهایشان و در عین حال دستیابی به اهداف سازمانی مواجهاند. برخی مدیران ممکن است تمایل نسل Z به کار معنادار را نشانهای از خودخواهی بدانند، اما نادیده گرفتن آن میتواند هزینهبر باشد. تحقیقات نشان میدهد کارمندانی که کارشان را معنادار مییابند، رضایت شغلی بیشتری دارند که مستقیماً بهرهوری را افزایش میدهد. در مقابل، بیتوجهی به این نیاز میتواند به افزایش ترک کار و «ترک خاموش» منجر شود. بهطور خلاصه، کمک به کارمندان جوانتر برای یافتن معنا در کار نهتنها برای آنها خوب است، بلکه یک استراتژی هوشمندانه تجاری نیز هست......ما بهعنوان استادان کسبوکار که کار معنادار را مطالعه میکنیم، میخواستیم بفهمیم مدیران چگونه میتوانند به کارکنان جوانتر کمک کنند تا شکوفا شوند. به همین دلیل، یکی از ما - کلی کندی - مطالعهای پژوهشی در دانشگاه بیلور انجام داد و با طیف گستردهای از حرفهایهای نسل Z مصاحبه کرد. سپس، همراه با مشاور رهبری، شانا هاکینگ، نتایج را تحلیل کردیم و سه عامل کلیدی را شناسایی کردیم که میتوانند به مدیران کمک کنند تا معنا را برای حرفهایهای تازهکار باز کنند: خودشناسی، افزودن ارزش، و روابط. با تمرکز بر این حوزهها، مدیران میتوانند محیطی حمایتی ایجاد کنند که در آن حرفهایهای نسل Z شکوفا شوند.
تبریز امروز:
اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.