خبر های ویژه

خواب بی کیفیت کوتاه و دیرهنگام

29 آبان 1403

کاری را که بلد نیستید، انجام ندهید! ثبت کتاب حیدر بابایه سلام به عنوان میراث غیر ملموس و تثبیت یک تندیس فاخر از شهریار ضرورت فرهنگی است!

28 آبان 1403

سالی رونی، راشل کوشنر و آرونداتی روی خواستار تحریم موسسات فرهنگی اسرائیل شدند

10 آبان 1403

دارالشفای ربع رشیدی ، موقوفه رشیدالدین فضل الله همدانی در تبریز

23 شهریور 1403

قدیمی‌ترین نقشه جهان؛ لوح گلی بابلی که رشته‌کوه زاگرس را به تصویر می‌کشد

20 شهریور 1403

کارکنان موزه لئو تولستوی در ۱۹۶مین سالگرد تولد این نویسنده بر پای مجسمه اش گل گذاشتند

19 شهریور 1403

پیشگامان هوش مصنوعی می‌خواهند ربات‌ها جایگزین معلمان انسانی شوند

31 مرداد 1403

روز خبرنگار ، روز قلم

17 مرداد 1403

آیا می خواهید رشد فکری فرزندتان را تقویت کنید؟ از کتاب های صوتی به جای فیلم استفاده کنید

31 تیر 1403

عزیز کتاب فروش قدیمی رباط

25 تیر 1403

رویداد کتابخوانی برای کودکان، نوجوانان آغاز می شود

23 تیر 1403

چند دلیل برای استفاده از رمان های گرافیکی جهت آموزش ریاضی و فیزیک

14 تیر 1403

آمریکا مشکل فیزیک دارد.،چرا مدارس باید روش تدریس فیزیک را تغییر دهند؟

13 تیر 1403

ساخت موزه ملی جنگ های داخلی اسپانیا متوقف مانده است

13 تیر 1403

چرا موزاییک‌های کف‌کاری‌شده در دوران باستان رایج‌تر از امروز بوده است؟

6 تیر 1403

ساختن هنر یک عمل منحصر به فرد انسانی است و منبعی از فواید سلامتی را فراهم می کند

3 تیر 1403

31 مرداد 1403

پیشگامان هوش مصنوعی می‌خواهند ربات‌ها جایگزین معلمان انسانی شوند

آنت وی دانشیار زبان انگلیسی، دانشگاه پیتسبورگ -برگردان به فارسی مهری وحیدی آذرکارشناس تعلیم و تربیت

آندری کارپاتی، یکی از بنیانگذاران OpenAI، دنیایی را متصور است که در آن ربات‌های هوش مصنوعی می‌توانند به متخصصان موضوعی تبدیل شوند که «عمیقاً مشتاق، در آموزش عالی، بی‌نهایت صبور و مسلط به همه زبان‌های دنیا هستند». از طریق این چشم انداز، ربات ها برای «آموزش شخصی همه 8 میلیارد نفر از ما در صورت تقاضا» در دسترس خواهند بود. تجسم این ایده، آخرین سرمایه‌گذاری او، آزمایشگاه‌های Eureka است، که صرفاً جدیدترین نمونه برجسته از چگونگی استفاده کارآفرینان فناوری برای استفاده از هوش مصنوعی برای متحول کردن آموزش است. کارپاتی معتقد است که هوش مصنوعی می تواند یک چالش طولانی مدت را حل کند: کمبود معلمان خوب که در عین حال متخصص موضوع هستند.

تبریز امروز:

هوش مصنوعی در کلاس

آندری کارپاتی، یکی از بنیانگذاران OpenAI، دنیایی را متصور است که در آن ربات‌های هوش مصنوعی می‌توانند به متخصصان موضوعی تبدیل شوند که «عمیقاً مشتاق، در آموزش عالی، بی‌نهایت صبور و مسلط به همه زبان‌های دنیا هستند». از طریق این چشم انداز، ربات ها برای «آموزش شخصی همه 8 میلیارد نفر از ما در صورت تقاضا» در دسترس خواهند بود.

تجسم این ایده، آخرین سرمایه‌گذاری او، آزمایشگاه‌های Eureka است، که صرفاً جدیدترین نمونه برجسته از چگونگی استفاده کارآفرینان فناوری برای استفاده از هوش مصنوعی برای متحول کردن آموزش است.

کارپاتی معتقد است که هوش مصنوعی می تواند یک چالش طولانی مدت را حل کند: کمبود معلمان خوب که در عین حال متخصص موضوع هستند.

و او تنها نیست. سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، سال خان، مدیر عامل آکادمی خان، مارک اندرسن، سرمایه‌دار مخاطره‌آمیز و استوارت راسل، دانشمند کامپیوتر دانشگاه کالیفرنیا، برکلی نیز آرزو دارند ربات‌ها به معلمان درخواستی، مشاوران راهنمایی و شاید حتی جایگزینی برای معلمان انسانی تبدیل شوند.

آندری کارپاتی، بنیانگذار آزمایشگاه Eureka و یکی از بنیانگذاران OpenAI، در سال 2020. https://karpathy.ai/

آندری کارپاتی، بنیانگذار آزمایشگاه Eureka و یکی از بنیانگذاران OpenAI، در سال 2020.
به عنوان محققی که بر روی هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های نوشتاری جدید متمرکز شده‌ام، موارد زیادی از «راه‌حل‌های» با فناوری پیشرفته برای مشکلات آموزش دیده‌ام که حل شده‌اند. هوش مصنوعی قطعاً ممکن است جنبه‌های آموزش را بهبود بخشد، اما تاریخ نشان می‌دهد که ربات‌ها احتمالاً جایگزین مؤثری برای انسان نخواهند بود. به این دلیل که دانش‌آموزان مدت‌هاست که در برابر ماشین‌ها، هر چند پیچیده، مقاومت نشان داده‌اند، و ترجیح طبیعی برای برقراری ارتباط با همنوعان و الهام گرفتن از آنها دارند.

چالش پرهزینه آموزش نوشتن به توده ها
من به عنوان مدیر برنامه آهنگسازی انگلیسی در دانشگاه پیتسبورگ، بر آموزش حدود 7000 دانشجو در سال نظارت دارم. برنامه‌هایی مانند برنامه من مدت‌هاست که با نحوه آموزش کارآمد و مؤثر نوشتن به افراد زیادی در آن واحد دست و پنجه نرم می‌کنند.

بهترین پاسخ تا کنون این است که اندازه کلاس ها بیش از 15 دانش آموز نباشد. تحقیقات نشان می‌دهد که دانش‌آموزان در کلاس‌های کوچک‌تر نوشتن را بهتر یاد می‌گیرند، زیرا درگیرشان بیشتر است.

با این حال، کلاس های کوچک به مربیان بیشتری نیاز دارند، و این می تواند برای مناطق مدرسه و کالج ها گران تمام شود.

احیاء علمای مرده
هوش مصنوعی را وارد کنید. تصور کنید، کارپاتی معتقد است که فیزیکدان نظری بزرگ، ریچارد فاینمن، که بیش از 35 سال است که از دنیا رفته است، می تواند به عنوان یک ربات برای آموزش دانشجویان به زندگی بازگردانده شود.

برای کارپاتی، یک تجربه یادگیری ایده‌آل کار بر روی مواد فیزیک «همراه با فاینمن است، کسی که شما را در هر مرحله راهنمایی می‌کند». فاینمن، که به دلیل روش در دسترس خود برای ارائه فیزیک نظری مشهور بود، می‌توانست همزمان با تعداد نامحدودی از دانش‌آموزان کار کند.

در این چشم انداز، معلمان انسانی هنوز مواد درسی را طراحی می کنند، اما آنها توسط یک دستیار آموزشی هوش مصنوعی پشتیبانی می شوند. Karpathy نوشت، این تیم معلم-هوش مصنوعی «می‌تواند یک برنامه درسی کامل از دوره‌ها را بر روی یک پلتفرم مشترک اجرا کند». "اگر ما موفق باشیم، یادگیری هر چیزی برای هر کسی آسان خواهد بود"، خواه افراد زیادی در مورد یک موضوع یاد بگیرند یا یک فرد در مورد بسیاری از موضوعات.

سایر تلاش‌ها برای شخصی‌سازی یادگیری کوتاهی می‌کنند
با این حال، فناوری‌های یادگیری شخصی جدید نیستند. درست 100 سال پیش، در نشست سال 1924 انجمن روان‌شناسی آمریکا، مخترع سیدنی پرسی از «معلم خودکار» ساخته شده از قطعات ماشین تحریر که سؤالات چند گزینه‌ای می‌پرسید، رونمایی کرد.

در دهه 1950، روانشناس B. F. Skinner "ماشین های آموزشی" را طراحی کرد. اگر دانش‌آموزی به سؤالی به درستی پاسخ داد، دستگاه برای پرسیدن در مورد مرحله بعدی مشکل پیشرفت می‌کند. در غیر این صورت، دانش آموز در آن مرحله از مسئله باقی می ماند تا زمانی که آن را حل کنند.

در هر دو مورد، دانش آموزان برای پاسخ های صحیح بازخورد مثبت دریافت کردند. این به آنها اعتماد به نفس و همچنین مهارت در موضوع می داد. مشکل این بود که دانش‌آموزان چیز زیادی یاد نمی‌گرفتند - آدری واترز، نویسنده آموزش، این رویکردهای غیرانسانی را نیز خسته‌کننده می‌دانستند.

اخیراً، دنیای آموزش شاهد ظهور و سقوط "دوره های گسترده آنلاین باز" یا MOOC بود. نیویورک تایمز و دیگران این کلاس‌ها را که ویدئو و آزمون‌ها را ارائه می‌کردند، به دلیل وعده‌هایشان مبنی بر دموکراتیک کردن آموزش، اعلام کردند. دوباره، دانش آموزان علاقه خود را از دست دادند و از سیستم خارج شدند.

دانش آموزی خندان پشت میز نشسته و به مربی نگاه می کند.

دانش آموزان نیاز به ارتباط با همنوعان و الهام گرفتن از آنها دارند. 

سایر تلاش‌های مبتنی بر وب، از جمله پلتفرم‌های دوره‌ای مانند Coursera و Outlier ظاهر شده‌اند. اما همین مشکل همچنان ادامه دارد: هیچ تعامل واقعی برای درگیر نگه داشتن دانش آموزان وجود ندارد. یکی از آخرین تلفات در یادگیری آنلاین 2U بود که شرکت پیشرو MOOC edX را در سال 2021 خریداری کرد و در ژوئیه 2024 برای کاهش بار بدهی 945 میلیون دلاری خود درخواست تجدید ساختار ورشکستگی داد. مقصر: کاهش تقاضا برای خدمات.

اکنون گسترش پلتفرم های مبتنی بر هوش مصنوعی فرا می رسد. خانمیگو معلمان هوش مصنوعی را به کار می‌گیرد تا همانطور که سال خان در آخرین کتاب خود می‌نویسد، «کوچینگ را شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی کند، و همچنین با نیازهای افراد سازگار شود و در حین کار در کنار یادگیرندگانمان شناور باشیم».

ناشر آموزشی Pearson نیز در حال ادغام هوش مصنوعی در مواد آموزشی خود است. بیش از 1000 دانشگاه در حال پذیرش این مواد برای پاییز 2024 هستند.

هوش مصنوعی در آموزش فقط در راه نیست. اینجاست سوال اینجاست که چقدر موثر خواهد بود.

هوش مصنوعی

معایب یادگیری هوش مصنوعی
برخی از رهبران فناوری بر این باورند که ربات‌ها می‌توانند آموزش را سفارشی کنند و جایگزین معلمان و معلمان انسانی شوند، اما احتمالاً با همان مشکل قبلی مواجه می‌شوند: دانش‌آموزان ممکن است آن را دوست نداشته باشند.

دلایل مهمی نیز وجود دارد. بعید است که دانش‌آموزان از یک مربی زنده الهام گرفته و هیجان زده شوند. دانش‌آموزان در بحران اغلب برای کمک به بزرگسالان مورد اعتماد مانند معلمان و مربیان مراجعه می‌کنند. آیا آنها همین کار را با یک ربات انجام می دهند؟ و اگر این ربات انجام می داد چه کاری انجام می داد؟ ما هنوز نمی دانیم.

فقدان حریم خصوصی و امنیت داده ها نیز می تواند یک عامل بازدارنده باشد. این پلتفرم ها حجم زیادی از اطلاعات دانش آموزان و عملکرد تحصیلی آنها را جمع آوری می کنند که می تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد یا به فروش برسد. ممکن است قانون تلاش کند از این امر جلوگیری کند، اما برخی از پلتفرم‌های محبوب در چین مستقر هستند و از دسترس قوانین ایالات متحده خارج هستند.

در نهایت، حتی اگر معلمان و معلمان هوش مصنوعی محبوب شوند، نگرانی هایی وجود دارد. اگر یک ربات به میلیون ها دانش آموز به طور همزمان آموزش دهد، ممکن است تنوع افکار را از دست بدهیم. وقتی همه آموزه‌های یکسانی را دریافت می‌کنند، اصالت از کجا می‌آید، به‌خصوص اگر «موفقیت تحصیلی» به بازگرداندن آنچه مربی هوش مصنوعی می‌گوید متکی باشد؟

ایده یک معلم AI در هر جیب هیجان انگیز به نظر می رسد. من دوست دارم فیزیک را از ریچارد فاینمن یا نوشتن را از مایا آنجلو یا نجوم را از کارل ساگان یاد بگیرم. اما تاریخ به ما یادآوری می کند که محتاط باشیم و مراقب باشیم که آیا دانش آموزان واقعاً در حال یادگیری هستند یا خیر. وعده های یادگیری شخصی تضمینی برای نتایج مثبت نیست.

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت