وامسی کانوری دانشیار بازاریابی، دانشگاه نوتردام

تحقیقات جدید نشان می دهد که پیچیدگی رنگ در پست های رسانه های اجتماعی منجر به تعامل بیشتر می شود

تاریخ انتشار : ۰۴:۲۷ ۲۵-۰۷-۱۴۰۳

اگر در بازاریابی دیجیتال کار می کنید، نیازی نیست که به شما بگوییم که یک تصویر ارزش هزار کلمه دارد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیش از نیمی از بازاریابان محتوا می‌گویند که تصاویر برای دستیابی به اهداف رسانه‌های اجتماعی آن‌ها ضروری است و ۷۰ درصد از کاربران پست‌های مبتنی بر تصویر را به متن ترجیح می‌دهند. اما کدام نوع از تصاویر بهتر کار می کنند؟ در حالی که شواهد حکایتی فراوان است، تحقیقات سیستماتیک در مورد این موضوع کمیاب است.

تبریز امروز:

رودخانه رنگین
اگر در بازاریابی دیجیتال کار می کنید، نیازی نیست که به شما بگوییم که یک تصویر ارزش هزار کلمه دارد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیش از نیمی از بازاریابان محتوا می‌گویند که تصاویر برای دستیابی به اهداف رسانه‌های اجتماعی آن‌ها ضروری است و ۷۰ درصد از کاربران پست‌های مبتنی بر تصویر را به متن ترجیح می‌دهند.

اما کدام نوع از تصاویر بهتر کار می کنند؟ در حالی که شواهد حکایتی فراوان است، تحقیقات سیستماتیک در مورد این موضوع کمیاب است.

به عنوان یک استاد کسب و کار که از مسائلی که مدیران رسانه‌های اجتماعی هنگام انتخاب تصاویر برای پست‌هایشان با آن مواجه هستند می‌داند - و هزاران پست فیس‌بوک را از دو سازمان در صنایع مختلف جمع‌آوری کرد - فرصتی را دیدم.

پیچیدگی رنگ ها در هم

رنگدانه ها و پیکسل ها

محققان پیچیدگی رنگ را در سطح پیکسل اندازه گیری می کنند. تصاویر با امتیاز بالاتر پیچیدگی رنگ بیشتری دارند. منبع: کانوری، هیوز و هاجز.

محققان پیچیدگی رنگ را در سطح پیکسل اندازه گیری می کنند. تصاویر با امتیاز بالاتر پیچیدگی رنگ بیشتری دارند. منبع: کانوری، هیوز و هاجز.
من همراه با همکارانم کریستین هیوز و بردی هاجز، به چیزی که محققان «پیچیدگی رنگ» می‌گویند، نگاه کردم.

پیچیدگی رنگ شبیه رنگارنگی است، اما کاملاً یکسان نیست: به عنوان تنوع رنگ در پیکسل‌های یک تصویر اندازه‌گیری می‌شود و مغز ما آن را به صورت ناخودآگاه پردازش می‌کند. هر چه مغز بیشتر مجبور به رمزگشایی تغییرات رنگ در پیکسل های همسایه باشد، سخت تر کار می کند.

خوشبختانه، فناوری بینایی کامپیوتری پیشرفته، اندازه گیری پیچیدگی رنگ را آسان تر از همیشه می کند و ردیابی چشم بیومتریک، دیدن تصاویری که توجه افراد را در زمان واقعی جلب می کند، ممکن می سازد.

ما چهار مطالعه انجام دادیم که هم به پست‌های فیسبوک در دنیای واقعی از دو شرکت و هم به داده‌های تجربی با استفاده از ردیابی چشم بیومتریک نگاه می‌کردیم. در کل، ما متوجه شدیم که تصاویر پیچیده تر در پست های رسانه های اجتماعی توجه بیشتری را به خود جلب می کنند.

در هم تنیدگی رنگ ها

با این حال، برخی از هشدارها وجود داشت.

به عنوان مثال، پست‌هایی که بعداً در روز منتشر می‌شوند و آنهایی که تصاویری دارند که فضای صفحه نمایش بیشتری را اشغال می‌کنند، بیشتر از پیچیدگی رنگ سود می‌برند. این نشان می دهد که زمان بندی و برجستگی بصری پست ها در به حداکثر رساندن تعامل نقش دارند.

علاوه بر این، هنگامی که تصاویر با متن منفی و احساس بد جفت می شدند، پیچیدگی رنگ تفاوت کمتری ایجاد می کرد.

ما همچنین دریافتیم که جفت کردن تصاویر با متون پیچیده در واقع می تواند پیوند بین پیچیدگی رنگ و تعامل کاربر را تقویت کند. این یافته شگفت‌انگیز نشان می‌دهد که زبان پیچیده‌تر ممکن است افراد را به توجه بیشتر به تصاویر تشویق کند.

پیچیدگی های رنگ
اهمیت رنگ در بازاریابی، و تأثیر آن بر همه چیز، از درک برند گرفته تا قصد خرید، مدت‌هاست که به خوبی مستند شده است. با این حال، در مورد نقش پیچیدگی رنگ در تعامل با رسانه های اجتماعی، اطلاعات بسیار کمتری وجود دارد. تحقیقات ما شروع به پر کردن این شکاف می کند.

به طور کلی، یافته های ما بر اهمیت طراحی تصویر استراتژیک در بازاریابی رسانه های اجتماعی تاکید دارد. آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که یک رویکرد ظریف به طراحی تصویر، با ترکیب پیچیدگی رنگ بالا در صورت لزوم، می‌تواند به طور قابل توجهی تعامل کاربر را افزایش دهد.

برای بازاریابان و تولیدکنندگان محتوا، پیامدهای آن واضح است: سرمایه‌گذاری در مدیریت دقیق تصاویر رسانه‌های اجتماعی، به‌ویژه آن‌هایی که پیچیدگی رنگ بالایی دارند، می‌تواند به تعامل بهتر کاربر منجر شود. فقط مراقب زمان و زمینه هم باشید.


نظرات کاربران


@