فدور واسیلیف با نگاهی از کاوه وحیدی آذر

جنگل پاییز

تاریخ انتشار : ۱۵:۳۳ ۲۳-۰۸-۱۴۰۳

واسیلیف روی نقاشی "جنگل پاییز" تاریخی قرار نداد. اما می دانیم که با ورود به یالتا در پایان ژوئیه 1871 ، این هنرمند بلافاصله به تصویر کردن طبیعت کریمه روی نیاورد. واسیلیف با وجود وضعیت نامناسب خود، به تدریج زیبایی کوه ها، آسمان بدون ابر و قدرت سرسبز جنگل جنوبی را کشف کرد. او با استفاده از ضربات آزاد و گسترده، بدون ترسیم جزئیات پس‌زمینه نقاشی، بلکه تنها با ترسیم علف‌های شکننده کنار جاده با حرکات سریع یک قلم موی نازک، نگاهش را به سمت تاج‌های درختان بلند و محکمی که در چادر بافته شده‌اند معطوف می‌کند. پاییز شاخ و برگ آنها را با رنگ های زرد طلایی و زرشکی رنگ آمیزی کرده است. این هنرمند دو نقطه رنگارنگ آبی را در بالای شاخه های در هم تنیده درخت قرار داد و توهم پاکی آسمانی را ایجاد کرد. این جزئیات رنگارنگ کوچک - ترکیبی از طلا و آبی - یک تصور کامل از حرکت زنده در طبیعت ایجاد می کند.

تبریز امروز:

 Vasiliev Fyodor جنگل پاییز

واسیلیف روی نقاشی "جنگل پاییز" تاریخی قرار نداد. اما می دانیم که با ورود به یالتا در پایان ژوئیه 1871 ، این هنرمند بلافاصله به تصویر کردن طبیعت کریمه روی نیاورد. واسیلیف با وجود وضعیت نامناسب خود، به تدریج زیبایی کوه ها، آسمان بدون ابر و قدرت سرسبز جنگل جنوبی را کشف کرد.
او در حوالی سال 1872 با استفاده از ضربات آزاد و گسترده، بدون ترسیم جزئیات پس‌زمینه نقاشی ، بلکه تنها با ترسیم علف‌های شکننده کنار جاده با حرکات سریع یک قلم موی نازک، نگاهش را به سمت تاج‌های درختان بلند و محکمی که در چادر بافته شده‌اند معطوف می‌کند. پاییز شاخ و برگ آنها را با رنگ های زرد طلایی و زرشکی رنگ آمیزی کرده است. این هنرمند دو نقطه رنگارنگ آبی را در بالای شاخه های در هم تنیده درخت قرار داد و توهم پاکی آسمانی را ایجاد کرد. این جزئیات رنگارنگ کوچک - ترکیبی از طلا و آبی - یک تصور کامل از حرکت زنده در طبیعت ایجاد می کند.


نظرات کاربران


@