مدیر پارک می‌گوید طرح‌های زغالی نشان می‌دهند که آنها شاهد نبردهایی در آمفی‌تئاتر بوده‌اند.

نقاشی‌های تازه کشف‌شده در پمپئی نشان می‌دهد که کودکان گلادیاتورها را در جنگ های خونین دیده‌اند

تاریخ انتشار : ۱۶:۴۶ ۱۰-۰۳-۱۴۰۳

نقاشی هایی که اخیراً در پمپئی کشف شده است نشان می دهد که کودکان نبرد گلادیاتورها را در آمفی تئاتر شهر باستانی تماشا می کردند. نقاشی‌های زغال چوب، که شکارچی هایی را در حال حمله به گراز وحشی نشان می‌دهند، در حفاری‌های I'Insula dei Casti Amanti، گروهی از خانه‌ها در پارک باستان‌شناسی پمپئی که برای اولین بار در 28 مه به روی عموم باز شد، پیدا شد. قرار گرفتن در معرض اشکال شدید خشونت، حتی برای کودکان کوچک پنج تا هفت ساله، نه تنها در زمان ما با ظهور بازی‌های ویدیویی و رسانه‌های اجتماعی یک مشکل است. با این تفاوت که در دوران باستان خون ریخته شده در عرصه واقعی بوده است.» این نقاشی ها توسط متخصصان روانشناسی کودک از دانشگاه فدریکو دوم ناپل بررسی می شود. گابریل زوکتریگل، مدیر پارک باستان‌شناسی پمپئی، به گاردین گفت: «به همراه روان‌شناسان فدریکو دوم [دانشگاه ناپل]، به این نتیجه رسیده‌ایم که نقاشی‌های گلادیاتورها و شکارچیان بر اساس یک دید مستقیم ساخته شده‌اند و نه از مدل های تصویری آنها احتمالاً شاهد نبردهایی در آمفی تئاتر بوده اند، بنابراین با یک شکل افراطی از خشونت تماشایی در تماس بوده اند.»

تبریز امروز:

گرافیتی که اخیراً کشف شده و گلادیاتورها را نشان می‌دهد، تصور می‌شود که توسط کودکان انجام شده باشد. عکس: Parco Archeologico Pompei

گرافیتی که اخیراً کشف شده و گلادیاتورها را نشان می دهد، گمان می رود که توسط کودکان انجام شده باشد
عکس: Parco Archeologico Pompei

نقاشی هایی که اخیراً در پمپئی کشف شده است نشان می دهد که کودکان نبرد گلادیاتورها را در آمفی تئاتر شهر باستانی تماشا می کردند. نقاشی‌های زغال چوب، که شکارچی هایی را در حال حمله به گراز وحشی نشان می‌دهند، در حفاری‌های I'Insula dei Casti Amanti، گروهی از خانه‌ها در پارک باستان‌شناسی پمپئی که برای اولین بار در 28 مه به روی عموم باز شد، پیدا شد.

قرار گرفتن در معرض اشکال شدید خشونت، حتی برای کودکان کوچک پنج تا هفت ساله، نه تنها در زمان ما با ظهور بازی‌های ویدیویی و رسانه‌های اجتماعی یک مشکل است. با این تفاوت که در دوران باستان خون ریخته شده در عرصه واقعی بوده است.» این نقاشی ها توسط متخصصان روانشناسی کودک از دانشگاه فدریکو دوم ناپل بررسی می شود.

گابریل زوکتریگل، مدیر پارک باستان‌شناسی پمپئی، به گاردین گفت: «به همراه روان‌شناسان فدریکو دوم [دانشگاه ناپل]، به این نتیجه رسیده‌ایم که نقاشی‌های گلادیاتورها و شکارچیان بر اساس یک دید مستقیم ساخته شده‌اند و نه از مدل های تصویری آنها احتمالاً شاهد نبردهایی در آمفی تئاتر بوده اند، بنابراین با یک شکل افراطی از خشونت تماشایی در تماس بوده اند.»

پمپئی در سال 79 بعد از میلاد توسط خاکستر آتشفشانی که از کوه زئوس به بیرون پرتاب می شد، پنهان شد. دانشمندان اضافه می کنند که دو قربانی این فاجعه، یک مرد و یک زن، در نزدیکی سایت خانه نقاشان در جریان همین حفاری کشف شدند. یافته‌های دیگری که اخیراً در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی پارک ثبت شده است، شامل صحنه‌ای اسطوره‌ای در Casti Amanti است که در آن کودکی با لباس کلاهدار دیده می‌شود، که می‌گویند مقامات ممکن است پسر مرده یک صاحب خانه محلی باشد.


نظرات کاربران


@