پاول دورف در مورد هوش مصنوعی چینی می گوید:

موفقیت دیپ‌سیک ناشی از سیستم آموزشی بی‌نظیر چین است

تاریخ انتشار : ۱۷:۲۸ ۱۰-۱۱-۱۴۰۳

پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، با انتشار پستی در کانال تلگرامی‌اش به موفقیت هوش مصنوعی چینی دیپ‌سیک اشاره کرده و گفته این موفقیت یک‌شبه به‌دست نیامده است. به گفته دورف، دانش‌آموزان چینی مدت‌هاست در المپیاد‌های ریاضی و برنامه‌نویسی دانش‌آموزان دیگر کشورها را شکست می‌دهند. مدیرعامل تلگرام می‌گوید در زمینه پرورش افرادی با عملکرد خیره‌کننده در ریاضیات و علوم، دوره متوسطه چین نسبت به غرب برتری دارد. سیستم آموزشی چین رقابت شدیدی میان دانش‌آموزان ایجاد می‌کند؛ مدلی که با الهام از شوروی ایجاد شده است. این درحالی است که به باور دورف، اکثر مدارس غربی از رقابت جلوگیری می‌کنند و همچنین اعلام عمومی نمرات را ممنوع کرده‌اند تا از آنها در برابر تمسخر یا فشار محافظت کنند. اما این رویکرد باعث بی‌انگیزگی دانش‌آموزان می‌شود و هم بازنده‌ها و هم برنده‌ها را از بین می‌برد. دورف می‌گوید اگرچه قهرمان‌دانستن تمام دانش‌آموزان بدون توجه به عملکردشان می‌تواند رفتاری مهربانانه باشد، اما این توهم سریعاً بعد از دوران مدرسه از هم می‌پاشد. علاوه‌براین، دانش‌آموزان جاه‌طلب با رویکرد مدارس غرب، مدرسه برایشان بی‌معنی می‌شود. چه بسا بسیاری از آنها بیش از مدرسه و دانشگاه، بازی‌های ویدیویی را جذاب می‌دانند؛ چرا که می‌توانند رتبه هر بازیکن را ببینند.

تبریز امروز:

مدیرعامل تلگرام: موفقیت دیپ‌سیک ناشی از سیستم آموزشی بی‌نظیر چین است

پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، با انتشار پستی در کانال تلگرامی‌اش به موفقیت هوش مصنوعی چینی دیپ‌سیک اشاره کرده و گفته این موفقیت یک‌شبه به‌دست نیامده است. به گفته دورف، دانش‌آموزان چینی مدت‌هاست در المپیاد‌های ریاضی و برنامه‌نویسی دانش‌آموزان دیگر کشورها را شکست می‌دهند.

مدیرعامل تلگرام می‌گوید در زمینه پرورش افرادی با عملکرد خیره‌کننده در ریاضیات و علوم، دوره متوسطه چین نسبت به غرب برتری دارد. سیستم آموزشی چین رقابت شدیدی میان دانش‌آموزان ایجاد می‌کند؛ مدلی که با الهام از شوروی ایجاد شده است. این درحالی است که به باور دورف، اکثر مدارس غربی از رقابت جلوگیری می‌کنند و همچنین اعلام عمومی نمرات را ممنوع کرده‌اند تا از آنها در برابر تمسخر یا فشار محافظت کنند. اما این رویکرد باعث بی‌انگیزگی دانش‌آموزان می‌شود و هم بازنده‌ها و هم برنده‌ها را از بین می‌برد.

دورف می‌گوید اگرچه قهرمان‌دانستن تمام دانش‌آموزان بدون توجه به عملکردشان می‌تواند رفتاری مهربانانه باشد، اما این توهم سریعاً بعد از دوران مدرسه از هم می‌پاشد. علاوه‌براین، دانش‌آموزان جاه‌طلب با رویکرد مدارس غرب، مدرسه برایشان بی‌معنی می‌شود. چه بسا بسیاری از آنها بیش از مدرسه و دانشگاه، بازی‌های ویدیویی را جذاب می‌دانند؛ چرا که می‌توانند رتبه هر بازیکن را ببینند.


نظرات کاربران


@