خبر های ویژه

فقر حاد ۱.۱ میلیارد نفر در جهان؛ دو سوم مردم افغانستان فقیر شدند

27 مهر 1403

تحقیقات جدید نشان می دهد که پیچیدگی رنگ در پست های رسانه های اجتماعی منجر به تعامل بیشتر می شود

25 مهر 1403

جایزه نوبل اقتصاد: تاریخ استعمار چگونه توضیح می دهد که چرا نهادهای قوی اجتماعی برای شکوفایی یک کشور حیاتی هستند

24 مهر 1403

ایلان ماسک : از درآمد پایه جهانی تا درآمد بالای جهانی

22 مهر 1403

هان کانگ: نویسنده نوآور کره جنوبی برنده جایزه نوبل ادبیات 2024 شد

22 مهر 1403

جایزه صلح نوبل به گروه بازماندگان بمب اتمی ژاپن به دلیل تلاش‌هایش برای رهایی جهان از سلاح‌های هسته‌ای اهدا شد.

22 مهر 1403

آیا می توانید شخصیت خود را تغییر دهید؟ تحقیقات روانشناسی می گوید بله، با اصلاح آنچه فکر می کنید و انجام می دهید

21 مهر 1403

احساسات مختلط – علم اعصاب به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه مغزاجازه می دهد دو احساس متضاد را همزمان کرد.

4 مهر 1403

افراد فقیر نیز صاحب کسب و کار هستند - اما افسانه های مربوط به فقر و کارآفرینی آنها را متوقف می کند.

14 شهریور 1403

درس هایی از تمدن های باستانی برای خنک نگه داشتن خانه ها در آب و هوای گرم و خشک

11 شهریور 1403

بازنشستگی فقط نگرانی های مالی ایجاد نمی کند، بلکه می تواند به معنای احساس کسالت و بی ارزش بودن باشد.

9 شهریور 1403

مشکل کنترل جمعیت: افزایش بچه‌های سرزمین برای تقویت رشد اقتصادی یک طرح قابل بحث است.

20 مرداد 1403

کشف هزینه های پنهان فرآیندهای استخدام ناکارآمد

19 مرداد 1403

جنگ فقط زندگی ها را نابود نمی کند. تار و پود فرهنگ را نیز پاره می کند.

1 مرداد 1403

دیر خوابیدن و کم خوابی می تواند به رشد مغز آسیب برساند - و بچه های فقیرتر بیشتر در معرض خطر هستند

28 تیر 1403

آیا دموکراسی بدون رای دادن وجود دارد؟ انتخابات توسط قرعه در آتن باستان

15 تیر 1403

25 مهر 1403

تحقیقات جدید نشان می دهد که پیچیدگی رنگ در پست های رسانه های اجتماعی منجر به تعامل بیشتر می شود

وامسی کانوری دانشیار بازاریابی، دانشگاه نوتردام

اگر در بازاریابی دیجیتال کار می کنید، نیازی نیست که به شما بگوییم که یک تصویر ارزش هزار کلمه دارد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیش از نیمی از بازاریابان محتوا می‌گویند که تصاویر برای دستیابی به اهداف رسانه‌های اجتماعی آن‌ها ضروری است و ۷۰ درصد از کاربران پست‌های مبتنی بر تصویر را به متن ترجیح می‌دهند. اما کدام نوع از تصاویر بهتر کار می کنند؟ در حالی که شواهد حکایتی فراوان است، تحقیقات سیستماتیک در مورد این موضوع کمیاب است.

تبریز امروز:

رودخانه رنگین
اگر در بازاریابی دیجیتال کار می کنید، نیازی نیست که به شما بگوییم که یک تصویر ارزش هزار کلمه دارد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیش از نیمی از بازاریابان محتوا می‌گویند که تصاویر برای دستیابی به اهداف رسانه‌های اجتماعی آن‌ها ضروری است و ۷۰ درصد از کاربران پست‌های مبتنی بر تصویر را به متن ترجیح می‌دهند.

اما کدام نوع از تصاویر بهتر کار می کنند؟ در حالی که شواهد حکایتی فراوان است، تحقیقات سیستماتیک در مورد این موضوع کمیاب است.

به عنوان یک استاد کسب و کار که از مسائلی که مدیران رسانه‌های اجتماعی هنگام انتخاب تصاویر برای پست‌هایشان با آن مواجه هستند می‌داند - و هزاران پست فیس‌بوک را از دو سازمان در صنایع مختلف جمع‌آوری کرد - فرصتی را دیدم.

پیچیدگی رنگ ها در هم

رنگدانه ها و پیکسل ها

محققان پیچیدگی رنگ را در سطح پیکسل اندازه گیری می کنند. تصاویر با امتیاز بالاتر پیچیدگی رنگ بیشتری دارند. منبع: کانوری، هیوز و هاجز.

محققان پیچیدگی رنگ را در سطح پیکسل اندازه گیری می کنند. تصاویر با امتیاز بالاتر پیچیدگی رنگ بیشتری دارند. منبع: کانوری، هیوز و هاجز.
من همراه با همکارانم کریستین هیوز و بردی هاجز، به چیزی که محققان «پیچیدگی رنگ» می‌گویند، نگاه کردم.

پیچیدگی رنگ شبیه رنگارنگی است، اما کاملاً یکسان نیست: به عنوان تنوع رنگ در پیکسل‌های یک تصویر اندازه‌گیری می‌شود و مغز ما آن را به صورت ناخودآگاه پردازش می‌کند. هر چه مغز بیشتر مجبور به رمزگشایی تغییرات رنگ در پیکسل های همسایه باشد، سخت تر کار می کند.

خوشبختانه، فناوری بینایی کامپیوتری پیشرفته، اندازه گیری پیچیدگی رنگ را آسان تر از همیشه می کند و ردیابی چشم بیومتریک، دیدن تصاویری که توجه افراد را در زمان واقعی جلب می کند، ممکن می سازد.

ما چهار مطالعه انجام دادیم که هم به پست‌های فیسبوک در دنیای واقعی از دو شرکت و هم به داده‌های تجربی با استفاده از ردیابی چشم بیومتریک نگاه می‌کردیم. در کل، ما متوجه شدیم که تصاویر پیچیده تر در پست های رسانه های اجتماعی توجه بیشتری را به خود جلب می کنند.

در هم تنیدگی رنگ ها

با این حال، برخی از هشدارها وجود داشت.

به عنوان مثال، پست‌هایی که بعداً در روز منتشر می‌شوند و آنهایی که تصاویری دارند که فضای صفحه نمایش بیشتری را اشغال می‌کنند، بیشتر از پیچیدگی رنگ سود می‌برند. این نشان می دهد که زمان بندی و برجستگی بصری پست ها در به حداکثر رساندن تعامل نقش دارند.

علاوه بر این، هنگامی که تصاویر با متن منفی و احساس بد جفت می شدند، پیچیدگی رنگ تفاوت کمتری ایجاد می کرد.

ما همچنین دریافتیم که جفت کردن تصاویر با متون پیچیده در واقع می تواند پیوند بین پیچیدگی رنگ و تعامل کاربر را تقویت کند. این یافته شگفت‌انگیز نشان می‌دهد که زبان پیچیده‌تر ممکن است افراد را به توجه بیشتر به تصاویر تشویق کند.

پیچیدگی های رنگ
اهمیت رنگ در بازاریابی، و تأثیر آن بر همه چیز، از درک برند گرفته تا قصد خرید، مدت‌هاست که به خوبی مستند شده است. با این حال، در مورد نقش پیچیدگی رنگ در تعامل با رسانه های اجتماعی، اطلاعات بسیار کمتری وجود دارد. تحقیقات ما شروع به پر کردن این شکاف می کند.

به طور کلی، یافته های ما بر اهمیت طراحی تصویر استراتژیک در بازاریابی رسانه های اجتماعی تاکید دارد. آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که یک رویکرد ظریف به طراحی تصویر، با ترکیب پیچیدگی رنگ بالا در صورت لزوم، می‌تواند به طور قابل توجهی تعامل کاربر را افزایش دهد.

برای بازاریابان و تولیدکنندگان محتوا، پیامدهای آن واضح است: سرمایه‌گذاری در مدیریت دقیق تصاویر رسانه‌های اجتماعی، به‌ویژه آن‌هایی که پیچیدگی رنگ بالایی دارند، می‌تواند به تعامل بهتر کاربر منجر شود. فقط مراقب زمان و زمینه هم باشید.

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت