خبر های ویژه

آسیای مرکزی و قفقاز از خطرناک‌ترین مکان‌ها برای رانندگی در جهان هستند

19 اسفند 1403

تردید در برابر واکسن، احیای بیماری‌های کودکی را در آسیای مرکزی و قفقاز دامن می‌زند

19 اسفند 1403

ترکمنستان در تلاش است از انزوای خود خارج شود

19 اسفند 1403

با دور زدن روسیه راه‌های ریلی جدید در آسیای مرکزی راه‌اندازی شد

19 اسفند 1403

ارمنستان با توافق بر سر یک قرارداد معدنی توجه آمریکا را جلب می‌کند

18 اسفند 1403

دختران افغان به دلیل "آپارتاید جنسیتی" طالبان از جراحی‌های نجات‌بخش محروم می‌شوند

13 اسفند 1403

پاکستان جریان آب دریای چترال به سمت افغانستان را تغییر می‌دهد

7 اسفند 1403

نوستالژی افغان ها برای روزهای خوش

6 اسفند 1403

طالبان یک زوج بریتانیایی را به دلیل فعالیت‌های آموزشی در بامیان بازداشت کردند

5 اسفند 1403

آذربایجان و روسیه بار دیگر بر سر سرنگونی هواپیمای مسافربری درگیر شدند

27 بهمن 1403

وزارت انرژی ایالات متحده ارقام جدیدی از ذخایر و تولید انرژی در حوضه خزر ارائه می‌دهد

27 بهمن 1403

مشکلات سفر تیم فوتبال نشان‌دهنده مشکلات اقتصادی عمیق‌تر در ترکمنستان است

27 بهمن 1403

تاجیکستان آرزوی تبدیل شدن به قطب توسعه هوش مصنوعی را دارد

27 بهمن 1403

بقا و تولید انرژی در دمای منفی 40 درجه

21 بهمن 1403

قزاقستان قصد دارد به طور کامل استفاده از انرژی هسته ای را آغاز کند

14 بهمن 1403

تصاویر حاکمان کشور را در روی روزنامه نمی توان مچاله یا با آن شیشه و ...پاک کرد.

14 بهمن 1403

19 اسفند 1403

با دور زدن روسیه راه‌های ریلی جدید در آسیای مرکزی راه‌اندازی شد

کاهش زمان ترانزیت، کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و ضربه به درآمد کرملین.

مسیر تجاری کریدور میانی در حال گسترش است. چین و قزاقستان از راه‌اندازی یک خط ترانزیت ریلی باری جدید خبر داده‌اند که کالاهای چینی را به اروپا منتقل می‌کند و در عین حال روسیه را دور می‌زند. بر اساس بیانیه‌ای که توسط شرکت راه‌آهن دولتی قزاقستان منتشر شده، اولین قطار کانتینری که این مسیر جدید را طی می‌کند، در ۴ مارس از چنگدو در مرکز چین به سمت شهر لودز لهستان حرکت کرد. این قطار که تلویزیون و سایر قطعات الکترونیکی را حمل می‌کند، انتظار می‌رود ظرف ۴۰ روز این سفر را تکمیل کند و از قزاقستان، ترکمنستان، ایران و ترکیه عبور کند تا به مرز اتحادیه اروپا برسد. بیانیه راه‌آهن قزاقستان اعلام می‌کند: «این مسیر نه‌تنها ظرفیت‌های حمل‌ونقل منطقه را گسترش می‌دهد، بلکه لجستیک بین‌المللی را انعطاف‌پذیرتر، سریع‌تر و قابل‌اعتمادتر می‌کند.» چین همچنین در حال توسعه دو مسیر ترانزیت باری دیگر به سمت غرب است که از طریق قزاقستان و دریای خزر، روسیه را دور می‌زنند و کرملین را از درآمد ترانزیت محروم کرده و اهرم ژئوپلیتیکی آن را تضعیف می‌کنند. یک تفسیر منتشرشده توسط رسانه اوکراینی دیالوگ با خوشحالی اظهار داشت: «جریان کالاهای چینی که از روسیه عبور می‌کرد، به مسیرهای جدید منتقل می‌شود. مسکو دیگر لجستیک بین آسیا و اروپا را کنترل نمی‌کند؛ این اهرم فشار سیاسی اکنون در دستان قزاقستان، چین و ترکیه است.»

تبریز امروز:


(عکس: gov.kz)
(عکس: gov.kz)
مسیر تجاری کریدور میانی در حال گسترش است. چین و قزاقستان از راه‌اندازی یک خط ترانزیت ریلی باری جدید خبر داده‌اند که کالاهای چینی را به اروپا منتقل می‌کند و در عین حال روسیه را دور می‌زند.
بر اساس بیانیه‌ای که توسط شرکت راه‌آهن دولتی قزاقستان منتشر شده، اولین قطار کانتینری که این مسیر جدید را طی می‌کند، در ۴ مارس از چنگدو در مرکز چین به سمت شهر لودز لهستان حرکت کرد. این قطار که تلویزیون و سایر قطعات الکترونیکی را حمل می‌کند، انتظار می‌رود ظرف ۴۰ روز این سفر را تکمیل کند و از قزاقستان، ترکمنستان، ایران و ترکیه عبور کند تا به مرز اتحادیه اروپا برسد.
بیانیه راه‌آهن قزاقستان اعلام می‌کند: «این مسیر نه‌تنها ظرفیت‌های حمل‌ونقل منطقه را گسترش می‌دهد، بلکه لجستیک بین‌المللی را انعطاف‌پذیرتر، سریع‌تر و قابل‌اعتمادتر می‌کند.»
چین همچنین در حال توسعه دو مسیر ترانزیت باری دیگر به سمت غرب است که از طریق قزاقستان و دریای خزر، روسیه را دور می‌زنند و کرملین را از درآمد ترانزیت محروم کرده و اهرم ژئوپلیتیکی آن را تضعیف می‌کنند.
یک تفسیر منتشرشده توسط رسانه اوکراینی دیالوگ با خوشحالی اظهار داشت: «جریان کالاهای چینی که از روسیه عبور می‌کرد، به مسیرهای جدید منتقل می‌شود. مسکو دیگر لجستیک بین آسیا و اروپا را کنترل نمی‌کند؛ این اهرم فشار سیاسی اکنون در دستان قزاقستان، چین و ترکیه است.»
در همین حال، آژانس راه‌آهن دولتی ازبکستان از راه‌اندازی یک مسیر ترانزیت باری جدید خبر داد که هند را به قزاقستان متصل می‌کند. اخیراً دوازده کانتینر در بندر موندرا هند بر روی یک کشتی باری بارگیری شدند تا به بندر بندرعباس ایران منتقل شوند. از آنجا، این کانتینرها از طریق راه‌آهن و از مسیر ترکمنستان و ازبکستان به مقصد خود در نزدیکی آستانه، پایتخت قزاقستان، می‌رسند. زمان کل سفر برای این محموله کاشی سرامیکی بین ۲۵ تا ۳۰ روز تخمین زده شده است.
بیانیه ازبکستان خاطرنشان کرد که این مسیر جدید پتانسیل کاهش قابل‌توجه هزینه‌های حمل‌ونقل را دارد، در حالی که «فرصت‌های صادرکنندگان و واردکنندگان را گسترش می‌دهد.»

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت