در من یک رابطه واقعی با نقاشی هایم ایجاد می شود و این بیشتر یک رابطه شاعرانه است زیرا در باره آنچه که می گویند شعر است؛ این شعری است که با رنگ بیان می شود.
رابطه ریورا با بلوف و درگیری او با حلقهای از آنارشیستهای روسی، نقش مهمی در رشد آگاهی سیاسی و ملی این هنرمند داشت. این آگاهی رو به رشد با وخامت اوضاع سیاسی در اروپا و مکزیک بیشتر شد. بسیاری از اشیاء نمادین ریورا که در نقاشی های آن زمان گنجانده شده است دارای رنگ های ناسیونالیستی هستند. سراپس، پتوهای بافته شده توسط دهقانان مکزیکی پوشیده شده بود، به نشانه نقاشی های کوبیست این هنرمند تبدیل شد. آنها در پرتره مجسمه ساز ژاک لیپچیتز در سال 1914 به کار گرفته شدند، جایی که الگوهای زنده آنها ترکیب را زنده می کند و دوست لیتوانیایی او را در هویت مکزیکی ریورا می پوشاند. با این حال ریورا اغلب از مراجع متعدد استفاده می کرد. در این پرتره، او نه تنها به هنر سنتی مکزیک، بلکه به آوانگارد اروپایی نیز نگاه می کند. در این صورت پالت تقریباً تک رنگ و ساختار ترکیبی شبکهای، عمیقاً با آثار پیت موندریان، که شروع به گنجاندن ساختارهای شبکهای در نقاشیهایش از درختان و موضوعات دیگر کرده بود، تحسین برانگیز است. ریورا در نقاشی عمدی دیدگاه های همسایهاش، یادگاری خاطرهانگیز از تبادل ایدهها و تجربیات هنری آنها را به کار میبرد.
خانواده در کنار سماور با هم دور میز جمع شده اند، گربه ای در پشت دختر خانواده ایستاده است؛ پدر لبخندی بر روی پسرکوچکش دارد و مفهوم خانواده سنتی در نقاشی سال 1952کاملا دیده می شود
نقاشی بدون عنوان با امضا و تاریخ «MARINA PEREZ SIMAO 9.11.20» در پشت که با روغن روی بوم 160 در 200 سانتی متر. (63 × 78 3⁄4 اینچ.) در سال 2020 نقاشی شده است این نقاشی توسط مارینا پرز سیمئو تصویر شده است
این بوم اثر لئونید پاسترناک در سال 1891 کوپه قطاری را به تصویر می کشد که در آن دو زن جوان متعلق به طبقات اجتماعی مختلف در حال تردد هستند. از نام مشخص است که آنها قصد ملاقات با بستگان خود را دارند، اما دلایل آن کاملاً مخالف است. زن دهقان در کنار دختری غمگین که تماماً سیاه پوش است، رنگی چشمگیر و تضاد احساسی است. او با علاقه از پنجره قطار به بیرون نگاه می کند، اما قیافه اش کمی نگران و متشنج است. بدیهی است که او نمی داند هنگام دیدار با بستگانش چه چیزی در انتظار او است. این هنرمند با استادی توانست دو داستان زندگی را به طور همزمان بیان کند و تنها دو زن را در یک محفظه به تصویر بکشد. این تصویر بسیار رسا و عمیقاً فلسفی بود.
در این نقاشی، هنرمندنیکولای بوگاتوف زنبوردار پیر را به تصویر کشیده است که در کنار کندوهای خود با آرامش و سکوت در حال خواندن کتاب است. فضای زیبا و آرام تابستانی به ما این امکان را می دهد که به طور کامل از زیبایی مناظر لذت ببریم. این شخصیت تقریباً افسانه ای در نقاشی"زنبوردار" عاری از هیاهو است. او عجله ای ندارد و با طبیعت و مشکلاتش هماهنگی کامل دارد.
منظره "پاییز طلایی" اثر ایلیا استروخوف 1886 با رنگ آمیزی طبیعی و ارائه موتیف طبیعی متمایز می شود. شاخ و برگ های زرد طلایی افرا، بلوط و نمدار از باران های پاییزی سنگین شد. آسمان خاکستری مایل به تاریک تنها از طریق شکاف های کوچک در تاج های هنوز متراکم درختان قابل مشاهده است. هنگامی که برای خواب زمستانی آماده می شد، که این صحنه به شدت بر روی طبیعت آویزان بود. گوشه جنگل توسط سه زاغی زنده می شود که با دست ماهر استروخوف به وضوح منتقل می شود. این هنرمند با انواع پرندگان و عادات آنها آشنا بود.
نقاشی ماکسیم وروبیف نقاش هنرمند و استاد در سال 1842 یک عکس العمل تند و سخت به عنوان پاسخی به مرگ همسر محبوبش کلئوپاترا لونگینونا وروبیوا کشیده شد. کاری از ماکسیم .ن. وروبیوف مملو از معنای فلسفی و نمادین است. عناصر طبیعی به احساسات طوفانی و غم انگیز هنرمند تشبیه شده است. تنه درخت کهنسالی که بر فراز یک نهر خم شده است به عنوان پیکره مردی تلقی می شود که همیشه بر فراز پرتگاه ناشناخته ها ایستاده است. رعد و برق با ضربه ای از سرنوشت همراه است که زندگی نویسنده را به یک "قبل" شاد و یک "بعد" غمگین تبدیل می کند. و علیرغم این واقعیت که بوم تجربیات او را در ارتباط با یک رویداد خاص منعکس می کند، تصویر تمثیلی است و موضوع آن همیشه مرتبط است. این گرانسنگی تصویر را برای همه بینندگان هر دوره ای جذاب می نماید .
یکی از موضوعات مورد علاقه این هنرمند موضوع کودکی دهقانان بود. اثر "در یک مدرسه روستایی" از مجموعه موزه هنرهای زیبای تولا با گرما و انسانیت شگفت انگیز خود بیننده را به خود جذب می کند. این هنرمند با به تصویر کشیدن دانش آموزان کوچک، علاقه ای صمیمانه به شخصیت های خود نشان می دهد. تصویر هر کودک فردی است، هر کدام شخصیت و داستان کوچک خود را دارد. بوم رنگی گرم دارد. تصویر پر از نور خورشید است که فضای داخلی ساده یک کلبه دهقانی را روشن می کند. وسایل بیانگر وظیفه اصلی هنرمند را انجام می دهد: نشان دادن دنیای کودکی کودکان دهقان. ولادیمیر ماکوفسکی با نگاهی دقیق به دنیای اطراف خود، صمیمانه با غم و اندوه انسانی همدردی کرد و از موفقیت دیگران خوشحال شد
اسکارستد نمایشگاه گروهی Shades of Grey را ارائه میکند که رنگهای بین سیاه و سفید را در بر میگیرد و بر زیبایی آرام ناشی از عدم وجود رنگ تأکید میکند. در این نمایشگاه آثاری از مارتین باره، گئورگ بازلیتز، جان باک، جورج کاندو، هانس جوزفسون، کاوس، رابرت مپلتورپ، آلبرت اولن، ریچارد پرینس، پائولا رگو، گرهارد ریشتر، رودولف استینگل، اندی وارهول، فیشلی و وایس، جیمز وایت و کریستوفر وول. این هنرمندان که در طول قرن بیستم و بیست و یکم کار می کنند، به زمان یا رسانه خاصی محدود نمی شوند، بلکه با تونالیته مشترکشان متحد می شوند.
الکسی ایوانوویچ ماکاروف (۱۹۱۳–۱۹۹۲) نقاش روسی است. او در مدرسه هنر پنزا و در موسسه هنر مسکو سوریکف تحصیل کرد. فراغت از تحصیل او در سال 1943 بود . او از سال 1947 در بسیاری از نمایشگاه های اتحادیه، جمهوری و خارجی به عنوان استاد ژانر نقاشی شرکت کرد.. آثار ماکاروف به ندرت در بازار عتیقه یافت می شود و تقاضای زیادی در بین مجموعه داران دارد.
پوستر شوروی در مورد حرفه دشوار اما شرافتمندانه یک پزشک روستایی به تقدیر از پزشک روستایی می پردازد
هنرمند سوئیسی سایمون برگر 3 سال وقت صرف کرد تا راهی برای شکستن شیشه به قدری دقیق که نقاشی هایی از چهره انسان ایجاد کند، ابداع کرد
تابلوی رنگ روغن با عنوان «بیشه زار» به مناسبت ولادت مولیالموحدین حضرت امیرالمومنین علیبنابیطالب(علیه السلام)
اوتاگاوا کونیوشی در اواسط قرن نوزدهم، سفر زو فو را در جستجوی اکسیر حیات به تصویر میکشد. او را می توان در نزدیکی سمت چپ تصویر دید، با چیزی که به نظر می رسد پنگلای یا کوه فوجی در پس زمینه است.
توفیق جوادف متولد 7 فوریه 1925 در باکو، آذربایجان است.او در سال 1952 - فارغ التحصیل از کالج دولتی هنر عبدالعظیم عظیم زاده در باکو شد. وی در 20 اگوست 1963 در مسکو درگذشت. آثار هنری توفیق جوادوف در موزه هنر ملی آذربایجان، باکو ، گالری تصاویر دولتی آذربایجان، موزه هنر مدرن باکو؛ و در مجموعه های خصوصی در آذربایجان نگهداری می شود.
مادر اولین آموزگار است ، نقاش ویتنامی "مای ترونگ تو" زندگی را به تصویر کشیده است ، کودک در کنار مادر می آموزد .........
فرانک دیلون نقاشی بریتانیایی (1823 - 1909) است که بیشتر به مناظری مختلف از جهان پرداخته است ،نقاشی حرمسرای شیخ قناعه از آثار وی در مصر است
حوض سرامیکی نقاشی شده با چهره رقاص های فرهنگ ماجیایو، که در استان چینگهای کشف شده است
مینیاتور محاصره اربیل توسط ایلخانان مغول مربوط به سال 1258- 1259 میلادی است که در کتاب جامع التواریخ اثر خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی وزیر غازان خان آمده است
جشن عيد فطر جشن عيد فطر نگاره اي از ديوان حافظ است، كه به قلم سلطان محمد تبریزی نقش بسته است. در كنار عمارت شاهي درختان باغ جلوه اي عرفاني به مجلس داده و نحوه چينش آن ها، هر چند در فضايي كم و در پس زمينه اثر، شيوه باغ آرايي تبریز گذشته را به خوبي نمايان مي سازد. در آن جا كه رديف درختان پشت عمارت امتداد پيدا مي كند از لابه لاي افرادي كه بر بالاي پشت بام در حال رويت هلال ماه عيد هستند، مي توان انتهاي درختان را ديد . شكل عمودي درختان سرو و تبريزي و شاخه هاي پيچان درختان بيد كه بين آن ها تكرار شده، در يك خط افقي و در كنار حركت دوار و حلزوني، كه از نحوه نشستن منظم درباريان و سپيدي عمامه هايشان ايجادشده، تركيبي کامل تر را نشان می دهد.
اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.