ژاک لیپچیتز

دیگو ریورا

رابطه ریورا با بلوف و درگیری او با حلقه‌ای از آنارشیست‌های روسی، نقش مهمی در رشد آگاهی سیاسی و ملی این هنرمند داشت. این آگاهی رو به رشد با وخامت اوضاع سیاسی در اروپا و مکزیک بیشتر شد. بسیاری از اشیاء نمادین ریورا که در نقاشی های آن زمان گنجانده شده است دارای رنگ های ناسیونالیستی هستند. سراپس، پتوهای بافته شده توسط دهقانان مکزیکی پوشیده شده بود، به نشانه نقاشی های کوبیست این هنرمند تبدیل شد. آنها در پرتره مجسمه ساز ژاک لیپچیتز در سال 1914 به کار گرفته شدند، جایی که الگوهای زنده آنها ترکیب را زنده می کند و دوست لیتوانیایی او را در هویت مکزیکی ریورا می پوشاند. با این حال ریورا اغلب از مراجع متعدد استفاده می کرد. در این پرتره، او نه تنها به هنر سنتی مکزیک، بلکه به آوانگارد اروپایی نیز نگاه می کند. در این صورت پالت تقریباً تک رنگ و ساختار ترکیبی شبکه‌ای، عمیقاً با آثار پیت موندریان، که شروع به گنجاندن ساختارهای شبکه‌ای در نقاشی‌هایش از درختان و موضوعات دیگر کرده بود، تحسین برانگیز است. ریورا در نقاشی عمدی دیدگاه های همسایه‌اش، یادگاری خاطره‌انگیز از تبادل ایده‌ها و تجربیات هنری آن‌ها را به کار می‌برد.

تبریز امروز:

ژاک لیپچیتز، 1914 اثر دیگو ریورا

ژاک لیپچیتز، 1914 اثر دیگو ریورا
رابطه ریورا با بلوف و درگیری او با حلقه‌ای از آنارشیست‌های روسی، نقش مهمی در رشد آگاهی سیاسی و ملی این هنرمند داشت. این آگاهی رو به رشد با وخامت اوضاع سیاسی در اروپا و مکزیک بیشتر شد. بسیاری از اشیاء نمادین ریورا که در نقاشی های آن زمان گنجانده شده است دارای رنگ های ناسیونالیستی هستند. سراپس، پتوهای بافته شده توسط دهقانان مکزیکی پوشیده شده بود، به نشانه نقاشی های کوبیست این هنرمند تبدیل شد. آنها در پرتره مجسمه ساز ژاک لیپچیتز در سال 1914 به کار گرفته شدند، جایی که الگوهای زنده آنها ترکیب را زنده می کند و دوست لیتوانیایی او را در هویت مکزیکی ریورا می پوشاند. با این حال ریورا اغلب از مراجع متعدد استفاده می کرد.

در این پرتره، او نه تنها به هنر سنتی مکزیک، بلکه به آوانگارد اروپایی نیز نگاه می کند. در این صورت پالت تقریباً تک رنگ و ساختار ترکیبی شبکه‌ای، عمیقاً با آثار پیت موندریان، که شروع به گنجاندن ساختارهای شبکه‌ای در نقاشی‌هایش از درختان و موضوعات دیگر کرده بود، تحسین برانگیز است. ریورا در نقاشی عمدی دیدگاه های همسایه‌اش، یادگاری خاطره‌انگیز از تبادل ایده‌ها و تجربیات هنری آن‌ها را به کار می‌برد.

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت