خبر های ویژه

آیا مواجهه با مرگ می تواند سیاستمداران را تغییر دهد؟

16 شهریور 1403

حمایت سرسختانه از ترامپ را می‌توان با یکی از نادرست‌ترین ویژگی‌های شخصیتی او توضیح داد: «کاریزما»

15 شهریور 1403

چگونه برنامه ریزی نظامی ایالات متحده از مبارزه با تروریسم به آمادگی برای تنش و درگیری با چین و روسیه تغییر مسیر داده است

5 شهریور 1403

لولا از رژیم "استبدادی" مادورو در بحبوحه اختلافات انتخاباتی ونزوئلا انتقاد می کند

28 مرداد 1403

کامالا، نام رایج در هند، با چندین خدا مرتبط است و نمادی از خرد است

24 مرداد 1403

مردان سفید پوستی که در محل کار مورد بدرفتاری قرار گرفته اند، بیشتر متوجه آزار و اذیت می شوند و گزارش می دهند

21 مرداد 1403

تیم والز، نامزد دموکرات معاون ریاست جمهوری بعد از دستگیری بعلت مستی

21 مرداد 1403

جلسات دادرسی 11 سپتامبر در خلیج گوانتانامو پس از دستور غافلگیرانه رئیس دفاع ایالات متحده، دچار آشوب شد

17 مرداد 1403

مادورو برنده انتخابات ونزوئلا شد

8 مرداد 1403

آزمایش کوکایین کوسه های ریودوژانیرو مثبت شد

4 مرداد 1403

تبلیغ ترامپ از تصویری از قدرت پس از سوء قصد ، از کتاب بازی اقتدارگرا وام گرفته شده است

4 مرداد 1403

بایدن با حمایت از کامالا هریس از رقابت های ریاست جمهوری کنار رفت

1 مرداد 1403

استگوزاروس گرانقیمت ترین فسیل حراجی ساتبیز نیویورک

29 تیر 1403

صعود جی دی ونس به معاونت ریاست جمهوری ایالات متحده چه معنایی برای جهان خواهد داشت

26 تیر 1403

ارزش خالص ثروت ترامپ پس از سوء قصد به یک میلیارد دلار افزایش یافت

26 تیر 1403

نابغه ریاضی سرخورده یا جمهوری‌خواه شیفته اسلحه !

24 تیر 1403

24 مرداد 1403

کامالا، نام رایج در هند، با چندین خدا مرتبط است و نمادی از خرد است

آرچانا ونکاتسان ، استاد مطالعات دینی و ادبیات تطبیقی، دانشگاه کالیفرنیا، دیویس

از زمانی که کامالا هریس معاون رئیس جمهور در صحنه ملی ایالات متحده حضور پیدا کرد، نام او که یک نام رایج برای زنان در هند است به ویژه به دلیل تلفظ آن، توجه زیادی را به خود جلب کرده است، کلمه سه هجایی باید "Come-a-laa" (Kamala) تلفظ شود، و "a" طولانی پایانی نشان دهنده یک اسم مؤنث در سانسکریت است. در ایالات متحده، اغلب با تأکید بر هجای اول یا دوم تلفظ می شود. با این حال، تلفظ "کامالا" کمترین چیز جالبی در مورد این نام دوست داشتنی است، که تنها یکی از کلمات سانسکریت برای نیلوفر آبی درخشان، معطر، گلبرگ بزرگ یا Nelumbo nucifera است که در شبه قاره هند در همه جا وجود دارد. . به‌عنوان محقق ادیان جنوب هند، می‌خواهم نمادگرایی عمیق و معانی متعدد کامالا یا نیلوفر آبی را که در سنت‌های مذهبی مختلف در شبه قاره مشترک است، توضیح دهم.

تبریز امروز:

کامالا
از زمانی که کامالا هریس معاون رئیس جمهور در صحنه ملی ایالات متحده حضور پیدا کرد، نام او که یک نام رایج برای زنان در هند است به ویژه به دلیل تلفظ آن، توجه زیادی را به خود جلب کرده است، 

کلمه سه هجایی باید "Come-a-laa" (Kamala) تلفظ شود، و "a" طولانی پایانی نشان دهنده یک اسم مؤنث در سانسکریت است. در ایالات متحده، اغلب با تأکید بر هجای اول یا دوم تلفظ می شود.

با این حال، تلفظ "کامالا" کمترین چیز جالبی در مورد این نام دوست داشتنی است، که تنها یکی از کلمات سانسکریت برای نیلوفر آبی درخشان، معطر، گلبرگ بزرگ یا Nelumbo nucifera است که در شبه قاره هند در همه جا وجود دارد. . به‌عنوان محقق ادیان جنوب هند، می‌خواهم نمادگرایی عمیق و معانی متعدد کامالا یا نیلوفر آبی را که در سنت‌های مذهبی مختلف در شبه قاره مشترک است، توضیح دهم.

"کامالا" در ادبیات هند
در بسیاری از اشعار عاشقانه هندی، چشمان گشاد و خوش فرم زنان زیبا با نیلوفر آبی مقایسه می شود، در حالی که در شعر عبادی این چشمان خداست که به مقایسه دعوت می شود.

تشبیه فقط به چشم محدود نمی شود، بلکه می تواند برای ستایش زیبایی، نرمی و درخشندگی صورت، پاها یا دست های عاشق یا الهی به کار رود. شاعر قرن نهم تامیل، Nammalvar، در اثر بزرگ خود، "Tiruvaymoli"، از این تشبیه برای توصیف زیبایی خدای ویشنو استفاده می کند:

تو نور بی عیب هستی
تو عقل بی آلایشی
که نه گل می دهد و نه پژمرده
تو همه چیز هستی تو بر همه چی حکومت میکنی
اگر پادشاه خدایان زیبا
شما را می پرستد، تاریک نمی شود
درخشندگی پاهای نیلوفر آبی شما؟
در برخی موارد، عشق، چه عرفانی و چه انسانی، نیلوفر آبی است که در روز می شکفد و به گرما و درخشندگی خورشید پاسخ می دهد. در شب، نیلوفر گلبرگ هایش را می بندد، همان طور که در غیاب معشوق ممکن است کنار بکشد. به همین ترتیب، نیلوفر آبی می تواند تداعی کننده میل و صمیمیت باشد و زنبور را از شهد خود بنوشد.

نیلوفر آبی، هم به صورت گل کامل یا حتی یک گلبرگ منحنی منفرد، نقشی فراگیر در هنر هند است. یک نقاشی مینیاتوری هندی معروف قرن هجدهم، زوج الهی، رادا و کریشنا را در مقابل یکدیگر، با لباس نیلوفر آبی به تصویر می‌کشد.

نماد الهی نیلوفر آبی
الهه لاکشمی. راجا راوی وارما، از طریق

 

نفس نفس زدن در حال نشان دادن الهه ای با ساری قرمز. او روی یک نیلوفر گلدار ایستاده است و دو دست از چهار دستش گل را گرفته است. دو فیل سفید در دو طرف او قرار دارد.

 

مهمتر از همه، کامالا، یا نیلوفر آبی، ارتباط نزدیکی با سری لاکشمی دارد: الهه حاکمیت، فرخنده، باروری، ثروت و اقبال خوب، که توسط هندوها، بودایی ها و جین ها پرستش می شود. در واقع، کامالا نام دیگری برای سری لاکشمی است. این الهه روی یک نیلوفر آبی کاملاً شکوفه‌ده می‌نشیند یا می‌ایستد و آن‌ها را نیز در دستان خود می‌گیرد.

در معابد هندو در جنوب هند، او اغلب در گلدسته ای از نیلوفرهای آبی آراسته می شود، بنابراین ارتباط او با این گل کامل است. شوهر الهی لاکشمی، ویشنو، نیز ارتباط نزدیکی با این گل دارد. نیلوفر آبی از ناف او بیرون می آید تا خدای برهما را به دنیا بیاورد که به نوبه خود کل جهان را به دنیا می آورد.

تابلویی که خدایی را با بدنی آبی نشان می دهد که روی مار سفید بزرگی که روی آب شناور است تکیه داده است. زنی با سر خمیده پاهایش را ماساژ می دهد.

تابلویی که خدایی را با بدنی آبی نشان می دهد که روی مار سفید بزرگی که روی آب شناور است تکیه داده است. زنی با سر خمیده پاهایش را ماساژ می دهد. نیلوفر آبی از ناف ویشنو رشد می کند که خدا برهما از آن متولد شده است. هدیه جان و برت فورد، 2002، CC BY
اگرچه ارتباط سری لاکشمی با نیلوفر آبی آشکارتر است، سنت های مذهبی جینیسم و ​​بودیسم نیز شکوفایی را با هم ترکیب می کنند. چهره های الهی بودایی و جین ممکن است نیلوفر آبی را در دست بگیرند، مانند الهه بودایی تارا یا خدای بودایی مذکر Avalokiteshvara. ششمین معلم بزرگ سنت جین، پادماپرابهو، از یک نیلوفر آبی نامگذاری شده است و "پادما" نام دیگر این گل است. گاهی اوقات نیلوفر آبی در سنت های جین، بودایی و هندو به عنوان پایه ای برای وجود الهی عمل می کند.

مجسمه ایستاده از خدایی که نیلوفر آبی را در یک دست گرفته است

مجسمه آوالوکیتشوارا. Hideyuki Kamon 
در همه موارد، نیلوفر آبی به ندرت یک جوانه و تقریباً همیشه یک شکوفه سرسبز و باز است. این اشاره به معنای عمیق آن به عنوان نمادی از خرد، بیداری فرد به دانش از تلاطم جهل است. معنای نمادین کامالا ریشه در این واقعیت دارد که نیلوفر آبی در آب‌های باتلاقی شکوفا می‌شود اما از خاک اطراف آن دست نخورده باقی می‌ماند. به همین ترتیب، روشنایی و خرد از تیرگی میل و دلبستگی پدید می آید و شکوفا می شود. اما هنگامی که انسان مانند نیلوفر به حکمت می‌رسد، از کثیف جهل فریبنده برتر و دست نخورده باقی می‌ماند.

به همین دلیل است که کامالا همیشه نه به عنوان یک غنچه، بلکه به عنوان یک گل بزرگ، باز و باز شده، تصویر و توصیف می شود.

نام کامالا هریس یادآور اهمیت آن در این سنت های مذهبی است. می توان استدلال کرد که نیلوفر آبی با نام دیگری هنوز نیلوفر آبی است، اما همانطور که این روایات نشان می دهد، بسیار بیشتر است.

 

Archana Venkatesan

آرچانا ونکاتسان ،

استاد مطالعات دینی و ادبیات تطبیقی، دانشگاه کالیفرنیا، دیویس

 

منبع:The Conversation

 

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت