گل فروش

نقاشی : دیگو ریورا

دیگو ریورا نسخه های زیادی از مردم بومی را با دسته های بزرگ گل نقاشی کرد. به طور معمول، شکوفه ها بر بوم و شکل انسان نیز تسلط دارند. این هنرمند با استفاده از ترکیب بندی، رنگ و خطوط ساده، تعدادی از ایده ها را منتقل می کند. اگرچه در نگاه اول، نقش فروشنده گل مرکزی به نظر می رسد، اما در واقع این گل ها هستند که مدعی چشم بیننده هستند. به نظر می رسد که آنها در حال حرکت هستند و از سبدی که آنها را در خود جای داده به سمت بیرون و بالا می آیند. در همین حین، این پیکر با سر خمیده، زیر باری که بر دوش دارد زانو می زند. شاید هنرمند به بینندگان پیشنهاد می دهد که گل ها را ببینند، اما نه شخصی که پشت آنهاست.

تبریز امروز:

El Vendedora De Flores -گل فروش - دیگو ریورا

El Vendedora De Flores اثر دیگو ریورا
دیگو ریورا نسخه های زیادی از مردم بومی را با دسته های بزرگ گل نقاشی کرد. به طور معمول، شکوفه ها بر بوم و شکل انسان نیز تسلط دارند. این هنرمند با استفاده از ترکیب بندی، رنگ و خطوط ساده، تعدادی از ایده ها را منتقل می کند.

اگرچه در نگاه اول، نقش فروشنده گل مرکزی به نظر می رسد، اما در واقع این گل ها هستند که مدعی چشم بیننده هستند. به نظر می رسد که آنها در حال حرکت هستند و از سبدی که آنها را در خود جای داده به سمت بیرون و بالا می آیند. در همین حین، این پیکر با سر خمیده، زیر باری که بر دوش دارد زانو می زند. شاید هنرمند به بینندگان پیشنهاد می دهد که گل ها را ببینند، اما نه شخصی که پشت آنهاست.

زبان رنگ
ریورا در این نقاشی رنگ های خاکی را برای پس زمینه انتخاب کرده است. او کنتراست متمایزی را با رنگ های سفید، زرد و قرمز گل ها و فروشنده ای که زیر وزن آنها زانو زده است ایجاد می کند. هنرمند با کنار هم قرار دادن این رنگ‌ها نشان می‌دهد که این فیگور که پاهای قهوه‌ای‌اش با زمین و دست‌های قرمز رنگ با گل‌ها ترکیب می‌شود، پلی بین دو جهان می‌سازد. ریشه های او در خاک است در حالی که دستانش در خدمت تمدن است که در آن ثروتمندان از تجملات گل های تازه بریده شده لذت می برند.

اهمیت خطوط ساده
ریورا فیگور نقاشی را با چند خط منحنی به تصویر می کشد. صورت پنهان است. این شکل فاقد هر گونه جزئیات شناسایی است. به این ترتیب، نماد گروهی از مردم - کسانی که روی زمین کار می کنند - به جای یک فرد است.

تصویر کامل
این نقاشی موضوعی را بیان می کند که در کار ریورا مرکزی است. آنهایی که محصولات ارائه می دهند با کسانی که پول دارند از آن لذت ببرند، در تضاد است. موضوع مردم بومی فقیر که به طبقات بالا خدمت می کنند، اغلب در مجموعه کارهای ریورا دیده می شود. علاوه بر این، با جفت کردن فروشندگان با انبوهی از گل های پر جنب و جوش، او زیبایی زندگی دشوار و در عین حال ساده آنها را به تصویر می کشد.

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت