6 شهریور 1396

به سوی ساوالان

سفری در کوهستان

ساوالان فقط یک کوه نیست ، یک آزمون است، برای دوستی با طبیعت، همدلی و اراده انسانی!

تبریز امروز:

قله سبلان

روز سه شنبه در تاریخ سی ام مرداد ماه نود شش ساعت دوازده شب بنده و آقا ی بایرام زاده و اقای نوید نوجوان با ماشین آقا نوید به سوی اهر و مشکین شهر ولاهرود حرکت کردیم.

از لاهرود به سوی آبگرم شابیل پیچیدیم در شابیل با دو ساعت استراحت ، صبحانه مان را خوردیم . ساعت شش ماشین را در اوبا گذاشته و به سوی قله ی سبلان راه افتادیم!

پناهگاه

مسیرمان را طوری انتخاب کردیم که از پناهگاه بگذریم .ساعت ده در پناهگاه بودیم بعد از کمی استراحت به سوی قله حرکت کردیم! ساعت دوازده در بالای قله بودیم .

پس از عکس و فیلم برداری به سوی پناهگاه برگشتیم . خسته شده بودیم و استراحت لازم بود ! پس از کمی استراحت به سوی " اوبا " سرازیر شدیم! ساعت پنج بعد از ظهر در کنار ماشین بودیم .

راه افتادیم تا آنکه در ساعت شش به شابیل رسیدیم.در آبگرم شابیل و استخر آن تقریبا خستگی صعود به سبلان از تن مان بدر کردیم! سپس در لاهرود در کباب پزی میر خلیل هر کدام با سه سیخ کباب گرسنگی را هم فراموش کردیم و دلی از عزا در آوردیم.

قله ساوالان

حال مقصد فقط خانه می توانست باشد ! به سمت تبریز راه افتادیم و من سر ساعت نه در جلو منزل از ماشین پیاده پیاده شدم.

حمید سپهروند

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.