12 مرداد 1403
گالری ملی استرالیا (NGA) پس از پرداخت 6.5 میلیون دلار برای سقف آبی یا مزرعه در لو پولدو (1890) جایگاه خود را به عنوان اولین مجموعه عمومی کشور صاحب یک تابلوی نقاشی مهم از پل گوگن اعلام کرد. این نقاشی از یک کلکسیونر خصوصی بین المللی به دست آمد. احتمالاً همان کلکسیونری بود که 5.3 میلیون دلار برای نقاشی از طریق کریستی در سال 2000 پرداخت کرد. قبل از آن، سقف آبی یا مزرعه در لو پولدو در مجموعه وندی و امری ریوز قرار داشت. امری ریوز که در سال 1904 در مجارستان به دنیا آمد، به پاریس مهاجرت کرد و نویسنده و ویراستار شد. او مامور مطبوعاتی و دوست نزدیک وینستون چرچیل بود. همسر آمریکایی تبار او یک مدل بود.
تبریز امروز:
پل گوگن، Le toit blue یا Ferme au Pouldu (بام آبی یا مزرعه در لو پولدو) (1890) © گالری ملی استرالیا، کامبری/کانبرا، خریداری شده در سال 2024 با کمک بنیاد گالری ملی
گالری ملی استرالیا (NGA) پس از پرداخت 6.5 میلیون دلار برای سقف آبی یا مزرعه در لو پولدو (1890) جایگاه خود را به عنوان اولین مجموعه عمومی کشور صاحب یک تابلوی نقاشی مهم از پل گوگن اعلام کرد.
این نقاشی از یک کلکسیونر خصوصی بین المللی به دست آمد. احتمالاً همان کلکسیونری بود که 5.3 میلیون دلار برای نقاشی از طریق کریستی در سال 2000 پرداخت کرد.
قبل از آن، سقف آبی یا مزرعه در لو پولدو در مجموعه وندی و امری ریوز قرار داشت. امری ریوز که در سال 1904 در مجارستان به دنیا آمد، به پاریس مهاجرت کرد و نویسنده و ویراستار شد. او مامور مطبوعاتی و دوست نزدیک وینستون چرچیل بود. همسر آمریکایی تبار او یک مدل بود.
خانواده ریوز در ریویرای فرانسه در ویلایی مجلل که زمانی کوکو شانل در آن زندگی میکرد، ساکن بودند.
زندگی پیچیده و حرفه گوگن در نظرسنجی عظیم کانبرا مورد بررسی قرار گرفت خرید اثر فقط در اول مرداد اعلام شد.
گالری ملی در بیانیه ای اعلام کرد: «نقاشی که به تازگی به دست آمده، نمونه ای کلیدی از دوره او بریتنی است. پس از برپایی این نمایشگاه، این اثر به مجموعه دائمی نمایشگاه گالری ملی ملحق خواهد شد تا برای نسلهای آینده مورد قدردانی مخاطبان قرار گیرد.
NGA سمپوزیوم گوگنی را برای جشن افتتاحیه جهان گوگن ترتیب داد: تونا ایهو، تونا آئو، که در آن تعدادی از دانشمندان پلینزی در کنار لویرت سخنرانی کردند.
میریاما بونو، مدیر سابق موزه تاهیتی و ایلس، گفت گوگن برای تاهیتیهایی که این هنرمند را فقط از طریق کارت پستال و نگاه توریستی میشناختند، «بیگانه» بود. هیچ یک از نقاشیهای او را نمیتوان در پلینزی فرانسه دید، اگرچه او سالها در آنجا زندگی کرد و در سال 1903 در آنجا درگذشت.
بونو گفت که هنرمندان معاصر پلینزی اکنون به میراث پرفراز و نشیب گوگن می پردازند و اغلب از طنز استفاده می کنند و عناصری از آثار گوگن را به کار می گیرند. او گفت که "ثروت هنری در انتظار شکوفا شدن در اقیانوس آرام است".
بونو اشاره ای به بی حوصلگی مردم محلی هنگام پرسش در مورد کلیشه های اغواگری های استعماری گوگن در مورد زنان بسیار جوان محلی کرد.
بونو گفت: «همیشه در تاهیتی این سؤال از ما پرسیده می شود، به ویژه به عنوان یک زن، و ما دوست داریم که سؤالات دیگری از ما بپرسند. "البته ما از [روشی که گوگن در پلینزی غلبه کرد] راضی نیستیم، اما چیزهای [بسیاری دیگر] برای گفتن داریم."
اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.