26 تیر 1403

ارتفاع، رنگ - و پرچم آمریکا. این چیزی است که عکس ترامپ ایوان ووچی را بسیار قدرتمند می کند

یک عکس برای تغییر تاریخ

تلاش برای ترور دونالد ترامپ در تجمعی در پنسیلوانیا توسط چندین عکاس که قبل از شروع تیراندازی در صحنه ایستاده بودند، ثبت شد. پرتیراژترین عکس از این رویداد توسط ایوان ووچی، عکاس جنگ برنده جایزه پولیتزر که به دلیل پوشش اعتراضات پس از قتل جورج فلوید شناخته می شود، گرفته شده است. تعدادی از جوایز World Press Photograph به عکاسانی که یک ترور را پوشش داده اند اعطا شده است. در این راستا، تصویر ووچی را می‌توان به عنوان نمادی نیز در نظر گرفت، عکسی که شاید برای محتوا، استفاده از رنگ و کادربندی جوایزی را نیز از آن خود کند - و به قطعه مهمی از نحوه به یاد آوردن این لحظه در تاریخ تبدیل شود. بینندگان عکس ووچی به رسانه های اجتماعی رفته اند تا ترکیب بندی تصویر را تجزیه کنند، از جمله اینکه چگونه موتیف های نمادینی مانند پرچم آمریکا و مشت برافراشته ترامپ در کادر مطابق با قوانین ترکیب بندی عکاسی، مانند قانون یک سوم کنار هم قرار گرفته اند. ........... تناقض ذاتی در "دیدن عکاسی" این است که هیچ فردی نمی تواند در همه مکان ها به طور همزمان حضور داشته باشد، و پیش از اینکه واقعیت به عنوان یک عکس رونویسی شود، اتفاقی که قرار است رخ دهد را پیش بینی کند. در عکس ووچی، این توهم به ما داده می شود که این عکس «لحظه» یا «یک شات» را ثبت می کند. با این حال، لحظه تیراندازی را ثبت نمی کند، بلکه بلافاصله پس از آن را نشان می دهد. این عکس تیزبینی رسانه ای و عملکرد سریع و پاسخگوی ترامپ به سوء قصد را نشان می دهد که با مشت خود در هوا بلند می شود. در دنیای پسا حقیقت، نگرانی فراگیر در مورد دانستن حقیقت وجود داشته است. در حالی که این فراتر از بازنمایی عکاسی است، عکاسی و بازنمایی بصری نقش قابل توجهی دارند. اینکه آیا این تصویر بیشتر به اسطوره‌شناسی دونالد ترامپ و انتخاب مجدد احتمالی او کمک خواهد کرد، هنوز مشخص نیست.

تبریز امروز:

تلاش برای ترور دونالد ترامپ در تجمعی در پنسیلوانیا توسط چندین عکاس که قبل از شروع تیراندازی در صحنه ایستاده بودند، ثبت شد.
سارا اسکار
مدرس ارشد، ارتباطات بصری، دانشکده طراحی، دانشگاه صنعتی سیدنی

تلاش برای ترور دونالد ترامپ در تجمعی در پنسیلوانیا توسط چندین عکاس که قبل از شروع تیراندازی در صحنه ایستاده بودند، ثبت شد.

پرتیراژترین عکس از این رویداد توسط ایوان ووچی، عکاس جنگ برنده جایزه پولیتزر که به دلیل پوشش اعتراضات پس از قتل جورج فلوید شناخته می شود، گرفته شده است.

تعدادی از جوایز World Press Photograph به عکاسانی که یک ترور را پوشش داده اند اعطا شده است.

در این راستا، تصویر ووچی را می‌توان به عنوان نمادی نیز در نظر گرفت، عکسی که شاید برای محتوا، استفاده از رنگ و کادربندی جوایزی را نیز از آن خود کند - و به قطعه مهمی از نحوه به یاد آوردن این لحظه در تاریخ تبدیل شود.

بینندگان عکس ووچی به رسانه های اجتماعی رفته اند تا ترکیب بندی تصویر را تجزیه کنند، از جمله اینکه چگونه موتیف های نمادینی مانند پرچم آمریکا و مشت برافراشته ترامپ در کادر مطابق با قوانین ترکیب بندی عکاسی، مانند قانون یک سوم کنار هم قرار گرفته اند. .

اعتقاد بر این است که چنین عناصری به قدرت عکس کمک می کنند.

برای درک اینکه دقیقاً چه چیزی این تصویر را به چنین قدرتمندی تبدیل می کند، چندین عنصر وجود دارد که می توانیم تجزیه کنیم.

حدت ترکیبی
در این عکس، ووچی با دوربین خود به بالا نگاه می کند. او باعث می‌شود ترامپ به‌عنوان شخصیت مرکزی احاطه شده توسط ماموران سرویس مخفی که از بدن او محافظت می‌کنند، برجسته جلوه کند. ماموران یک ترکیب مثلثی شکل را تشکیل می دهند که ترامپ را در راس قرار می دهد، کمی در سمت چپ پرچم برافراشته آمریکا در آسمان.

در سمت راست ترامپ، یک مامور مستقیماً با چشمانی که با عینک تیره پنهان شده است به لنز ووچی نگاه می کند. عامل ما را به تصویر می کشاند، به ما نگاه می کند، عکاس را می بیند و بنابراین، به نظر می رسد ما را می بیند: او نگاه ما را به عکس منعکس می کند. این چهره محوری است، او نگاه ما را به مشت بلند شده ترامپ هدایت می کند.

دونالد ترامپ توسط ماموران سرویس مخفی ایالات متحده محاصره شده است

عواقب ترور ترامپ به طور گسترده توسط عکاسان گزارش شده است. AP Photo/Evan Vucci
نکته قابل توجه دیگر این است که عناصر رنگی قوی در این تصویر وجود دارد که به طرز فریبنده ای آن را به عنوان یک عکس کنار هم می کشند.

در مقابل آسمان آبی، هر چیز دیگری در تصویر قرمز، سفید و آبی تیره است. چکه‌های خونی که روی صورت ترامپ می‌ریزد در نوارهای قرمز پرچم آمریکا که با رنگ قرمز جمهوری‌خواه تریبون در ربع پایین سمت چپ تصویر همسو می‌شود، منعکس می‌شود.

ممکن است در ابتدا این عناصر را نبینیم، اما آنها نشان می‌دهند که چگونه عرف‌های خاص عکاسی به روش‌های خود ووچی برای دیدن و نوشتن که با عکاسی خبری به عنوان یک رشته همسو هستند، کمک می‌کنند.

یک روش عکاسی برای دیدن
ووچی در مصاحبه‌ها به اهمیت حفظ حس آرامش عکاسی برای دستیابی به «شات» اشاره کرده است، به این معنی که مطمئن باشید موقعیت را از زوایای متعدد، از جمله ثبت صحنه با ترکیب بندی و نور مناسب، پوشش می‌دهد.

برای ووچی، همه اینها در مورد "انجام کار" عکاس بود.

اظهارات ووچی با چیزی که اکثر عکاسان آن را یک روش عکاسی برای دیدن می دانند مطابقت دارد. این به معنای هماهنگی با نحوه ترکیب بندی، نور، زمان بندی و موضوع در کادر در یک وحدت کامل هنگام عکاسی است: این به معنای گرفتن عکس "درست" است.

ترامپ مشت بلند می کند.

ایوان ووچی حرفه ای طولانی به عنوان عکاس خبری دارد و اهمیت گرفتن عکس را درک می کند. AP Photo/Evan Vucci
برای سوزان سونتاگ، این شیوه دیدن عکاسی با رابطه بین عکاسی و عکاسی نیز مطابقت داشت، رابطه‌ای که او آن را مشابه می‌دید. عکاسی و اسلحه مسلماً سلاح‌هایی هستند، با روش‌های عکاسی و عکاسی برای دیدن و بازنمایی جهان که می‌توانند برای تغییر درک عمومی به سلاح تبدیل شوند.

نوشتن تاریخ با عکس
به عنوان یک روش عکاسی برای دیدن، در عکس ووچی طنین آشنایی با دیگر تصاویر نمادین تاریخ آمریکا وجود دارد.

به عنوان مثال

او عکس گرفته شده توسط جو روزنتال، برافراشتن پرچم در ایوو جیما (1945) در طول جنگ اقیانوس آرام. در عکس، چهار تفنگدار دریایی در کنار هم قرار گرفته اند تا پرچم آمریکا را برافراشته و نصب کنند، بدن آنها ساختاری هرمی را در نیمه مرکزی پایین کادر تشکیل می دهد.

عکس سیاه و سفید، سربازان برای برافراشتن پرچم ایالات متحده به یکدیگر تکیه داده اند.

برافراشتن پرچم در ایوو جیما، 1945. AP Photo/Joe Rosenthal
این عکس همچنین به عنوان یک بنای یادبود جنگ در ویرجینیا برای تفنگداران دریایی که به آمریکا خدمت کرده اند نشان داده شده است.

پژواک بصری بین تصاویر روزنتال و ووچی قوی است. آنها همچنین نشان می دهند که چگونه روش های عکاسی دیدن فراتر از ترکیب بندی کشیده می شوند. این به شیوه دیگری برای دیدن عکاسی منتهی می‌شود، یعنی دیدن جهان و رویدادهایی که در آن رخ می‌دهد به‌عنوان عکس، یا ساختن تاریخ به‌گونه‌ای که انگار یک عکس است.

داستان های تخیلی و پسا حقیقت
تناقض ذاتی در "دیدن عکاسی" این است که هیچ فردی نمی تواند در همه مکان ها به طور همزمان حضور داشته باشد، و پیش از اینکه واقعیت به عنوان یک عکس رونویسی شود، اتفاقی که قرار است رخ دهد را پیش بینی کند.

در عکس ووچی، این توهم به ما داده می شود که این عکس «لحظه» یا «یک شات» را ثبت می کند. با این حال، لحظه تیراندازی را ثبت نمی کند، بلکه بلافاصله پس از آن را نشان می دهد. این عکس تیزبینی رسانه ای و عملکرد سریع و پاسخگوی ترامپ به سوء قصد را نشان می دهد که با مشت خود در هوا بلند می شود.

در دنیای پسا حقیقت، نگرانی فراگیر در مورد دانستن حقیقت وجود داشته است. در حالی که این فراتر از بازنمایی عکاسی است، عکاسی و بازنمایی بصری نقش قابل توجهی دارند.

اینکه آیا این تصویر بیشتر به اسطوره‌شناسی دونالد ترامپ و انتخاب مجدد احتمالی او کمک خواهد کرد، هنوز مشخص نیست.

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت