16 خرداد 1403
خودروسازانی از جمله تویوتا، مزدا، هوندا، سوزوکی و یاماها به ارائه گزارش های ایمنی نادرست اعتراف کرده اند. در حالی که بیشتر خودروها مدل های متوقف شده هستند، تویوتا و مزدا مجبور شده اند فروش خودروهای فعلی را متوقف کنند. به نظر می رسد بدترین متخلف این گروه تویوتا باشد – این خودروساز فروش مدل های یاریس کراس و کرولا اکسیو و کرولا فیلدر بازار ژاپن را متوقف کرده است، در حالی که مزدا تولید خودروهای هاچ بک MX-5 و 1.5 لیتری بنزینی مزدا2 را متوقف کرده است. تست ها دوباره انجام می شود مزدا گفته است که تستهای ضربهای جعلی و نرمافزار موتور را در مدلهای خاص دستکاری کرده است، در حالی که تویوتا اعتراف کرده است که نتایج تست موتور را جعل کرده و گزارش داده است که تستهای تصادف مقررات را در زمانی که رویههای لازم رعایت نشده است، انجام داده است.
تبریز امروز:
ژاپن تحویل و فروش شش دستگاه خودرو را که در حال حاضر در این کشور فروخته می شود، به حالت تعلیق درآورده است، از جمله سه خودروی تولید شده توسط تویوتا. این اقدام یک رسوایی ایمنی را تشدید کرد که برخی از خودروسازان برتر جهان را درگیر کرده است. مشخص شد که پنج خودروساز، از جمله هوندا و مزدا، دادههای ایمنی را هنگام درخواست گواهینامه جعل یا دستکاری کردهاند. وزارت حمل و نقل ژاپن در حال بررسی این پرونده است که بر اساس گزارش ها بر روی 17 شرکت متمرکز شده است.
آکیو تویودا، رئیس تویوتا، به دلیل گزارشات جعلی به مقامات ژاپنی تحت فشار قرار گرفته است
رسوایی ایمنی فزاینده ای در ژاپن وجود دارد که میلیون ها خودرو را تحت تأثیر قرار می دهد که پس از تحقیقات مقامات دولتی آشکار شده است.
خودروسازانی از جمله تویوتا، مزدا، هوندا، سوزوکی و یاماها به ارائه گزارش های ایمنی نادرست اعتراف کرده اند. در حالی که بیشتر خودروها مدل های متوقف شده هستند، تویوتا و مزدا مجبور شده اند فروش خودروهای فعلی را متوقف کنند.
به نظر می رسد بدترین متخلف این گروه تویوتا باشد – این خودروساز فروش مدل های یاریس کراس و کرولا اکسیو و کرولا فیلدر بازار ژاپن را متوقف کرده است، در حالی که مزدا تولید خودروهای هاچ بک MX-5 و 1.5 لیتری بنزینی مزدا2 را متوقف کرده است. تست ها دوباره انجام می شود
مزدا گفته است که تستهای ضربهای جعلی و نرمافزار موتور را در مدلهای خاص دستکاری کرده است، در حالی که تویوتا اعتراف کرده است که نتایج تست موتور را جعل کرده و گزارش داده است که تستهای تصادف مقررات را در زمانی که رویههای لازم رعایت نشده است، انجام داده است.
آکیو تویودا، رئیس تویوتا، در یک کنفرانس مطبوعاتی طولانی به خاطر این موضوع عذرخواهی کرد و به نظر میرسد که با نزدیک شدن به جلسه سالانه سهامداران خود در 18 ژوئن، این خودروساز تحت فشار قرار گرفته و از سهامداران خواسته شده است که نوه موسس شرکت را از انتصاب مجدد منع کنند.
بهعنوان مسئول گروه تویوتا، مایلم از مشتریان، علاقهمندان به خودرو، و همه ذینفعان بهخاطر این موضوع، پس از هینو، دایهاتسو، و شرکت صنایع تویوتا، صمیمانه عذرخواهی کنم. من واقعا متاسفم.»
مزدا در بیانیه ای اعلام کرد که "عمیقاً از هر گونه ناراحتی متاسف است".
هوندا، سوزوکی و یاماها به نتایج جعلی در تستهای خودروهایی که میگویند دیگر در فروش نیستند، اعتراف کردهاند، اگرچه سوزوکی گفت که تخلف آن نتیجه «مهلتهای سخت» بوده است، به این معنی که آزمایش به درستی انجام نمیشود.
این بی نظمی ها زمانی آشکار شد که وزارت زمین، زیرساخت، حمل و نقل و گردشگری ژاپن تحقیقاتی را به دنبال مسائل مربوط به گواهینامه ایمنی قبلی در شرکت های گروه تویوتا انجام داد، جایی که دایهاتسو اعتراف کرده بود که داده های ایمنی جعلی و داده های بخش موتور Toyota Industries Corp که موتور جعلی عرضه کرده است.
به خودروسازان درباره تحقیقات در ژانویه 2024 گفته شد و موظف شد گزارشهایی را در مورد روشهای تست خود به دولت ارائه دهند - نمایندگان وزارت حملونقل این هفته از دفاتر تویوتا بازدید کردند و اعلام کردند که بازدیدهای بیشتری از خودروسازان انجام خواهند داد.
اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.