خبر های ویژه

قرارداد گازی روسیه و چین با شکست مواجه شده است

10 شهریور 1403

قزاقستان به لوکاشنکو: سرت به کار خودت باشد

2 شهریور 1403

آذربایجان نگران کوچک شدن "فاجعه بار" دریای خزر است

30 مرداد 1403

مجسمه های باستانی بر فراز کوه نمرود زیر بارش شهاب

29 مرداد 1403

اتحاد تایلندی در حمایت از دختر تاکسین شیناواتراغول بزرگ ثروت برای نخست وزیری آینده تجمع می کند

26 مرداد 1403

اعتراضات در هند به دلیل تجاوز وحشتناک به پزشک افزایش یافته است

26 مرداد 1403

مشاغل امن تر و مزایای بیکاری بالاتر و بهتر به افزایش نرخ تولد کمک می کند

21 مرداد 1403

تاجیکستان: گردش تجاری افزایش می یابد ، فلزات و مواد معدنی گرانبها از اقلام اصلی صادراتی هستند.

21 مرداد 1403

سیل در کره شمالی

8 مرداد 1403

دهکده اجدادی کامالا هریس در هند، نامزدی ریاست جمهوری او را با دعا، شیرینی و هیجان جشن می گیرد

5 مرداد 1403

خودروهای با آلایندگی بالا بر جاده‌های قزاقستان حکومت می‌کنند

2 مرداد 1403

جنایات جنسی مرتبط با نیروهای ایالات متحده در کاناگاوا به دولت استانی گزارش نشد

1 مرداد 1403

بسیاری از جشنواره های آتش بازی تابستانی در ژاپن به دلیل شکایت لغو شدند

1 مرداد 1403

نگوین فو ترونگ، رهبر قدرتمند ویتنامی، در 80 سالگی درگذشت

31 تیر 1403

سیب سیاه

31 تیر 1403

آذربایجان، قزاقستان و ازبکستان در جهت تحقق چشم انداز صادرات انرژی سبز گام برمی دارند

28 تیر 1403

8 خرداد 1402

قزاقستان به سرمایه‌گذاری در انبارش غلات باکو برای صادرات اروپا چشم دوخته است

بنا بر گزارش ها، ترمینال غلات ممکن است در پنج سال آینده تکمیل شود.

یوجین سیاه در گزارشی به زبان روسی توسط سرویس خبری تجاری روسی پرایم نقل کرد که غله‌ای که به باکو می‌رسد می‌تواند برای «هر کسی که به آن نیاز دارد» ارسال شود. ساخت پایگاه مرکزی، روند نوظهور کشورهایی را در امتداد آنچه که به عنوان کریدور میانی شناخته می شود، تثبیت می کند و ظرفیت مسیرهای حمل و نقل اروپا را که از روسیه دوری می کنند، افزایش می دهد. یوجین سیاه نشان داد که پایانه باکو کمترین در معرض تحریم‌های غرب علیه مسکو است زیرا تنها چند کشتی روسی در آنجا پهلو می‌گیرند.

تبریز امروز:

آلماز کومنوف 27 مه 2023
The grain in Baku will stay mainly in the terminal: Kazakhstan hoping to build the storage facility in the coming five years. (Photo: Baku International Sea Trade Port website)غلات در باکو عمدتاً در ترمینال باقی خواهند ماند: قزاقستان امیدوار است در پنج سال آینده تأسیسات ذخیره سازی را بسازد. (عکس: وب سایت بندر تجارت دریایی بین المللی باکو)
رئیس عملیات در یک بندر دریایی بین‌المللی در آذربایجان گفت که قزاقستان قصد دارد یک انبار غلات در آنجا بسازد تا هدف خود را برای گسترش بازار صادرات بین‌المللی خود تسهیل کند.

یوجین سیاه، افسر ارشد عملیات در بندر تجارت دریایی بین‌المللی باکو، در کنفرانسی در واشنگتن، در این هفته گفت که این تاسیسات ممکن است در پنج سال آینده ظاهر شود.

یوجین سیاه در گزارشی به زبان روسی توسط سرویس خبری تجاری روسی پرایم نقل کرد که غله‌ای که به باکو می‌رسد می‌تواند برای «هر کسی که به آن نیاز دارد» ارسال شود.

ساخت پایگاه مرکزی، روند نوظهور کشورهایی را در امتداد آنچه که به عنوان کریدور میانی شناخته می شود، تثبیت می کند و ظرفیت مسیرهای حمل و نقل اروپا را که از روسیه دوری می کنند، افزایش می دهد.

یوجین سیاه نشان داد که پایانه باکو کمترین در معرض تحریم‌های غرب علیه مسکو است زیرا تنها چند کشتی روسی در آنجا پهلو می‌گیرند.

ظاهراً این بندر از زمان آغاز جنگ از افزایش ترافیک شرق به غرب از طریق دریای خزر بهره برده است. در سال 2022، جریان کالاهای محموله‌ای که از طریق دریای خزر به اروپا ارسال می‌شد و در نتیجه روسیه را دور می‌زد، 2 و نیم برابر به 1.5 میلیون تن در سال افزایش یافت.

در مورد قزاقستان، مقدار صادرات از طریق کریدور ترانس خزر بیش از شش برابر شده و به حدود 900000 تن در مدت مشابه سال قبل رسیده است.

بیشتر این صادرات غلات بود.

خریدار اصلی غلات قزاقستان در اروپا، کشور ایتالیا است که در سال گذشته 226000 تن از این مواد غذایی را وارد کرد که 10 درصد نسبت به سال 2021 افزایش داشت. ترکیه 110 تن غلات خریداری کرد که افزایش 58 درصدی را نشان داد. سایر خریداران فعال تر اسکناس شامل لتونی و لهستان بودند.

پتانسیل تصوری برای گسترش در این جریان قابل توجه است. آگاهان صنعت کشاورزی گفته اند که تولیدکنندگان غلات قزاقستان در این سال زراعی که در ماه اوت به پایان می رسد، برنامه ریزی می کنند تا صادرات کلی غلات و آرد را به 9 میلیون تن افزایش دهند. همانطور که روزنامه تجاری کورسیو گزارش کرده است، قزاقستان به طور معمول حدود 7 میلیون تن غلات و آرد معادل غلات صادر می کند.

اگرچه این بخش برای اقتصاد قزاقستان در زمینه صنعت بسیار بزرگتر هیدروکربن اهمیت نسبتاً ناچیزی دارد، اما تفکر عملگرایانه در مورد لجستیک نشان دهنده راه هایی است که این کشور در تلاش برای تنوع بخشیدن به سبد صادراتی خود به سمت کالاهای فرآوری شده است. ارسال محصولات کشاورزی به بازارهای اتحادیه اروپا از جمله حوزه های اولویت دار است.

آستانه در اوایل ماه جاری به مناسبت یک مجمع اقتصادی اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی که در آلماتی برگزار شد، طرح خود را مطرح کرد.

قزاقستان می تواند بیش از 175 نوع کالای فرآوری شده را به اتحادیه اروپا عرضه کند که مجموعاً بیش از 2.3 میلیارد دلار ارزش دارند. مواردی مانند کالاهای مهندسی، محصولات آهن و فولاد و محصولات کشاورزی و مواد غذایی فرآوری شده. علاوه بر این، به عنوان یک تولیدکننده بزرگ غلات، این کشور در موقعیتی قرار دارد که به شریک استراتژیک اتحادیه اروپا در تنظیم دستور کار جهانی غذا تبدیل شود.»

این بیانیه در مورد اینکه دولت قزاقستان در چه زمانی و در چه بازه زمانی آرزوی دستیابی به آن سطح تجارت با اتحادیه اروپا را دارد، مشخص نیست.

والدیس دامبروسکیس، کمیسر تجارت اتحادیه اروپا، که در مجمع آلماتی حضور داشت، گفت که باید برای "از بین بردن تنگناها در زمینه حمل و نقل و کمک به توسعه زیرساخت ها" کار انجام شود.

همانطور که گیدار عبدیکریموف، دبیر کل انجمن مسیر حمل و نقل بین المللی ترانس خزر به اوراسیا نت توضیح داد، گلوگاهی که پتانسیل ترانزیتی خزر را درگیر می کند، قفقاز جنوبی است. او گفت که زیرساخت های بندری توسعه نیافته ظرفیت را محدود می کند و باعث ازدحام می شود.

به نظر می رسد که ترمینال غلات باکو برای حل این مشکل طراحی شده است.

آلماز کومنوف روزنامه نگار اهل آلماتی

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت