نقاشی های جیکوب لارنس + ,ویدئو
جیکوب لارنس نقاش آمریکایی به خاطر به تصویر کشیدن موضوعات تاریخی آفریقایی-آمریکایی و زندگی معاصر سیاهان شهرت داشت. لارنس از سبک خود به عنوان "کوبیسم پویا" یاد می کند، اگرچه بنا به نظر خود او تأثیر اولیه آن چنان از هنر فرانسوی نبود که اشکال و رنگ های هارلم بود. او با استفاده از رنگ‌های سیاه و قهوه‌ای که با رنگ‌های زنده کنار هم قرار گرفته‌اند، تجربه آفریقایی-آمریکایی را زنده کرد.
طبیعت بی جان با ماهی
ویرجیلیو گویدی که در رم بزرگ شد، خود را در هنر رنسانس و باروک ایتالیا غرق کرد. اما زمانی که در سال 1913 "طبیعت بی جان با ماهی" را نقاشی کرد، علاقه مند به سزان شده بود که تأثیرش را شاید بتوان در انتخاب موضوع، کار با رنگ و پردازش نور مشاهده کرد.
یک زن در میان جنگل بامبو
هو یونگ کای، متولد 1945 در پکن، در حال حاضر عضو انجمن هنرمندان چین است. او قبلا در آکادمی هنرهای زیبای شانگهای و دانشگاه چینی هنگ کنگ تدریس می کرد. او یک نقاش با سبک منحصر به فرد است. وی در نقاشی های خود ویژگی های شرق و غرب را در هم می آمیزد و می تواند بیان کند و زیبایی خط نقاشی های سنتی چین را به طرز ماهرانه ای با رنگ های نقاشی مدرن ترکیب می کند. او یک سبک هنری متمایز خلق می کند که معاصر است و جذابیتی بی بدیل دارد. نقاشی یک بانوی چینی در میان درختان بامبو در اندازه 73.7 در 73.7 سانتی متر و با ابرنگ اجرا شده است
دسته گل روشن با یک گربه
«شاید یک لحظه توجه داشته باشد، در ادای احترام به کاغذ، قبل از اینکه قلم مو روی سطح کاغذ را بزند، در ضربات سریع مطمئن، به عنوان یک سامورایی با شمشیر، او از یک ورق کاغذ به صفحه دیگر می رود و تصاویر را طوری خلق می کند که انگار قبلاً آنها را دیده و آنها را شناخته است. او صفحات را پایین می کشد و برگه بعدی را می گذارد. به ندرت دیوار خالی است. پس از استراحت برای ناهار، ممکن است رنگ آمیزی شروع شود. میز پر از کاسه های سرامیکی است. در هر کاسه یک حوض از رنگ درخشان! آبی از هر نوع، صورتی، سبز. آنها به خودی خود پر جنب و جوش هستند، یک رنگین کمان زنده. نقاشی ها با خطوط سیاه خود روی زمین قرار گرفته اند. او یک قلم مو پهن پر از رنگ را برمی دارد. زرد شاید او به زنبق در گلدان، پرهای پرنده، و موهای زنی که دراز کشیده است، زندگی خواهد بخشید. هر رنگ به نوبه خود جای خود را پیدا می کند، تابلو بیشتر و بیشتر زنده می شود، تا زمانی که رنگ های نهایی اضافه شود و نقاشی کامل شود، این ممکن است ساعت ها یا روزها ادامه یابد، بسته به روحیه او یا اهدافی که او برای خودش در نظر گرفته است.
و هنوز زندگی
نسخه اصلی هنوز زندگی در آتلیه کلوت اد پاریس قرار دارد اندازه اصلی آن 70 در 50 سانتی متر است
بیت المقدس در قلب
زمانی که برای اولین بار ایده گرفتم و طرح « بیت المقدس در قلب» را اجرا کردم ، به مناسبت روز زمین بود. من یک طرح بزرگ زیبا از زنی ساختم که بیت المقدس را در آغوش نمی گرفت، بلکه درخت زیتون را در آغوش می کشید. اما زمانی که زمان اجرای آن فرا رسید، اتفاقی افتاد که توجه من را به ترسیم شهر بیت المقدس و نه درخت زیتون معطوف کرد. با گذشت زمان، قبه الصخره به نمادی از بیت المقدس و بعدها به نماد تمام فلسطین تبدیل شد. زن برای من نمادی از چند چیز است. او در دهه 1970 و 1980 نماینده انقلاب و میهن بود. جنبه دیگر ظاهر بیرونی اوست، به خصوص که او لباس سنتی گلدوزی شده فلسطینی را می پوشد که به نظر من بسیار زیباست. من از روستای بیرزایت آمده‌ام و دیدم که چگونه مادر و مادربزرگم کارهای فیزیکی زیادی در خانه، در مزارع و سفال‌سازی انجام می‌دهند. این همه توسط زنان انجام شد. بنابراین نقش مهمی در جامعه دارند و نمادگرایی آنها بی معنی نیست بلکه ریشه و تاریخ دارد.
بوی خوش عطر
هو یونگ کای متولد 1945، اهل پکن است. او در حال حاضر عضو انجمن هنرمندان چین، انجمن هنرمندان هنگ کنگ، عضو اجرایی انجمن جهانی هنرمندان چینی، انجمن هنرمندان آسیایی هنگ کنگ، معاون رئیس موسسه هنری پکن Hai Hua Gui و رئیس انجمن هنرهای جدید هنگ کنگ است. هو در سال های اولیه آغاز فعالیت هنری خود در آکادمی مرکزی هنرهای زیبا در پکن شرکت کرد. پس از آن در موسسه هنرهای زیبا در دانشگاه شانگهای تدریس کرد. در سال 1988 به هنگ کنگ نقل مکان کرد. چهار سال بعد، او به ایالات متحده مهاجرت کرد و در آنجا به دلیل تخصص برجسته اش در هنر، حق اقامت دائم را دریافت کرد. اکنون او در هنگ کنگ، پکن و شنژن اقامت دارد. در حلقه هنر معاصر چین، هو مسیرهایی را که دیگران پیموده اند دنبال نمی کند، بلکه سبک منحصر به فرد خود را بر اساس پایه محکم مهارت های نقاشی سنتی خود شکل می دهد. او با تطابق درخشان خطوط و رنگ‌هایش در نقاشی‌هایش موفق به آفرینش می‌شود کاریزمای فرهنگ قرن‌های طولانی چین را با عبارات قدرتمند غرب القا کند. هو با تأمل بر هنر سنتی چین از منظر مدرن، به نوعی فردیت دست می یابد که حامل حس مدرنیته با جذابیت غیر معمول شرقی است.
سه بانوی چینی
والاس تینگ (1928-2010) نقاش این اثر است که با اکریلیک و جوهر روی کاغذ برنج به ابعاد 175.5 × 95 سانتی متر اجرا شده است.
" آفرینش " نقاشی ایلناز حقوقی
شعر من تو را می زاید ، کتاب شعر ایلناز حقوقی است که نقاشی آفرینش اثر شاعر بر روی آن آورده شده است .......
در نقاشی های مارتیروس ساریان ؛ رنگ یک معجزه واقعی است. در ترکیب با نور خورشید + ویدئو
مارتیروس ساریان یکی از بزرگترین نقاشان ارمنی بود که آثار خود را در آغاز قرن هجدهم خلق کرد. نقاشی را از شانزده سالگی شروع کرد و تا زمان بازنشستگی ادامه داد. او در مسکو تحصیل کرد . نقاشی هایی که به لطف عواطف و احساسات او نسبت به فرهنگ و مردمان جهان متولد شدند، بازخورد فوق العاده ای از مخاطبان نقاشی هایش دریافت کرد. مانند همه هنرمندان مدرن آن زمان، ساریان نیز به امپرسیونیسم علاقه داشت. با این حال، در کنار آن، او سبک خود را نیز خلق می کرد. ساریان مطمئن بود که هنر باید مردم را به زندگی و مبارزه دعوت کند، تا آنها را باور و امیدوار کند، به همین دلیل شروع به کشیدن گل و نقاشی با رنگ های روشن کرد. هر چه جنگ‌ها بیشتر می‌شد، نقاشی‌های او درخشان‌تر و رنگارنگ‌تر می‌شدند. از این رو او سعی می کرد نوعی نور و امید را به سرزمینش بیاورد.
زمستان
مارتیروس ساریان در 1880م در مهاجر نشین ارمنی نخجوان نو، در استان روستوف روسیه، به دنیا آمده است. نیاکان او از شهر آنی، که زمانی پایتخت ‏ارمنستان بود، به کریمه مهاجرت کرده بودند. در قرن هجدهم میلادی گروه کثیری از ارمنیان کریمه مهاجرنشین نخجوان نو را در نزدیکی شهر روستوف ایجاد کردند ‏که امروزه بخشی از شهر دُنِ روستوف به شمار می رود.‏
فرید اسلامی با نقاشی هایش سخن می گوید
فريد اسلامي هنرآموخته هنرستان هنرهاي زيبا و تجسمي ميرك در رشته نقاشي است . دوره هاي گرافيك و مينياتور و تذهيب و مجسمه را همزمان در هنرستان گذرانده است . حرفه عكاسي را از انجمن سينماي جوانان تبريز شروع و فعاليت عكاسي را با همكاري در مطبوعات و روزنامه ها ادامه داده و عكسهاي زيادي از وي در مطبوعات چاپ شد و همزمان وارد عرصه روزنامه نگاري ، خبرنگاري و نويسندگي در مطبوعات شد و يك دوره كوتاه فيلم سازي زير نظر مجيد مجيدي و مجتبي راعي گذرانده است .
قدرت بالا دستی سیاه در انتزاعات نورمن لوئیس
رنگ سیاه می تواند معانی بیانی مختلفی داشته باشد. سیاهی آرامش بخش شب است آن زمان که نور خورشید محو شده و جهان آرام به نظر می رسد. اما سیاهی افسردگی نهایی نیز وجود دارد، زمانی که زندگی ناامید کننده به نظر می رسد..........."من فقط از رنگ سیاه برای انتقال فرم استفاده کردم و از آن خوشم آمد و سعی کردم کارهای دیگری انجام دهم." اما این واقعیت که این سؤال در مورد انتزاعات هنرمند مطرح می شود، پیامدهای سیاسی پیدا کرده است. لوئیس مانند نسل اول اکسپرسیونیست های انتزاعی خود به عنوان یک نقاش واقع گرا اجتماعی شروع به کار کرد و بر زندگی و فرهنگ جوامع سیاه پوست تمرکز کرد. اما پس از آن، او نتیجه‌گیری کرد: «این اتلاف وقت بود، زیرا همان افرادی که می‌خواهید این نوع چیزها را ببینند، آن را ندیدند. فکر نمی کنم به مبارزه کمک کند.»
شعر ، نقاشی ها و موسیقی زمستان
رسیده زمان پرسه زدن ها لرزان در پهنه برف آلود راه ها سرمازده تا به مغز استخوان با پاهای بی جان محتاط ، دویدن با به هم خوردن دندان ها یخ کرده تا سر حد مرگ نشستن ، سرخوش و سرمست به آتش پناه بردن ......................................
کمپین هنردر برابر تاریکی و انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران+ ویدئو
از سال 1352 به بعد در افغانستان جنگ و نا امنی بوده ولی در عین حال هنرمندان به سختی در موضوعات چهره پردازی با احساسات مختلف انسانی و موضوعات جنگ و صلح به خلق اثر پرداخته اند
نقاشی های ایران درودی+ ویدئو
ایران دَرّودی متولد شهریور ۱۳۱۵ نقاش پر آوازه ایرانی است. او همراه با نقاشی به کارگردانی و نویسندگی نیز می پرداخت . ایران درودی در رشته تاریخ هنر به تدریس در دانشگاه مشغول بود. درودی به عقیده برخی پیرو مکتب فراواقع‌گرایی (سورئالیسم) بود. سالوادور دالی هیچ‌گاه سبک درودی را نزدیک به سبک خود نمی‌دانست و درودی را هنرمندی از خطه شرق با ذوق و استعداد بی‌نهایت توصیف می‌کرد به باور اکثر صاحب نظران سبک عمیق گرای درودی با حفظ و همراهی همواره ی سمبولیسم مشرقی خود در ساحت متغیر خویش از فضاهای مکاتبی چون سورئالیسم ، اکسپرسیونیسم ، پسامینیمالیسم و هنر مفهومی و.. بهره مند بوده است، . درودی در ۱۹۷۰ به درخواست دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به تدریس تاریخ هنر در این دانشگاه پرداخت. وی در 7 آبان ماه در بیمارستان دی چشم از جهان بر بست!
فرش ابریشم دوره شاه عباس صفوی
فرش مهم ابریشم و نخ فلزی صفوی ، اصفهان ، مرکز ایران ، مربوط به ربع اول قرن هفدهم. (205 در 141 سانتی متر). به قیمت 3،895،000 پوند در 2 مه 2019 در حراج کریستیز لندن فروخته شد این فرش کمیاب ، یافته شده در اصفهان ، پایتخت شاه عباس ، در ابتدای قرن هفدهم ، بافت ابریشم گرانبها است که با استفاده وسیع از نخ و روکش طلا و نقره تکمیل شده است. هنگامی که در حراج هنر جهان اسلام و هند در ماه مه 2019 ارائه شد ، بیش از شش برابر برآورد حداقل خود فروخته شد و رکورد جهانی حراج برای "پولونز" را شکست.
رابیندرانات تاگور: شاعر و نقاش
به منظور جشن 150 سالگی تولد رابیندرانات تاگور (1861-1941) ، ویکتوریا و آلبرت حدود 50 نقاشی او را از دوره 1928 تا 1939 ، که قبلاً در خارج از هند نمایش داده نشده بود ، به نمایش گذاشت. تاگور بیشتر به عنوان یک شاعر شناخته می شود و در سال 1913 اولین نویسنده غیر اروپایی بود که جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد. تاگور آهنگسازی توانمند بود که سرودهای ملی هند و بنگلادش را نوشت، او همچنین مربی ، مصلح اجتماعی ، فیلسوف و نقاش بود. در هند ، او به عنوان یک شخصیت ملی تلقی می شود که دستاوردهایش به اندازه گاندی مهم است. تاگور نقاشی را در اواخر دهه شصت زندگی خود نسبتاً دیر آغاز کرد. با وجود این ، او هزاران اثر تولید کرد و اولین هنرمند هندی بود که آثار خود را در اروپا ، روسیه و ایالات متحده در سال 1930 به نمایش گذاشت. آثار گنجانده شده در نمایشگاه در چهار محور از آثار او تنظیم شده بودند. اولین تابلوهای او آثار بسیار تخیلی هستند که معمولاً بر روی حیوانات یا موجودات خیالی متمرکز هستند که با نشاط و طنز آمیخته شده اند. پیکره های انسانی یا به صورت فردی با حرکات رسا یا به صورت گروهی در محیط های تئاتر به تصویر کشیده می شوند. در پرتره های تهیه شده در دهه 1930 ، او چهره انسان را به گونه ای یادآور ماسک یا شخصیت می کند. موضوعات منظره کوچکترین خروجی را در میان آثار تاگور نشان می دهند .
واقعه عید غذیر در کتاب آثارالباقیه ابوریحان بیرونی
واقعه غدیر خم در کتاب با عنوان " آثار الباقیه عن القرون الخالیه " یا " نشانه های باقی مانده از قرن های گذشته" توسط اندیشمند بزرگ ایرانی ابو ریحان بیرونی به تصویر کشیده شده است . تصویر در کتابخانه دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند نگهداری می شود
باغ گل؛ یک نقاشی + ویدپو
گوستاو کلیمت از دهه 1890 نقاشی منظره را به عنوان یک نگاه رو به رشدبرای خلاقیت خود آغاز کرد که سرانجام نزدیک به یک چهارم از کارهای او را به خود اختصاص داد. گوستاو کلیمت این مشی را از نمایشگاه بزرگ نقاشی های ون گوگ در گالری مایسک در وین الهام گرفت که کلیمت از آن بازدید کرد ه بود و آن را بسیار تحسینش کرد. دیدن توانایی ون گوگ در ارائه مناظر رنگی درخشان با استفاده از رنگ خالص و تعداد کمی از تکنیک های سنتی باعث جسارت کلیمت شد و وی شروع به استفاده از براش های ضخیم تر کرد.
اسماعیل گلگی، خطاط و نقاش آبستره + ویدیو
اسماعیل گلگی در زمان مرگ ناگهانی خود در سال 2007 ، مشهورترین هنرمند پاکستان بود. او نه تنها به دلیل استعداد بسیار زیاد خود به عنوان یک نقاش و مجسمه ساز محبوب بود ، بلکه همچنین به دلیل ایجاد میراثی منحصر به فرد از درک که باعث می شود هنر انتزاعی در دسترس همه افراد قرار گیرد. هنگامی که برای اولین بار در دهه 1940 نقاشی را شروع کرد ، گلگی به طور موقت در ایالات متحده زندگی می کرد و در آنجا برای مهندسی ابتدا در دانشگاه کلمبیا و سپس هاروارد آموزش می دید. ریشه درک او از جهان در دو دیدگاه بود: یکی منطقی و سازنده. دیگری نظری و انتزاعی بود. ذهن مهندسی او درک کرد که هر بخش ، عمل ، ژست ، ماده ، نیرو یا تکنیکی که ممکن است خودش به تنهایی با آن کار کند ممکن است ناچیز باشد ، اما با ترکیب روش مناسب آنها می توانند برای ایجاد چیزهای خارق العاده مانند ماشین ، پل ، یک خانه ، یا یک سد عمل نمایند. این درک کار مهندسی او را آگاه می کند و همچنین بخشی مهم از هنر او محسوب می شود. گلگی به عنوان یک نقاش خودآموخته ، کار نقاشی را شروع کرد. .........در سال 1960 ، پس از دیدن نمایشگاهی از آثار الین همیلتون ، نقاش اکشن در کراچی ، بیشتر جنبه های نظری نقاشی را درک کرد. او به جای تمرکز بر ایجاد تصاویر کاربردی ، شروع به ساختارشکنی در روند کار کرد. وی نیروهایی را که تصویری را در جای خود نگه داشته اند بررسی کرد: ضربات قلم مو ، خطوط ، رنگ ها ، اشکال و فرم هایی که با هم همکاری می کنند تا ویژگی اصلی تصاویر را به آنها بدهند. او دید که هر یک از آن عناصر حقیقت و زیبایی خاص خود را دارند. این تحقق کار او را دگرگون کرد و او را در راهی قرار داد که به مهمترین پیشگام هنر انتزاعی پاکستان قرن 20 تبدیل شود.
شب پرستاره + ویدئو
نقاشی از یک صحنه در شب با 10 ستاره چرخشی ، زهره ، و یک هلال ماه زرد روشن. در پس زمینه تپه ها ، در پیش زمینه یک درخت سرو و خانه ها قرار دارد. وینسنت ون گوگ این نقاشی را با رنگ روغن ​​روی بوم با ابعاد 73.7 سانتی متر × 92.1 سانتی متر به تصویر کشید که تابلو اصلی در موزه هنرهای مدرن ، شهر نیویورک قرار دارد. شب پرستاره نقاشی روغنی روی بوم است که توسط ونسان ون گوگ ، نقاش پست امپرسیونیست هلندی ساخته شده است. این نقاشی در ژوئن 1889 نقاشی شده است و منظره ای را از پنجره رو به شرق اتاق او در سن ریمی د پرووانس ، درست قبل از طلوع آفتاب ، با اضافه کردن یک دهکده خیالی به تصویر می کشد. این اثر از سال 1941 در مجموعه دائمی موزه هنرهای مدرن در شهر نیویورک وجود دارد .
زندگی در میان مردم افغان ، نقاشی های نصرالله سروری + ویدئو
نصرالله سروری متولد 1321 در هرات افغانستان است که 75 سال زندگی کرد ؛ وی در نه سالگی به هنر نقاشی روی آورد تشویق های اطرافیان و اِستعدادش او را شیفتة هنر نقاشی ساخت . در ایام جوانی تحت نظر هنرمندان نقاشی افغانستان نظیر، خیر محمد خان یاری، کریم شاه خان، هنرجو، بهزاد سلجوقی و احمد کهزاد اصول هنر نقاشی را آموخت و سال های متمادی به مطالعه تاریخ هنر پرداخت ......نصرالله سروری در زمان حکومت دکتر نجیب الله توسط نیروهای مجاهدین به علت کار در سیستم دولتی مورد ضرب و شتم قرار گرفت ، بعد از غلبه ی طالبان بر افغانستان ، او را به جرم کشیدن نقاشی و پرتره انسان بازداشت و نقاشی هایش را آتش زدند که تمامی مدارک های هنری و تقدیر نامه های هنریش سوخت، طالبان از وی تعهد گرفتند که دیگر به خلق نقاشی تصویر انسان نپردازد .
اسماعیل گلگی ، خطاطی که نقاشی می کرد
پس از حضور در نمایشگاه ایلین همیلتون ، نقاش انتزاعی در سال 1960 در کراچی ، سبک گلگی تحول بنیادی یافت. تحرک ژنتیکی که در کارهای همیلتون مشاهده کرد مورد توجه وی قرار گرفت و او انرژی نقاشی اکشن غربی را اقتباس کرد و آن را در یک زمینه منحصر به فرد پاکستانی تفسیر کرد. آثار خوشنویسی گلگی برداشت های انتزاعی از خوشنویسی است. گلگی با الهام گرفتن از خصوصیات رسمی یا زیبایی شناختی خوشنویسی ، از قلم موهای پویا و غنی ایمپاستو برای تولید انتزاعات خوشنویسی بزرگ و با جریان آزاد استفاده می کند که ریتم رقص عرفانی صوفی را به دست می آورد. لایه های گسترده رنگ او ویژگی های رسمی رنگ را کشف می کرد ، در حالی که او از رسانه های مخلوط مانند عناصر مرجع برگ های طلا درمجسمه سازی و طراحی اسلامی استفاده می نمود