واقعه عید غذیر در کتاب آثارالباقیه ابوریحان بیرونی
واقعه غدیر خم در کتاب با عنوان " آثار الباقیه عن القرون الخالیه " یا " نشانه های باقی مانده از قرن های گذشته" توسط اندیشمند بزرگ ایرانی ابو ریحان بیرونی به تصویر کشیده شده است . تصویر در کتابخانه دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند نگهداری می شود
باغ گل؛ یک نقاشی + ویدپو
گوستاو کلیمت از دهه 1890 نقاشی منظره را به عنوان یک نگاه رو به رشدبرای خلاقیت خود آغاز کرد که سرانجام نزدیک به یک چهارم از کارهای او را به خود اختصاص داد. گوستاو کلیمت این مشی را از نمایشگاه بزرگ نقاشی های ون گوگ در گالری مایسک در وین الهام گرفت که کلیمت از آن بازدید کرد ه بود و آن را بسیار تحسینش کرد. دیدن توانایی ون گوگ در ارائه مناظر رنگی درخشان با استفاده از رنگ خالص و تعداد کمی از تکنیک های سنتی باعث جسارت کلیمت شد و وی شروع به استفاده از براش های ضخیم تر کرد.
اسماعیل گلگی، خطاط و نقاش آبستره + ویدیو
اسماعیل گلگی در زمان مرگ ناگهانی خود در سال 2007 ، مشهورترین هنرمند پاکستان بود. او نه تنها به دلیل استعداد بسیار زیاد خود به عنوان یک نقاش و مجسمه ساز محبوب بود ، بلکه همچنین به دلیل ایجاد میراثی منحصر به فرد از درک که باعث می شود هنر انتزاعی در دسترس همه افراد قرار گیرد. هنگامی که برای اولین بار در دهه 1940 نقاشی را شروع کرد ، گلگی به طور موقت در ایالات متحده زندگی می کرد و در آنجا برای مهندسی ابتدا در دانشگاه کلمبیا و سپس هاروارد آموزش می دید. ریشه درک او از جهان در دو دیدگاه بود: یکی منطقی و سازنده. دیگری نظری و انتزاعی بود. ذهن مهندسی او درک کرد که هر بخش ، عمل ، ژست ، ماده ، نیرو یا تکنیکی که ممکن است خودش به تنهایی با آن کار کند ممکن است ناچیز باشد ، اما با ترکیب روش مناسب آنها می توانند برای ایجاد چیزهای خارق العاده مانند ماشین ، پل ، یک خانه ، یا یک سد عمل نمایند. این درک کار مهندسی او را آگاه می کند و همچنین بخشی مهم از هنر او محسوب می شود. گلگی به عنوان یک نقاش خودآموخته ، کار نقاشی را شروع کرد. .........در سال 1960 ، پس از دیدن نمایشگاهی از آثار الین همیلتون ، نقاش اکشن در کراچی ، بیشتر جنبه های نظری نقاشی را درک کرد. او به جای تمرکز بر ایجاد تصاویر کاربردی ، شروع به ساختارشکنی در روند کار کرد. وی نیروهایی را که تصویری را در جای خود نگه داشته اند بررسی کرد: ضربات قلم مو ، خطوط ، رنگ ها ، اشکال و فرم هایی که با هم همکاری می کنند تا ویژگی اصلی تصاویر را به آنها بدهند. او دید که هر یک از آن عناصر حقیقت و زیبایی خاص خود را دارند. این تحقق کار او را دگرگون کرد و او را در راهی قرار داد که به مهمترین پیشگام هنر انتزاعی پاکستان قرن 20 تبدیل شود.
شب پرستاره + ویدئو
نقاشی از یک صحنه در شب با 10 ستاره چرخشی ، زهره ، و یک هلال ماه زرد روشن. در پس زمینه تپه ها ، در پیش زمینه یک درخت سرو و خانه ها قرار دارد. وینسنت ون گوگ این نقاشی را با رنگ روغن ​​روی بوم با ابعاد 73.7 سانتی متر × 92.1 سانتی متر به تصویر کشید که تابلو اصلی در موزه هنرهای مدرن ، شهر نیویورک قرار دارد. شب پرستاره نقاشی روغنی روی بوم است که توسط ونسان ون گوگ ، نقاش پست امپرسیونیست هلندی ساخته شده است. این نقاشی در ژوئن 1889 نقاشی شده است و منظره ای را از پنجره رو به شرق اتاق او در سن ریمی د پرووانس ، درست قبل از طلوع آفتاب ، با اضافه کردن یک دهکده خیالی به تصویر می کشد. این اثر از سال 1941 در مجموعه دائمی موزه هنرهای مدرن در شهر نیویورک وجود دارد .
زندگی در میان مردم افغان ، نقاشی های نصرالله سروری + ویدئو
نصرالله سروری متولد 1321 در هرات افغانستان است که 75 سال زندگی کرد ؛ وی در نه سالگی به هنر نقاشی روی آورد تشویق های اطرافیان و اِستعدادش او را شیفتة هنر نقاشی ساخت . در ایام جوانی تحت نظر هنرمندان نقاشی افغانستان نظیر، خیر محمد خان یاری، کریم شاه خان، هنرجو، بهزاد سلجوقی و احمد کهزاد اصول هنر نقاشی را آموخت و سال های متمادی به مطالعه تاریخ هنر پرداخت ......نصرالله سروری در زمان حکومت دکتر نجیب الله توسط نیروهای مجاهدین به علت کار در سیستم دولتی مورد ضرب و شتم قرار گرفت ، بعد از غلبه ی طالبان بر افغانستان ، او را به جرم کشیدن نقاشی و پرتره انسان بازداشت و نقاشی هایش را آتش زدند که تمامی مدارک های هنری و تقدیر نامه های هنریش سوخت، طالبان از وی تعهد گرفتند که دیگر به خلق نقاشی تصویر انسان نپردازد .
اسماعیل گلگی ، خطاطی که نقاشی می کرد
پس از حضور در نمایشگاه ایلین همیلتون ، نقاش انتزاعی در سال 1960 در کراچی ، سبک گلگی تحول بنیادی یافت. تحرک ژنتیکی که در کارهای همیلتون مشاهده کرد مورد توجه وی قرار گرفت و او انرژی نقاشی اکشن غربی را اقتباس کرد و آن را در یک زمینه منحصر به فرد پاکستانی تفسیر کرد. آثار خوشنویسی گلگی برداشت های انتزاعی از خوشنویسی است. گلگی با الهام گرفتن از خصوصیات رسمی یا زیبایی شناختی خوشنویسی ، از قلم موهای پویا و غنی ایمپاستو برای تولید انتزاعات خوشنویسی بزرگ و با جریان آزاد استفاده می کند که ریتم رقص عرفانی صوفی را به دست می آورد. لایه های گسترده رنگ او ویژگی های رسمی رنگ را کشف می کرد ، در حالی که او از رسانه های مخلوط مانند عناصر مرجع برگ های طلا درمجسمه سازی و طراحی اسلامی استفاده می نمود
نقاشی دو مرد متشخص "رنه ماگریت" که سنگ شده اند ، به حراج گذاشته می شود
به نظر می رسد ، دو مرد متشخص در یک کوهستان سخت ، سنگ شده اند. ابهام ارتباط آنها بر حس رمز و راز می افزاید. آیا یک مرد مژه های افتاده ای را از چشم یا صورت دیگری خارج می کند؟ این نقاشی حدوداً در سال 1954 ترسیم شد ، رنو ماگریت با ظرافت رنگی گواش یک صحنه حیرت انگیز را ارائه می دهد که در آن دو مرد ظاهر می شوند که کاملاً به سنگ تبدیل شده اند و اشکال آنها در یک حفره سنگی که روی آن قرار گرفته اند مخلوط می شود و برای همیشه در حالت متحجر منجمد می شوند. این لحظه ناخوشایند با وجود محیط غیرمنتظره ای که در آنها یافت شده مرموزتر است - هرچند که مانند ساکنان شهر معمولی لباس پوشیده اند ، اما این دو در یک طاقچه یا مسیر کوچک در بالای کوه ظاهر هستند ، که منظره ای دیدنی از دوران طوفانی ارائه می دهد ، چشم انداز دست نخورده در زیر. با بررسی مضامین تحول و دررفتگی ، این ترکیب ماهیت ابتکاری بینش خلاق ماگریت را در این مرحله از زندگی حرفه ای اش به تصویر می کشد ، زیرا او در شکل سورئالیسم شروع به بررسی مجدد و گسترش موضوعات آشنا ، نقوش و موضوعاتی می کند که در هسته اصلی منحصر به فرد او قرار دارد.
ایلیا گلازونوف نقاش سنت گرای روس
در طول دهه 1970 وی در برابر طرح کلی مرمت مسکو که تهدید به خراب کردن بخشی از مرکز تاریخی مسکو بود ، ایستاد. وی به همراه ویاچسلاو اوچینیکوف امضای شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی را در زیر نامه اعتراضی که به دفتر سیاسی ارسال شده بود ، جمع کرد. این پروژه علنی شد ، سپس مورد انتقاد شدید قرار گرفت و در نتیجه ،نامه وی لغو شد. این امر همچنین منجر به ایجاد کمیته مدنی شد که سایر طرح های بازسازی را زیر نظر داشت. گلازونوف یکی از طرفداران اصلی مرمت کلیسای جامع منجی مسیح و یکی از بنیانگذاران انجمن محافظت از بناهای تاریخی و فرهنگی تمام روسیه (VOOPIiK) بود.
نقاشی های آبرنگ چین چانگ وای
چین چانگ وای نقاش آبرنگ است ؛ نام او در تایوان و محافل هنری اکنون با آبرنگ مترادف شده است ، کتابش intrigue of form از کتاب های پر فروش در زمینه نقاشی است.
مینیاتورنبرد قارن و بارمان شاهنامه از مکتب تبریز به نمایش در می آید
مینیاتور مکتب تبریز متعلق به سال 1523 میلادی در نمایشگاه موزه ویکتوریا و آلبرت به نمایش در می آید ، بعد از تعطیلی بریتیش میوزیوم بعلت کرونا ، موزه ویکتوریا و آلبرت این مینیاتور مربوط به نبرد قارن و بارمان از شاهنامه در میان 350 اثر در طول 5000 سال از ایران را که عنوان حماسه در نام ، حماسه در طبیعت را دارد ؛ در سال آینده میلادی بنمایش خواهند گذارد.
کشف هویت مرد مینیاتوری
هویت نجیب زاده ای که در یک نقاشی مینیاتوری هند در قرن هجدهم در موزه هنر کالج کالبی در واترویل ، ماین به تصویر کشیده شده بود ، توسط دانشجوی سال اول دانشگاه کشف شد و در سال بعد توسط دانش آموخته دیگری تأیید شد. نقاشی خیره کننده ای که قبلاً فقط به عنوان مردی با کت گلدار شناخته می شد ، سید مظفر فرمانده قوا سلطان قرن هفدهم هند ابوالحسن شناسایی شده است. اکتشاف دانشجو اکنون نقاشی مینیاتوری را که از سال 1959 توسط موزه دانشگاه نگهداری می شود ، به سایر پرتره های مظفر که در موزه بریتانیا در لندن و موزه ریجکس در آمستردام آویزان شده اند ، پیوند می دهد.
نقاشی های الكساندر سمیونوف + ویدئو
الكساندر میخائیلوویچ سمیونوف در 18 فوریه 1922 در تورژوك ، استان ترور ، اتحاد جماهیر شوروی متولد شد. در سال 1940 وی از دانشکده هنر تاوریچسکایا در لنینگراد فارغ التحصیل شد و در آنجا آموزش دروس هنر را از آسلامازیان ، لویتسکی ، ارشنیکف بوتلر، گروموف به پایان برد . از سال 1954 ، الكساندر سمیونوف در نمایشگاه های هنری شركت كرده است. او مناظر شهری ، مناظر ، صحنه های ژانر ، شهرهای باستانی روسیه را نقاشی کرد.
ایوان شیشکین: مجموعه ای از 352 نقاشی
"آثار ایوان شیشکین هنرمند نقاش از محبوبیت گسترده ای در روسیه برخوردار است ؛ برخی از آنها به آثار کلاسیک نقاشی منظره روسیه تبدیل شده است. ایوان شیشکین در طول 40 سال فعالیت هنری خود صدها نقاشی ، هزاران مطالعه و طراحی و تعداد زیادی حکاکی انجام داد. برای معاصران ، شخصیت شیشکین تجسم طبیعت روسی است ؛ آنها او را "تزار جنگل" ، "درخت کاج قدیمی" و "بلوط تنها" می نامند.
نقاشی های مناظر روسی با موسیقی چایکوفسکی
پردویژنیکی یا سرگردان های روس گروهی از نقاشان روس بودند که در نیمه دوم قرن نوزدهم کلاسیسیسم محدودکننده و الهام گرفته از آکادمی روسیه را رد کردند و یک هنر جدید واقع گرایانه و ملی گرایانه ارائه دادند که در خدمت انسان های عادی باشد. آنها با اعتقاد به اینکه هنر باید مفید باشد ، وسیله ای برای بیان آرمانهای انسانی و اجتماعی ، آنها به تصویر کشیدن واقع گرایانه از سوژه های الهام بخش یا رقت انگیز از زندگی طبقه متوسط ​​و دهقانی روسیه به سبک واقعی را که به راحتی قابل درک هستند. به جامعه هنری خود ارائه دادند . "سرگردان"های روسیه با تشكیل جامعه ای از نمایشگاه های نقاشی های سرگردان در سال 1870 ، نمایشگاه های سیار آثار خود را ترتیب دادند تا هنر جدی را برای مردم به ارمغان آورند.
نقاشی های واسیلی کاندینسکی؛ کنسرتو موسیقی پیانو ولفگانگ آمادئوس موتسارت
"رنگ صفحه کلید است ، چشم هارمونی است ، روح همان پیانو با سیم های بسیار است. هنرمند دستی است که این کلید یا کلید دیگر را می نوازد تا روح آدمی به لرزه درآید ."
نقاشی که هر روز یک نقاشی می کشد
والدین ما را تشویق کردند که آنچه دوست داریم را انجام دهیم. آنها گفتند ، "شما ممکن است هرگز ثروتمند نباشید ، اما خوشحال خواهید بود." عشق من همیشه هنر بود. ... متأسفانه اساتید هنری من آنقدر روی مفهوم هنر متمرکز بودند که هرگز فکر نمی کردند که به ما یاد بگیرند که چگونه آن را بکشیم. با این وجود ، من فارغ التحصیل شدم.
دختری زیر درخت
نقاشی یکی از لذت بخش ترین مشغولیت ها و هنرهای بشری از ابتدا حضور بشر در زندگی اجتماعی اش بوده است...
گرنیکا ، "تصوير همه شهرهای بمباران‌شده"
تابلوی پيکاسو يک ویِژگی برجسته دارد و آن هم استفاده صرف از رنگ‌های سياه و سفيد با سايه‌های خاکستری است. اين شگرد پيام نمادين اثر را پررنگ‌تر کرده و در القای بيشتر کوبندگی آن موثر افتاده است. همه اين ويژگی‌ها اثر پيکاسو را حاوی پيام و نشانه‌ای می‌کنند عام و فراگير که مرزهای گرنيکا و اسپانيا را درمی‌نوردد و ابعادی جهانی می‌يابد. پيکاسو خود به درستی گفته است گرنيکا "تصوير همه شهرهای بمباران‌شده" است.
نگاهی به نقاشی های رودلف ارنست نقاش شرق گرا + ویدئو
در پاریس بود که ارنست با عثمان همدی بیگ ، نقاش ترک آموزش دیده فرانسوی ، آشنا شد عثمان همدی بیگ وی را وادار کرد که به سمت موضوعی خاورشناسانه روی آورد. در طی سالهای بعد ، سفرهای ارنست به ترکیه ، اسپانیا و مراکش شیفتگی وی را نسبت به فرهنگ اسلامی برانگیخت: هرچند در سال 1884 او عمدتاً یک نقاش پرتره و ژانر بود ، اما تا سال 1885 ارنست تقریباً به طور انحصاری آثار شرق شناسانه خلق می کرد
مسجد بزرگ دمشق
مسجد جامع اموی در بخش قدیمی شهر دمشق مهم ترین مسجد سوریه ‌است. این مسجد توسط ولید بن عبدالملک، ششمین خلیفه امویان بر بنای کلیسایی که تربت یحیی پیامبر در آن بود، ساخته شد. خلیفه در سال ۸۶ هجری تخریب این کلیسا،را که بر روی ویرانه‌های معبد ژوپیتر ساخته شده بود و در آن زمان بیش از ۳۰۰۰ سال قدمت داشت را آغاز کرد. بخشی از بنای مسجد جامع اموی دمشق دارای قدمتی بالغ بر ۱۴۰۰ سال است . این بنا تنها بازمانده‌ی روزگار اموی در دمشق است و هنرمندانی از ایران، مصر، روم، تونس و چندین منطقه‌ی دیگر آن را ظرف ۸ سال با دوازده هزار کارگر ساختند.
بازار کابل
بازار کابل یک بازار شرقی است مردمانی که سنت ها و شور بازار محلی را هنوز حفظ شده دارند .
جهانگیر اردشیر صبا والا نقاشی از تبار آشنا
جهانگیر اردشیر صبا والا در 22 اگوست سال 1922 در خانواده ای با تبار پارسی در بمبئی هند متولد شد. مادر وی متعلق به خانواده اشرافی کوواسجی جهانگیر بود. او در مدرسه های جان کانون ، کالج الفینستون تحصیل کرد و در سال 1944 از مدرسه هنر موفق به اخذ مدرک دانشگاهی شد. پس از آن به اروپا رفت و در دانشکده هنرهای زیبا هدرلی لندن ، تحصیل کرد و در آکادمی آندره لووت ، پاریس ، آکادمی جولیان و سرانجام درآکادمی گراند چائومایر در سال 1957تحصیل کرد. مرگ وی در 2 سپتامبر سال 2011 اتفاق افتاد.
مینیاتور بلال حبشی
بلال در خانه خدا توسط صحابه احاطه شده است و او در حال اذان گفتن است ....
بنکسی هم وارد ماجرای " جان سیاه با ارزش است" شد
بنکسی حمایت خود را از جنبش سیاهان نشان داده است و می گوید: "مردم در این سیستم از بین می روند." این هنرمند نقاشی دیواری و گرافیتی در پست اینستاگرام خود نوشت: «در ابتدا فکر می کردم فقط باید خاموش باشم و به افراد سیاه در مورد این مسئله فقط گوش کنم. اما چرا من این کار را می کردم؟ این مشکل آنها نیست ، بلکه مشکل من است! مردم در حال شکستن سیستم هستند. سیستم سفید! مانند لوله شکسته ای که آپارتمان افرادی را که در طبقه پایین زندگی می کنند به سیل می بندد. سیستم معیوب زندگی آنها را به بدبختی کشانده است ، اما رفع این مشکل بر عهده آنها نیست ، آنها اجازه نشستن در طبقات بالا را ندارند. این یک مشکل سفید است. و اگر افراد سفید آن را اصلاح نکنند ، .کسی مجبور است به طبقه بالا بیاید و در را بازکند. "