زمستان
مارتیروس ساریان در 1880م در مهاجر نشین ارمنی نخجوان نو، در استان روستوف روسیه، به دنیا آمده است. نیاکان او از شهر آنی، که زمانی پایتخت ‏ارمنستان بود، به کریمه مهاجرت کرده بودند. در قرن هجدهم میلادی گروه کثیری از ارمنیان کریمه مهاجرنشین نخجوان نو را در نزدیکی شهر روستوف ایجاد کردند ‏که امروزه بخشی از شهر دُنِ روستوف به شمار می رود.‏
فرید اسلامی با نقاشی هایش سخن می گوید
فريد اسلامي هنرآموخته هنرستان هنرهاي زيبا و تجسمي ميرك در رشته نقاشي است . دوره هاي گرافيك و مينياتور و تذهيب و مجسمه را همزمان در هنرستان گذرانده است . حرفه عكاسي را از انجمن سينماي جوانان تبريز شروع و فعاليت عكاسي را با همكاري در مطبوعات و روزنامه ها ادامه داده و عكسهاي زيادي از وي در مطبوعات چاپ شد و همزمان وارد عرصه روزنامه نگاري ، خبرنگاري و نويسندگي در مطبوعات شد و يك دوره كوتاه فيلم سازي زير نظر مجيد مجيدي و مجتبي راعي گذرانده است .
قدرت بالا دستی سیاه در انتزاعات نورمن لوئیس
رنگ سیاه می تواند معانی بیانی مختلفی داشته باشد. سیاهی آرامش بخش شب است آن زمان که نور خورشید محو شده و جهان آرام به نظر می رسد. اما سیاهی افسردگی نهایی نیز وجود دارد، زمانی که زندگی ناامید کننده به نظر می رسد..........."من فقط از رنگ سیاه برای انتقال فرم استفاده کردم و از آن خوشم آمد و سعی کردم کارهای دیگری انجام دهم." اما این واقعیت که این سؤال در مورد انتزاعات هنرمند مطرح می شود، پیامدهای سیاسی پیدا کرده است. لوئیس مانند نسل اول اکسپرسیونیست های انتزاعی خود به عنوان یک نقاش واقع گرا اجتماعی شروع به کار کرد و بر زندگی و فرهنگ جوامع سیاه پوست تمرکز کرد. اما پس از آن، او نتیجه‌گیری کرد: «این اتلاف وقت بود، زیرا همان افرادی که می‌خواهید این نوع چیزها را ببینند، آن را ندیدند. فکر نمی کنم به مبارزه کمک کند.»
شعر ، نقاشی ها و موسیقی زمستان
رسیده زمان پرسه زدن ها لرزان در پهنه برف آلود راه ها سرمازده تا به مغز استخوان با پاهای بی جان محتاط ، دویدن با به هم خوردن دندان ها یخ کرده تا سر حد مرگ نشستن ، سرخوش و سرمست به آتش پناه بردن ......................................
کمپین هنردر برابر تاریکی و انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران+ ویدئو
از سال 1352 به بعد در افغانستان جنگ و نا امنی بوده ولی در عین حال هنرمندان به سختی در موضوعات چهره پردازی با احساسات مختلف انسانی و موضوعات جنگ و صلح به خلق اثر پرداخته اند
نقاشی های ایران درودی+ ویدئو
ایران دَرّودی متولد شهریور ۱۳۱۵ نقاش پر آوازه ایرانی است. او همراه با نقاشی به کارگردانی و نویسندگی نیز می پرداخت . ایران درودی در رشته تاریخ هنر به تدریس در دانشگاه مشغول بود. درودی به عقیده برخی پیرو مکتب فراواقع‌گرایی (سورئالیسم) بود. سالوادور دالی هیچ‌گاه سبک درودی را نزدیک به سبک خود نمی‌دانست و درودی را هنرمندی از خطه شرق با ذوق و استعداد بی‌نهایت توصیف می‌کرد به باور اکثر صاحب نظران سبک عمیق گرای درودی با حفظ و همراهی همواره ی سمبولیسم مشرقی خود در ساحت متغیر خویش از فضاهای مکاتبی چون سورئالیسم ، اکسپرسیونیسم ، پسامینیمالیسم و هنر مفهومی و.. بهره مند بوده است، . درودی در ۱۹۷۰ به درخواست دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به تدریس تاریخ هنر در این دانشگاه پرداخت. وی در 7 آبان ماه در بیمارستان دی چشم از جهان بر بست!
فرش ابریشم دوره شاه عباس صفوی
فرش مهم ابریشم و نخ فلزی صفوی ، اصفهان ، مرکز ایران ، مربوط به ربع اول قرن هفدهم. (205 در 141 سانتی متر). به قیمت 3،895،000 پوند در 2 مه 2019 در حراج کریستیز لندن فروخته شد این فرش کمیاب ، یافته شده در اصفهان ، پایتخت شاه عباس ، در ابتدای قرن هفدهم ، بافت ابریشم گرانبها است که با استفاده وسیع از نخ و روکش طلا و نقره تکمیل شده است. هنگامی که در حراج هنر جهان اسلام و هند در ماه مه 2019 ارائه شد ، بیش از شش برابر برآورد حداقل خود فروخته شد و رکورد جهانی حراج برای "پولونز" را شکست.
رابیندرانات تاگور: شاعر و نقاش
به منظور جشن 150 سالگی تولد رابیندرانات تاگور (1861-1941) ، ویکتوریا و آلبرت حدود 50 نقاشی او را از دوره 1928 تا 1939 ، که قبلاً در خارج از هند نمایش داده نشده بود ، به نمایش گذاشت. تاگور بیشتر به عنوان یک شاعر شناخته می شود و در سال 1913 اولین نویسنده غیر اروپایی بود که جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد. تاگور آهنگسازی توانمند بود که سرودهای ملی هند و بنگلادش را نوشت، او همچنین مربی ، مصلح اجتماعی ، فیلسوف و نقاش بود. در هند ، او به عنوان یک شخصیت ملی تلقی می شود که دستاوردهایش به اندازه گاندی مهم است. تاگور نقاشی را در اواخر دهه شصت زندگی خود نسبتاً دیر آغاز کرد. با وجود این ، او هزاران اثر تولید کرد و اولین هنرمند هندی بود که آثار خود را در اروپا ، روسیه و ایالات متحده در سال 1930 به نمایش گذاشت. آثار گنجانده شده در نمایشگاه در چهار محور از آثار او تنظیم شده بودند. اولین تابلوهای او آثار بسیار تخیلی هستند که معمولاً بر روی حیوانات یا موجودات خیالی متمرکز هستند که با نشاط و طنز آمیخته شده اند. پیکره های انسانی یا به صورت فردی با حرکات رسا یا به صورت گروهی در محیط های تئاتر به تصویر کشیده می شوند. در پرتره های تهیه شده در دهه 1930 ، او چهره انسان را به گونه ای یادآور ماسک یا شخصیت می کند. موضوعات منظره کوچکترین خروجی را در میان آثار تاگور نشان می دهند .
واقعه عید غذیر در کتاب آثارالباقیه ابوریحان بیرونی
واقعه غدیر خم در کتاب با عنوان " آثار الباقیه عن القرون الخالیه " یا " نشانه های باقی مانده از قرن های گذشته" توسط اندیشمند بزرگ ایرانی ابو ریحان بیرونی به تصویر کشیده شده است . تصویر در کتابخانه دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند نگهداری می شود
باغ گل؛ یک نقاشی + ویدپو
گوستاو کلیمت از دهه 1890 نقاشی منظره را به عنوان یک نگاه رو به رشدبرای خلاقیت خود آغاز کرد که سرانجام نزدیک به یک چهارم از کارهای او را به خود اختصاص داد. گوستاو کلیمت این مشی را از نمایشگاه بزرگ نقاشی های ون گوگ در گالری مایسک در وین الهام گرفت که کلیمت از آن بازدید کرد ه بود و آن را بسیار تحسینش کرد. دیدن توانایی ون گوگ در ارائه مناظر رنگی درخشان با استفاده از رنگ خالص و تعداد کمی از تکنیک های سنتی باعث جسارت کلیمت شد و وی شروع به استفاده از براش های ضخیم تر کرد.
اسماعیل گلگی، خطاط و نقاش آبستره + ویدیو
اسماعیل گلگی در زمان مرگ ناگهانی خود در سال 2007 ، مشهورترین هنرمند پاکستان بود. او نه تنها به دلیل استعداد بسیار زیاد خود به عنوان یک نقاش و مجسمه ساز محبوب بود ، بلکه همچنین به دلیل ایجاد میراثی منحصر به فرد از درک که باعث می شود هنر انتزاعی در دسترس همه افراد قرار گیرد. هنگامی که برای اولین بار در دهه 1940 نقاشی را شروع کرد ، گلگی به طور موقت در ایالات متحده زندگی می کرد و در آنجا برای مهندسی ابتدا در دانشگاه کلمبیا و سپس هاروارد آموزش می دید. ریشه درک او از جهان در دو دیدگاه بود: یکی منطقی و سازنده. دیگری نظری و انتزاعی بود. ذهن مهندسی او درک کرد که هر بخش ، عمل ، ژست ، ماده ، نیرو یا تکنیکی که ممکن است خودش به تنهایی با آن کار کند ممکن است ناچیز باشد ، اما با ترکیب روش مناسب آنها می توانند برای ایجاد چیزهای خارق العاده مانند ماشین ، پل ، یک خانه ، یا یک سد عمل نمایند. این درک کار مهندسی او را آگاه می کند و همچنین بخشی مهم از هنر او محسوب می شود. گلگی به عنوان یک نقاش خودآموخته ، کار نقاشی را شروع کرد. .........در سال 1960 ، پس از دیدن نمایشگاهی از آثار الین همیلتون ، نقاش اکشن در کراچی ، بیشتر جنبه های نظری نقاشی را درک کرد. او به جای تمرکز بر ایجاد تصاویر کاربردی ، شروع به ساختارشکنی در روند کار کرد. وی نیروهایی را که تصویری را در جای خود نگه داشته اند بررسی کرد: ضربات قلم مو ، خطوط ، رنگ ها ، اشکال و فرم هایی که با هم همکاری می کنند تا ویژگی اصلی تصاویر را به آنها بدهند. او دید که هر یک از آن عناصر حقیقت و زیبایی خاص خود را دارند. این تحقق کار او را دگرگون کرد و او را در راهی قرار داد که به مهمترین پیشگام هنر انتزاعی پاکستان قرن 20 تبدیل شود.
شب پرستاره + ویدئو
نقاشی از یک صحنه در شب با 10 ستاره چرخشی ، زهره ، و یک هلال ماه زرد روشن. در پس زمینه تپه ها ، در پیش زمینه یک درخت سرو و خانه ها قرار دارد. وینسنت ون گوگ این نقاشی را با رنگ روغن ​​روی بوم با ابعاد 73.7 سانتی متر × 92.1 سانتی متر به تصویر کشید که تابلو اصلی در موزه هنرهای مدرن ، شهر نیویورک قرار دارد. شب پرستاره نقاشی روغنی روی بوم است که توسط ونسان ون گوگ ، نقاش پست امپرسیونیست هلندی ساخته شده است. این نقاشی در ژوئن 1889 نقاشی شده است و منظره ای را از پنجره رو به شرق اتاق او در سن ریمی د پرووانس ، درست قبل از طلوع آفتاب ، با اضافه کردن یک دهکده خیالی به تصویر می کشد. این اثر از سال 1941 در مجموعه دائمی موزه هنرهای مدرن در شهر نیویورک وجود دارد .
زندگی در میان مردم افغان ، نقاشی های نصرالله سروری + ویدئو
نصرالله سروری متولد 1321 در هرات افغانستان است که 75 سال زندگی کرد ؛ وی در نه سالگی به هنر نقاشی روی آورد تشویق های اطرافیان و اِستعدادش او را شیفتة هنر نقاشی ساخت . در ایام جوانی تحت نظر هنرمندان نقاشی افغانستان نظیر، خیر محمد خان یاری، کریم شاه خان، هنرجو، بهزاد سلجوقی و احمد کهزاد اصول هنر نقاشی را آموخت و سال های متمادی به مطالعه تاریخ هنر پرداخت ......نصرالله سروری در زمان حکومت دکتر نجیب الله توسط نیروهای مجاهدین به علت کار در سیستم دولتی مورد ضرب و شتم قرار گرفت ، بعد از غلبه ی طالبان بر افغانستان ، او را به جرم کشیدن نقاشی و پرتره انسان بازداشت و نقاشی هایش را آتش زدند که تمامی مدارک های هنری و تقدیر نامه های هنریش سوخت، طالبان از وی تعهد گرفتند که دیگر به خلق نقاشی تصویر انسان نپردازد .
اسماعیل گلگی ، خطاطی که نقاشی می کرد
پس از حضور در نمایشگاه ایلین همیلتون ، نقاش انتزاعی در سال 1960 در کراچی ، سبک گلگی تحول بنیادی یافت. تحرک ژنتیکی که در کارهای همیلتون مشاهده کرد مورد توجه وی قرار گرفت و او انرژی نقاشی اکشن غربی را اقتباس کرد و آن را در یک زمینه منحصر به فرد پاکستانی تفسیر کرد. آثار خوشنویسی گلگی برداشت های انتزاعی از خوشنویسی است. گلگی با الهام گرفتن از خصوصیات رسمی یا زیبایی شناختی خوشنویسی ، از قلم موهای پویا و غنی ایمپاستو برای تولید انتزاعات خوشنویسی بزرگ و با جریان آزاد استفاده می کند که ریتم رقص عرفانی صوفی را به دست می آورد. لایه های گسترده رنگ او ویژگی های رسمی رنگ را کشف می کرد ، در حالی که او از رسانه های مخلوط مانند عناصر مرجع برگ های طلا درمجسمه سازی و طراحی اسلامی استفاده می نمود
نقاشی دو مرد متشخص "رنه ماگریت" که سنگ شده اند ، به حراج گذاشته می شود
به نظر می رسد ، دو مرد متشخص در یک کوهستان سخت ، سنگ شده اند. ابهام ارتباط آنها بر حس رمز و راز می افزاید. آیا یک مرد مژه های افتاده ای را از چشم یا صورت دیگری خارج می کند؟ این نقاشی حدوداً در سال 1954 ترسیم شد ، رنو ماگریت با ظرافت رنگی گواش یک صحنه حیرت انگیز را ارائه می دهد که در آن دو مرد ظاهر می شوند که کاملاً به سنگ تبدیل شده اند و اشکال آنها در یک حفره سنگی که روی آن قرار گرفته اند مخلوط می شود و برای همیشه در حالت متحجر منجمد می شوند. این لحظه ناخوشایند با وجود محیط غیرمنتظره ای که در آنها یافت شده مرموزتر است - هرچند که مانند ساکنان شهر معمولی لباس پوشیده اند ، اما این دو در یک طاقچه یا مسیر کوچک در بالای کوه ظاهر هستند ، که منظره ای دیدنی از دوران طوفانی ارائه می دهد ، چشم انداز دست نخورده در زیر. با بررسی مضامین تحول و دررفتگی ، این ترکیب ماهیت ابتکاری بینش خلاق ماگریت را در این مرحله از زندگی حرفه ای اش به تصویر می کشد ، زیرا او در شکل سورئالیسم شروع به بررسی مجدد و گسترش موضوعات آشنا ، نقوش و موضوعاتی می کند که در هسته اصلی منحصر به فرد او قرار دارد.
ایلیا گلازونوف نقاش سنت گرای روس
در طول دهه 1970 وی در برابر طرح کلی مرمت مسکو که تهدید به خراب کردن بخشی از مرکز تاریخی مسکو بود ، ایستاد. وی به همراه ویاچسلاو اوچینیکوف امضای شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی را در زیر نامه اعتراضی که به دفتر سیاسی ارسال شده بود ، جمع کرد. این پروژه علنی شد ، سپس مورد انتقاد شدید قرار گرفت و در نتیجه ،نامه وی لغو شد. این امر همچنین منجر به ایجاد کمیته مدنی شد که سایر طرح های بازسازی را زیر نظر داشت. گلازونوف یکی از طرفداران اصلی مرمت کلیسای جامع منجی مسیح و یکی از بنیانگذاران انجمن محافظت از بناهای تاریخی و فرهنگی تمام روسیه (VOOPIiK) بود.
نقاشی های آبرنگ چین چانگ وای
چین چانگ وای نقاش آبرنگ است ؛ نام او در تایوان و محافل هنری اکنون با آبرنگ مترادف شده است ، کتابش intrigue of form از کتاب های پر فروش در زمینه نقاشی است.
مینیاتورنبرد قارن و بارمان شاهنامه از مکتب تبریز به نمایش در می آید
مینیاتور مکتب تبریز متعلق به سال 1523 میلادی در نمایشگاه موزه ویکتوریا و آلبرت به نمایش در می آید ، بعد از تعطیلی بریتیش میوزیوم بعلت کرونا ، موزه ویکتوریا و آلبرت این مینیاتور مربوط به نبرد قارن و بارمان از شاهنامه در میان 350 اثر در طول 5000 سال از ایران را که عنوان حماسه در نام ، حماسه در طبیعت را دارد ؛ در سال آینده میلادی بنمایش خواهند گذارد.
کشف هویت مرد مینیاتوری
هویت نجیب زاده ای که در یک نقاشی مینیاتوری هند در قرن هجدهم در موزه هنر کالج کالبی در واترویل ، ماین به تصویر کشیده شده بود ، توسط دانشجوی سال اول دانشگاه کشف شد و در سال بعد توسط دانش آموخته دیگری تأیید شد. نقاشی خیره کننده ای که قبلاً فقط به عنوان مردی با کت گلدار شناخته می شد ، سید مظفر فرمانده قوا سلطان قرن هفدهم هند ابوالحسن شناسایی شده است. اکتشاف دانشجو اکنون نقاشی مینیاتوری را که از سال 1959 توسط موزه دانشگاه نگهداری می شود ، به سایر پرتره های مظفر که در موزه بریتانیا در لندن و موزه ریجکس در آمستردام آویزان شده اند ، پیوند می دهد.
نقاشی های الكساندر سمیونوف + ویدئو
الكساندر میخائیلوویچ سمیونوف در 18 فوریه 1922 در تورژوك ، استان ترور ، اتحاد جماهیر شوروی متولد شد. در سال 1940 وی از دانشکده هنر تاوریچسکایا در لنینگراد فارغ التحصیل شد و در آنجا آموزش دروس هنر را از آسلامازیان ، لویتسکی ، ارشنیکف بوتلر، گروموف به پایان برد . از سال 1954 ، الكساندر سمیونوف در نمایشگاه های هنری شركت كرده است. او مناظر شهری ، مناظر ، صحنه های ژانر ، شهرهای باستانی روسیه را نقاشی کرد.
ایوان شیشکین: مجموعه ای از 352 نقاشی
"آثار ایوان شیشکین هنرمند نقاش از محبوبیت گسترده ای در روسیه برخوردار است ؛ برخی از آنها به آثار کلاسیک نقاشی منظره روسیه تبدیل شده است. ایوان شیشکین در طول 40 سال فعالیت هنری خود صدها نقاشی ، هزاران مطالعه و طراحی و تعداد زیادی حکاکی انجام داد. برای معاصران ، شخصیت شیشکین تجسم طبیعت روسی است ؛ آنها او را "تزار جنگل" ، "درخت کاج قدیمی" و "بلوط تنها" می نامند.
نقاشی های مناظر روسی با موسیقی چایکوفسکی
پردویژنیکی یا سرگردان های روس گروهی از نقاشان روس بودند که در نیمه دوم قرن نوزدهم کلاسیسیسم محدودکننده و الهام گرفته از آکادمی روسیه را رد کردند و یک هنر جدید واقع گرایانه و ملی گرایانه ارائه دادند که در خدمت انسان های عادی باشد. آنها با اعتقاد به اینکه هنر باید مفید باشد ، وسیله ای برای بیان آرمانهای انسانی و اجتماعی ، آنها به تصویر کشیدن واقع گرایانه از سوژه های الهام بخش یا رقت انگیز از زندگی طبقه متوسط ​​و دهقانی روسیه به سبک واقعی را که به راحتی قابل درک هستند. به جامعه هنری خود ارائه دادند . "سرگردان"های روسیه با تشكیل جامعه ای از نمایشگاه های نقاشی های سرگردان در سال 1870 ، نمایشگاه های سیار آثار خود را ترتیب دادند تا هنر جدی را برای مردم به ارمغان آورند.
نقاشی های واسیلی کاندینسکی؛ کنسرتو موسیقی پیانو ولفگانگ آمادئوس موتسارت
"رنگ صفحه کلید است ، چشم هارمونی است ، روح همان پیانو با سیم های بسیار است. هنرمند دستی است که این کلید یا کلید دیگر را می نوازد تا روح آدمی به لرزه درآید ."
نقاشی که هر روز یک نقاشی می کشد
والدین ما را تشویق کردند که آنچه دوست داریم را انجام دهیم. آنها گفتند ، "شما ممکن است هرگز ثروتمند نباشید ، اما خوشحال خواهید بود." عشق من همیشه هنر بود. ... متأسفانه اساتید هنری من آنقدر روی مفهوم هنر متمرکز بودند که هرگز فکر نمی کردند که به ما یاد بگیرند که چگونه آن را بکشیم. با این وجود ، من فارغ التحصیل شدم.