لغو پرواز های هواپیمایی در ایالات متحده بعلت گسترش امیکرون + ویدئو

تاریخ انتشار : ۱۴:۱۹ ۰۶-۱۰-۱۴۰۰

در تعطیلات آخر هفته، خطوط هوایی هزاران پرواز را لغو کردند زیرا نوع امیکرون خدمه پرواز را آلوده کرد. بر اساس گزارش FlightAware که داده‌های هوانوردی را ارائه می‌کند، در مجموع، حدود 2300 پرواز ایالات متحده در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیلات آخر هفته کریسمس لغو شد و بیش از 3500 پرواز دیگر در سراسر جهان متوقف شد. تنها در روز یکشنبه، بیش از 1300 پرواز ایالات متحده و نزدیک به 1700 پرواز دیگر در سراسر جهان لغو شدند.

تبریز امروز:

 

اختلالات پرواز با هزاران لغو پرواز ادامه دارد زیرا امیکرون منجر به ماهش خدمه خطوط هوایی شده است .

یک ایست بازرسی امنیتی در فرودگاه بین المللی دنور در روز یکشنبه. در حالی که ویروس کرونا عامل اصلی زمین‌گیر شدن بود، آب و هوای بد و مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری نیز مشکلاتی را ایجاد کرد.

اختلالات پرواز در ایالات متحده در روز دوشنبه نشانه های کمی از کاهش پروازها را نشان داد زیرا بسیاری از مردم اولین سفرهای خود را پس از تقریبا دو سال آغاز کردند و در حالی که  دکتر آنتونی اس. فائوچی، کارشناس ارشد بیماری های عفونی ایالات متحده ، احتمال نیاز به مسافرت همراه با واکسیناسیون برای برای سوار شدن به هواپیما را مطرح کرد. .

حداقل 2400 پرواز از جمله حدود 900 پرواز در ایالات متحده دوشنبه لغو شد،  زیرا نوع بسیار قابل انتقال ویروس  امیکرون در حال شیوع روزانه ، در بخش هایی از ایالات متحده است که در سطوح بالاتر از اوج گبری بیماری  و افزایش شیوع  درزمستان می باشد.

در حالی که ماجرا فقط لغو تنها درصد کمی از کل پروازها بود، این مشکل در هفته تعطیلات نیز ادامه خواهد داشت.

دکتر فائوسی روز دوشنبه در مصاحبه ای گفت: «وقتی واکسیناسیون را یک الزام می‌دانید، این انگیزه دیگری برای واکسینه کردن افراد بیشتری است. "اگر می خواهید این کار را با پروازهای داخلی انجام دهید، فکر می کنم این چیزی است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد."

در تعطیلات آخر هفته، خطوط هوایی هزاران پرواز را لغو کردند زیرا نوع امیکرون خدمه پرواز را آلوده کرد. بر اساس گزارش FlightAware که داده‌های هوانوردی را ارائه می‌کند، در مجموع، حدود 2300 پرواز ایالات متحده در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیلات آخر هفته کریسمس لغو شد و بیش از 3500 پرواز دیگر در سراسر جهان متوقف شد. تنها در روز یکشنبه، بیش از 1300 پرواز ایالات متحده و نزدیک به 1700 پرواز دیگر در سراسر جهان لغو شدند.

در حالی که برخی از زمین‌گیری‌ها به دلیل آب و هوای بد و مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری بود، چندین شرکت هواپیمایی اذعان کردند که موج کنونی موارد ابتلا به ویروس کرونا، سهم قابل‌توجهی داشته است. یکی از سخنگویان جت بلو گفت که این شرکت هواپیمایی "تعداد فزاینده شیوع بیماری را  از امیکرون مشاهده کرده است."


بر اساس گزارش فلایت اویر از ز پروازهای هواپیمایی ها  12 درصد از جت بلو  6درصد از پروازهای دلتا ایر ، 5 درصد از پروازهای یونایتدایرلاینز  و 2 درصد از پروازهای امریکن ایرلاینز در روز یکشنبه لغو شده اند.

به گفته دن لندسون، سخنگوی ساوث وست ، خطوط هوایی 68 پرواز یا 1 درصد را به دلیل آب و هوا لغو کرد. او در ایمیلی گفت: «ما هیچ مشکل عملیاتی مرتبط با کووید نداشته‌ایم.

قیمت سهام یونایتد، دلتا، امریکن و ساوث وست - چهار شرکت بزرگ حامل ایالات متحده - در روز دوشنبه کمتر از 1 درصد کاهش یافت.

سفر در سال جاری به شدت افزایش یافت و وضعیت فرودگاه ها را شلوغ تر کرد: طبق گفته اداره امنیت حمل و نقل، هفته گذشته و روز یکشنبه تقریباً دو میلیون نفر هر روز از پست های بازرسی عبور می کردند. ارقام در شب کریسمس و روز کریسمس بسیار بیشتر از سال گذشته بود، و برخی از ارقام حتی از همان روزهای دو سال پیش نیز فراتر رفت، زمانی که تقریباً هیچ آمریکایی از شیوع ویروسی در نیمه راه در سراسر جهان آگاه نبود.

از سوی دیگر، خطوط هوایی نیز انتظار سفرهای زیادی را در روز 2 ژانویه، یکشنبه دارند. و نوع امیکرون که اکنون مسئول بیش از 70 درصد موارد جدید ویروس کرونا در ایالات متحده است، در حال حاضر به افزایش میانگین روزانه موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده به بالای 200000 برای اولین بار در نزدیک به 12 ماه اخیر رسیده است.

یک گروه تجاری خطوط هوایی از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها خواسته است تا دوره ایزوله توصیه شده برای کارکنان کاملاً واکسینه شده که آزمایش آنها مثبت است را از 10 روز به حداکثر 5 روز کاهش دهد، قبل از اینکه بتوانند با آزمایش منفی برگردند.

 درک دامبروسکی، سخنگوی بلوجت گفت که حداقل برخی از فشارهای کارکنان را کاهش می دهد و خطوط هوایی برای کمک به میلیون ها مسافری که از تعطیلات خود بازمی گردند، راه اندازی می کند.

با این حال، اتحادیه مهمانداران هواپیما استدلال کرده است که کاهش زمان های توصیه شده ایزوله باید «با درمان عمومی» تصمیم گیری شود.

حرفه ای ها، نه خطوط هوایی.»

 

نیویورک تایمز و منابع خارجی دیگر 

برگردان کاوه وحیدی آذر

 


نظرات کاربران


@