سفری به کوهستان

صعود به قله کمال در کوه های سهند

تاریخ انتشار : ۱۶:۳۱ ۱۴-۰۵-۱۳۹۶

ساعت هشت در قوش گلی برای صرف صبحانه ایستادیم و سپس برای صعود به بزرگترین قله سهند یعنی کمال حرکت را آغاز کردیم. ساعت یازده بالای قله کمال بودیم!

تبریز امروز:

قله کمال

ساعت شش صبح روز جمعه در تاریخ چهاردهم مرداد ماه نود وشش از چهارراه عباسی بسوی پلیس راه تبریز- تهران راه افتادیم. پس از گذشتن از روستاهای ایرانق و متنق و زومارخانه در جلو پیست اسکی سهند ساعت هفت از ماشین آقا غلام پیاده شدیم. اعضای گروه همنوردان عبارت از من حمید سپهروند ؛ مهر علی بایرام زاده و حمداله اسدی بودند.

نگاه به مسیر طی شده بسیار لذتبخش می نماید. آنگاه بعد از نگایه به پشت سر و نگاهی به جلو از کوه سرازیر شدیم. مسیرمان از پشت کوه به سوی کوه دمیر بود.  به پایین کوه دمیررسیده بودیم.

جواد آقا چوپان به همراه برادرش امیرعلی در دامنه نشسته بودند از آنها شیر گرفتیم و همانجا شیر را به علف های خشک جوشانده و شیر داغ  را نوشیدیم .

چوپان

سپس مسیر را به سوی به سوی دره حاج احتشام گرفتیم . ساعت سه در پای بولاق با آب خنکش بودیم ؛ یک منطقه دنج و آرام ! برای ناهار محلی بسیار زیبا و آرام بود.

لیقوان

بعد از ناهار به سوی روستای لیقوان حرکت کردیم ! ساعت پنج در روستا لیقوان بودیم و سوار یک خودرو کرایه ای شده و حوالی ساعت شش به در منزل رسیدیم.......