کنسرتو ویلن

با موسیقی یوهان سباستین باخ

تاریخ انتشار : ۰۳:۲۵ ۰۱-۱۲-۱۳۹۹

موسیقی و بیان یوهان سباستین باخ ، از دوران باروک - شکوفایی ویولن به عنوان یک ابزار حرفه ای. نزدیکی صدا با صدای انسان و توانایی ایجاد تأثیر عاطفی شدید بر شنوندگان ، غنای بیانی و گرمای صدای بلند ، صدای خوش آهنگ و پر از سایه های مختلف است.

تبریز امروز:

 

موسیقی یوهان سباستین باخ مانند سحر نبوغ است ، مانند نمایی از آسمان شب ، یک آبشار ... یوهان سباستین باخ  موسیقی دان دوران باروک - شکوفایی ویولن به عنوان یک ابزار حرفه ای. نزدیکی صدا با صدای انسان و توانایی ایجاد تأثیر عاطفی شدید بر شنوندگان ، غنای بیانی و گرمای صدای بلند ، صدای خوش آهنگ و پر از سایه های مختلف را ارئه داده است . کنسرتوی ویولن در مینور ، BWV 1041   یوهان سباستین باخ شصت و چهارم نت در دقیقه است (68 - 72 ضربان در دقیقه ضربان قلب یک فرد عادی و سالم است). با گوش دادن به این نوع موسیقی ، قلب با ریتم قدرت موسیقی هماهنگ می شود و بی اختیار آرام می شود.

موسیقی باخ منبعی پایان ناپذیر از بالاترین تجربیات روح انسان است! باخ در موسیقی کلاسیک میراث عظیمی از خود برجای گذاشت که جعبه طلایی فرهنگ جهان شد. میراث آن در خزانه فرهنگ موسیقی جهان حدود 1200 شاهکار ماندگار است.

کنسرتو ویلن باخ


کنسرتوی ویولن در یک  مینور ، BWV 1041 ، . گرچه تصور می شود که "به طور کلی در کوتن در 232-1717 ساخته شده باشد" ، کریستوف ولف معتقد بود  که این اثر ممکن است در لایپزیگ در زمان حضور باخ به عنوان مدیر کالج موزیکوم نوشته شده باشد. جان بات معتقد است که باخ آن را " پس از تصدی لژیک کالجیوم موزیکوم در سال 1729" نوشت.

حرکت موومان به شکل ریتورنلو است. این به این معنی است که یک قسمت اصلی وجود دارد که به صورت تکه تکه در هر دو قسمت ویولون سولو و ارکسترال بر می گردد. این "ritornello" را می توان در اولین حرکت تا میل 24 مشاهده کرد. نقوش مضمون در ترکیبات مختلف ظاهر می شوند و در طول حرکت جدا و تشدید می شوند.

در ممومان دوم آندانته ، باخ از الگویی اصرار آمیز در قسمت باس اوستیناتو استفاده می کند که به طور مداوم در حرکت تکرار می شود. او تنوع در روابط هارمونیک را متمرکز می کند. جان بات خاطرنشان کرد که به نظر می رسد "باخ" "طرح اوستیناتو" را به ویژه با کنسرتوهای ویولن مرتبط کرده است. "

در آخرین موومان، باخ برای ایجاد جلوه های صوتی چشمگیر به ارقام بارویلاژ اعتماد می کند. جان بات آن را چنین توصیف می کند "شاید متحرک ترین و بی خیال ترین حرکت باخ در حالت جزئی".

اجرای معمولی کنسرتو حدود 15 دقیقه طول می کشد.


نظرات کاربران


@