ایالات متحده آمریکا

سامنر ردستون میلیاردر و بنیانگذار سی بی اس و ویاکوم در 97 سالگی درگذشت.

تاریخ انتشار : ۱۱:۲۲ ۲۲-۰۵-۱۳۹۹

سامرن ردستون ، کارآفرین میلیاردری که یک امپراتوری رسانه ای با سی بی اس و ویاکوم را ایجاد کرده بود، درگذشت. او 97 سال داشت. سامرن ردستون قول داده بود که هرگز از رسانه های خود دور نشود ، اما در فوریه 2016 از مدیریت آن فاصله گرفت و دخترش ، شری ردستون ، که با او رابطه جنجالی داشت ، کنترل امور را به دست گرفت. با مالک شدن زنجیره ای از سینماهای درایو ، سامرن ردستون برای جمع آوری دارایی هایی که به مرور زمان شامل سی بی اس ، استودیوی فیلم و تلویزیون پارامونت ، انتشارات سیمون و شوستر ، غول خرده فروشی ویدیو بلاک باستر شد . در اوج کانال های کابلی وی میزبان کمدی سنترال و ام تی وی نیکل اودئون شد سیستمی که او کنترل می کرد بیش از 80 میلیارد دلار ارزش داشت.

تبریز امروز:

Sumner M. Redstone in his Times Square office in 1994.

سامرن ردستون ، کارآفرین میلیاردری که یک امپراتوری رسانه ای با سی بی اس و ویاکوم را ایجاد کرده بود، درگذشت. او 97 سال داشت.
سامرن ردستون قول داده بود  که هرگز از رسانه های خود دور نشود ، اما در فوریه 2016 از مدیریت آن فاصله گرفت و دخترش ، شری ردستون ، که با او رابطه جنجالی داشت ، کنترل امور را به دست گرفت. 

با مالک شدن زنجیره ای از سینماهای درایو ، سامرن ردستون برای جمع آوری دارایی هایی که به مرور زمان شامل سی بی اس ، استودیوی فیلم و تلویزیون پارامونت  ، انتشارات  سیمون و شوستر ، غول خرده فروشی ویدیو بلاک باستر  شد . در اوج کانال های کابلی وی میزبان کمدی سنترال و ام تی وی نیکل اودئون شد سیستمی که او کنترل می کرد بیش از 80 میلیارد دلار ارزش داشت.

 

او تا پایان عمر ، حدود 80 درصد از سهام رأی دهی در ویاکوم و سی بی اس را تحت کنترل خود درآورد و ریاست هر دو از طریق "سرگرمی های ملی" را بر عهده داشت. و تقریباً تا پایان ، دست او پر بود اما  شور و شوق او کمرنگ می شد.

باری راردون ، که نظارت بر توزیع برادران وارنر ، یک استودیوی رقیب  را عهده دار بود ، در سال 1994 به مجله پریمایر گفت: "رقابت  با سامنر ردستون سرنوشتی بدتر از مرگ را دارد.." او هرگز اجازه نمی دهد. او بی امان است. "

این نوع سرسختی باعث نجات جان آقای ردستون شد. در 55 سالگی ، او از آتش سوزی جان سالم به در برد که اتاق هتل بوستون، وی با چسبیدن به یک پنجره در حالی که نیمی از بدنش سوخته بود ، خود را خلاص کرد. وی به مجله فوربس گفت: "فکر می کنم قبلاً من کنار رانده شده بودم ، اما بیشترین کارهای هیجان انگیزی که تاکنون انجام داده ام از آن آتش سوزی ناشی شده است."

آقای ردستون 64 ساله بود که در سال 1987 با پیروزی در کنترل ویاکوم ، اپراتور تلویزیون کابلی در آن زمان ، از یک گروه سرمایه گذاری به سرپرستی مدیریت ویاکوم ، وارد کار و فعالیت تجاری شد. برای به دست آوردن شرکتهای بزرگ ، او غالباً با کارآفرینان قدرتمند و بسیار جوان تر همکاری می کرد. در سال 1994 ، پس از یک کشمکش ناخوشایند ، وی تحلیلگران وال استریت را عصبانی کرد و پارامونت را از یک پیشنهاد دهنده رقیب که به شدت مورد علاقه اش ، باری دیلر ، که تقریبا 20 سال از سن او بود ، بدست آورد.

 Paramount’s chairman, Martin Davis, left, and Mr. Redstone, then chairman of Viacom, announcing the merger of their companies in September 1993.

رئیس پارامونت ، مارتین دیویس ، سمت چپ ، و ردستون ، رئیس آن زمان ویاکوم  واعلام ادغام شرکت های خود را در سپتامبر 1993.

 ردستون مشكلات خود را با اندك اندك  بازنشستگی اداره می كرد. یکی پس از دیگری ، همدستانی که برای جانشینی او نامزد شده بودند یا استعفا دادند یا اخراج شدند. در سال 1996 ، او مدیر اجرایی بسیار موردعلاقه خود ، فرانک بینوندی جونیور را برکنار کرد و خود ویاکوم را به دست گرفت. وقتی منتقدین اظهار داشتند که در 72 سالگی او برای کسب مقام برتر خیلی پیر است ، آقای ردستون در یک کنفرانس خبری ، خود را با باب دول ، نامزد جمهوری خواه برای ریاست جمهوری در آن سال مقایسه کرد ، که در همان سن بود.

آقای ردستون گفت: "اگر او بتواند آمریکا را اداره کند ، باور کنید ، من می توانم ویاکوم را اداره کنم."

او در 83 سالگی و میلیاردر شدن  ، در اگوست 2006 مجدداً به دنیای سرگرمی سر زد و روابط خود را با بزرگترین ستاره پارامونت ، تام کروز ، قطع کرد.

حدود دو هفته بعد ، آقای ردستون توماس فرستون ، مدیر اجرایی شرکت ویاکوم را اخراج کرد و گفت که او به اندازه کافی برای افزایش قیمت سهام این شرکت اقدام نکرده است.

سامنر ردستون علاوه بر اینکه سازنده امپراتوری بود ، یک مبتکر بود. او پیشگام در گستره سینماهای مولتیپلکس بود. وی ترتیب تقسیم درآمد با شرکت های فیلمسازی را ایجاد کرد که با متقاعد کردن هالیوود مبنی بر تغییر فروشگاه های ویدئویی - دقیقاً مانند سینماها - باید حق تقسیم درآمد را با فیلمسازان بطور کامل عوض کند. او همچنین معامله هایی را تدوین کرد که به او امکان محدود کردن ریسک و سهیم کردن هزینه های مربوط  را می داد


نظرات کاربران


@