موسیقی درمانی "جایگزین داروها" برای آرامش اعصاب قبل از عمل

مراقب سلامت روان خود در دوران کرونا باشید + ویدئو

تاریخ انتشار : ۰۵:۱۴ ۱۸-۰۵-۱۳۹۹

اثرات روانشناختی واگیری بیماری کروناویروس با توجه به گذشت ماه ها کم تر مورد توجه قرار می گیرد. در نظرسنجی اخیر ، بیش از نیمی از بزرگسالان آمریکایی معتقدند که این بحران به عنوان تهدید بر سلامت روانی آنها افزوده است. برای کمک به افراد در فشار روانی، روش های تنظیم مجدد استرس و اضطراب ، جنی تیتز ، استادیار بالینی روانپزشکی در دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس ، پنج راهکار سریع مقابله ای ارائه داده است: دمای بدن را پایین بیاورید تا به تنظیم احساسات شدید کمک کرده و ضربان قلب را کند کند. سعی کنید به مدت 15 تا 30 ثانیه صورت خود را درون یک کاسه آب یخ فرو کنید. تنفس خود را با استنشاق و بازدم آگاهانه مرتب کنید و نفس های خود را به مدت شش دقیقه کاهش دهید. این روش می تواند از جمله مزایای فیزیولوژیکی به کاهش فشار خون کمک کند.

تبریز امروز:

اثرات روانشناختی واگیری بیماری کروناویروس با توجه به گذشت ماه ها کم تر مورد توجه قرار می گیرد. در نظرسنجی اخیر ، بیش از نیمی از بزرگسالان آمریکایی معتقدند که این بحران به عنوان تهدید بر سلامت روانی آنها افزوده است. میشل اوباما یکی از این افراد است که این هفته گفت که وی دچار "افسردگی خفیف " شده است که به اثرات قرنطینه و شرایط سیاسی فعلی مرتبط است.

برای کمک به افراد در فشار روانی،  روش های تنظیم مجدد استرس و اضطراب ، جنی تیتز ، استادیار بالینی روانپزشکی در دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس ، پنج راهکار سریع مقابله ای ارائه داده است:

دمای بدن را پایین بیاورید تا به تنظیم احساسات شدید کمک کرده و ضربان قلب را کند کند. سعی کنید به مدت 15 تا 30 ثانیه صورت خود را درون یک کاسه آب یخ فرو کنید.
تنفس خود را با استنشاق و بازدم آگاهانه مرتب کنید و نفس های خود را به مدت شش دقیقه کاهش دهید. این روش می تواند از جمله مزایای فیزیولوژیکی به کاهش فشار خون کمک کند.
موسیقی آرامش بخش ، مانند "بی وزن"مارکونی یونیون را گوش دهید.


با فشار روی پاشنه های پای خود و مشاهده آنچه فکر می کنید و احساس می کنید ، روی پاشنه "لنگر زدن" را تمرین کنید. ارزیابی کنید که آیا این افکار مفید هستند یا خیر.
با تکرار آنها در لحظات ساکت تر ، کنترل احساسات؛ کنترل موضوعات استرس زا را بهبود بخشید. به عنوان مثال ، می توانید با تنفس از طریق یک مقدار قهوه به مدت یک دقیقه ،تنفس خود را ضد عفونی کنید.

 یک مطالعه جدید توسط محققان آمریکایی نشان داده است که پخش "آرامش بخش ترین آهنگ جهان" قبل از عمل می تواند به همان اندازه برای آرامش اعصاب بیمار مفید باشد.

به بیماران در جلسه آزمایشی یا داروی میادازولام داده شد و  آهنگ "بی وزن"  گروه محیط زیست انگلیس ، ماركونی یونیون را به مدت سه دقیقه پخش کردند  ، در حالی كه داروی بی حسی برای بی حس كردن ناحیه ای از بدن بود.

این ترانه در مطالعه 157 نفر نیز آرام بخش بود ، اگرچه بیماران گفتند ترجیح می دهند موسیقی خود را انتخاب کنند.

"بی وزن" توسط گروه ماركونی یونیك انگلیس در سال 2012 به طور خاص برای كاهش اضطراب ، فشار خون و ضربان قلب نوشته شده است.


آنها تئوری علمی را برای پخش "آرامش بخش ترین آهنگ جهان" ترکیب کردند ، که در طی مراحل ضبط با تکنسین های صدا درمانی به روشی مشابه آهنگساز و فیلمساز موسیقی کار می کردند.

این آهنگ مملو از تصورات رویایی ، دلپذیر ، ملودی آرامش بخش و سازهای مرکب از پیانو ، گیتار و نمونه های الکترونیکی صداهای طبیعی است. این آهنگ به قدری موثر است که پخش آن هنگام رانندگی خطرناک تلقی می شود.

به گفته میندلاب بین المللی ، گروه پشتیبان این تحقیق ، قدرت این آهنگ در مقایسه با هر آهنگ دیگری که تاکنون آزمایش کرده اند برجسته است. "بی وزن" باعث کاهش 65٪ اضطراب و کاهش 35٪ در میزان استراحت فیزیولوژیکی معمول می شود.

ریچارد تالبوت از اتحادیه مارکونی پس از انتشار این آهنگ گفت: "کار با یک پزشک درمانی جالب بود که بدانید چگونه و چرا برخی از صداها بر روحیه افراد تأثیر می گذارد. من همیشه قدرت موسیقی را می دانستم اما قبلاً با استفاده از احساس متن را نوشتیم. "

محققان دانشگاه پنسیلوانیا ، با نوشتن مقاله ای در ژورنال BMJ ، می خواهند ببینند كه آیا نوع موسیقی و نحوه پخش آن برای بیماران تفاوت در نتایج دارد


نظرات کاربران


@