آنتونیو ویوالدی

بهار ، نقاشی ، شعر و موسیقی و رنگ

تاریخ انتشار : ۱۴:۰۹ ۲۲-۰۱-۱۳۹۹

ویوالدی در دوران خود به طور غیر متداولی کنسرت خود را با غزلهای همراه منتشر کرده است که می خواهد روح هر فصلی را با شعر و موسیقی بیان دارد. موسیقی با یک عنصر روایت ایستاده است. ویوالدی درد و رنج زیادی برای ارتباط موسیقی خود با متن شعرها گرفت و خطوط شاعرانه را مستقیماً در موسیقی در صفحه ترجمه کرد. به عنوان مثال ، در بخش میانی "بهار" ، هنگامی که بز در خواب است ، سگ پارس او را می توان در بخش ویولا شنید. موسیقی در جاهای دیگر به طور مشابه تحریک صداهای طبیعی دیگر است. ویوالدی هر کنسرتو را به سه حرکت (سریع-کند-سریع) تقسیم کرد و به همین ترتیب ، هر غزل پیوندی را به سه بخش تقسیم کرد.

تبریز امروز:

  1. الگرو

بهار ، باردگر ، به آغوش کشیده طبیعت را 

و پرندگان  

پذیرا شده اند 

مقدم بهاران را  

با سیل درودها ... 

و درمتن نفس دلپذیر نسیم 

با زمزمه های شورانگیز 

براه افتاده اند شتابان 

کاروان رودها ... 

از بطن چادر ظلمت باری که پوشانیده 

بسیط آسمان ها را 

رعد و برق – در اوج درخشندگی ها – به فریاد می آید 

تا اعلام کند به گیتی دوران بهار را 

اما پس از فرو نشستن و در هم شکستن فریادها 

میرسد بگوش 

یکبار دگر  

نغمه طرب انگیز پرندگان چمن آرا 

لارکو

و لمیده بر چمن همه سبزه و گل 

-شبان- 

سرمست راز و نیاز برگ ها 

- درکنارش سگ وفاداری که دارد - 

زمان را می سپارد به گذشت مرگ ها ... 

  1. الگرو

(رقص روستائی) 

دمن ها به وجد می آیند با نغمه نی چوپانی 

و پری ها همراه با شبان ها ، پایکوبان 

گرامی می دارند  

مقدم بهاران را 

زیرا انوار رخشنده آسمانی ... 

چهارفصل یک موسیقی توصیفی است که عبارت از چهار کنسرت ویولن توسط آهنگساز ایتالیایی آنتونیو ویوالدی است که هر یک از آنها بیان موسیقی در فصلی از سال است. آنها در حدود 1716-1717 نگاشته شده و در سال 1725 در آمستردام همراه با هشت کنسرت دیگر منتشر شده است.
چهار فصل از شناخته شده ترین آثار ویوالدی است. در آنها ویوالدی نمادهای نهرهای جاری ، آواز پرندگان ، چوپان و  پارس سگ او ، وزوز حشرات ، طوفان ها ، رقصندگان ، شکار ، مهمانی ها از نظر شکارچیان و طعمه ها  را با موسیقی ترسیم می کند.
 
 ویوالدی در دوران خود به طور غیر متداولی کنسرت خود را با غزلهای همراه منتشر کرده است  که می خواهد روح هر فصلی را با شعر و موسیقی بیان دارد. موسیقی با یک عنصر روایت ایستاده است. ویوالدی درد و رنج زیادی برای ارتباط موسیقی خود با متن شعرها گرفت و خطوط شاعرانه را مستقیماً در موسیقی در صفحه ترجمه کرد. به عنوان مثال ، در بخش میانی "بهار" ، هنگامی که بز در خواب است ، سگ پارس او را می توان در بخش ویولا شنید. موسیقی در جاهای دیگر به طور مشابه تحریک صداهای طبیعی دیگر است. ویوالدی هر کنسرتو را به سه حرکت (سریع-کند-سریع) تقسیم کرد و به همین ترتیب ، هر غزل پیوندی را به سه بخش تقسیم کرد.
 

نظرات کاربران


@