طاعون اشدود یک نقاشی از نیکلاس پوسین

تاریخ انتشار : ۱۷:۱۰ ۰۲-۱۲-۱۳۹۸

طاعون اشدود هنرمند فرانسوی نیکلاس پوسین داستانی است از ساموئل در عهد عتیق. که نقاشی اصلی در حال حاضر در لوور در پاریس آویزان شده است. پوسین مأمور شد تا طاعون اشدود را توسط فابریزیو والگوارنر نقاشی کند. فابریزیو واگوارنرا تاجر سیسیلی بود که با خرید این نقاشی به جرم پولشویی در دادگاه محاکمه شد. او همچنین بیش از یک نسخه از این قطعه را سفارش داد. پوسین این کار را هنگام طاعون که از سال 1629 تا 1631 در ایتالیا اتفاق افتاد ، نقاشی کرد و این در تصویر پردازی دقیق او از این بیماری بسیار موثر بود.

تبریز امروز:

The plague of ashdod 1630.jpg

طاعون اشدود هنرمند فرانسوی نیکلاس پوسین داستانی است از ساموئل در عهد عتیق. که نقاشی اصلی در حال حاضر در لوور در پاریس آویزان شده است. پوسین مأمور شد تا طاعون اشدود را توسط فابریزیو والگوارنر نقاشی کند. فابریزیو واگوارنرا تاجر سیسیلی بود که با خرید این نقاشی به جرم پولشویی در دادگاه محاکمه شد. او همچنین بیش از یک نسخه از این قطعه را سفارش داد. پوسین این کار را هنگام طاعون که از سال 1629 تا 1631 در ایتالیا اتفاق افتاد ، نقاشی کرد و این در تصویر پردازی دقیق او از این بیماری بسیار موثر بود.

نیکلاس پوسین هنرمند فرانسوی در سال 1594 در لس اندلیز ، نورماندی به دنیا آمد. زندگی پوسین در سال 1665 در رم به پایان رسید. پوسین هنگام بروز طاعون در اشدود تحت تأثیر این بیماری همه گیر بود. بسیاری از کسانی که این نقاشی پوسین را مورد مطالعه قرار داده اند ، مجذوب دانش پیشرفته او درباره ماهیت این بیماری همه گیر شده اند.

اما او در این دوران ساکن رم بود.

پوسین مشاهدات خود را در مورد طاعون نوشت. نوشته‌ها و مشاهدات وی شامل درک او از اپیدمی بود. او اطلاعات ارزشمندی داشت که رشد طاعون را کند می کرد. با این حال ، متن هرگز تکمیل نشد. در این نوشته ها ، پوسین مفهوم وفاداری ارسطو را مورد بحث قرار می دهد.  برای توصیف افرادی که فاقد وفاداری هستند ، ارسطو موردی از اعضای خانواده ای بیمار را بیان می کند که به دلیل مسری بودن بیماری همدیگر را می کشند ، استفاده کرد. پوسین توضیح می دهد که چگونه ارسطو درباره اعضای خانواده قاتل یکدیگر به دلیل ترس از بیماری نوشت. پوسین با به تصویر کشیدن مردی که کودک را از اجساد مادر کودک جدا کرده بود ، این عدم وفاداری را نشان داد. این ممکن است منجر به مرگ این مرد شود ، درست مانند کودکی که به مادر خود وابسته باشد ، به طاعون آلوده می شود و نیز می میرد. این عدم وفاداری در کل این نقاشی نشان داده شده است. 

موضوع این نقاشی از داستانی در کتاب ساموئل در عهد عتیق کتاب مقدس درباره طاعون اشدود ناشی می شود. : "اکنون دست خداوند بر مردم اشدود و محله آن سنگین بود ، آنها را ویران کرد و آنها را با تومورها رنجاند. آنها گفتند: "کشتی خدای اسرائیل نباید در اینجا با ما بماند ، زیرا دست او بر ما و بر خدای ما داگون سنگین است." خود پوسین این قطعه هنری را نامید ؛ "II miraculo dell'Arca nel tempio di Agon" ، به معنی معجزه کشتی در معبد داگون. این نام به معبد داگون اشاره دارد که در نبرد ویران شده است. این همان نبردی است که کشتی میثاق در این روایت کتاب مقدس وظایفی داشت. اعتقاد بر این بود که سرقت این کشتی خشم خدا را برانگیخته و طاعون آغاز شدهاست.

نقاشی هایی که طاعون را به تصویر می کشد عجیب است زیرا در طول قرن هفدهم ، یک باور مشترک این بود که دیدن چیزی مانند طاعون در هنر می تواند پیامدهای جسمی مضر داشته باشد. اعتقاد بر این بود که فرد آنچه را که مشاهده می کند در او تجلی می یابد و به معنای واقعی کلمه با بیماری همه گیر مانند طاعون مواجه می شود این اعتقادات که بسیار مورد قبول واقع شده بودند ، چنان قوی بودند که باعث می شد تصاویر یا بیماری ها بسیار غیرمعمول باشند. توصیفهای پوسین از افرادی که می خواستند بینی خود را بپوشانند ، اعتقادات وی را در آن زمان نشان می دهد که نفس قربانیان در این مکان می توانست مسری باشد.

چهره های طاعونی که به نظر می رسد به تصویر کشیده شده دقیق است ، کودک گرسنه است که از سینه مادر مرده اش جدا می شود تا کودک از خون و شیر مادر آلوده به طاعون بیمار نشود. این تصاویر بویژه نگران کننده هستند زیرا مردم در این زمان با دیدن مادونا در حال تغذیه کودک شیرخوار خود ، سمبل زندگی و ایمنی برای کاتولیک ها و مسیحیان بودند. به نظر می رسد دیدن این کودک که از مادر آلوده جدا شده است تقریبا غیر انسانی است. از این رو می توان آفت را به عنوان تهدید کننده زندگی تلقی کرد. مردی که کودک را نجات می دهد با این کار زندگی خود را به خطر می اندازد و این نشان از شجاعت دارد. ممکن است پوسین این چهره را برای تقویت خشم عمیقی که بیننده هنگام مشاهده قسمتهایی از طاعون اشدود احساس کرده است ، بگذارد. یکی از چهره های مشکل ساز در این نقاشی در انتهای مجسمه Dagon است. یک تسکین بزرگ وجود دارد که هنوز تعبیر نشده است. یک زن نیز وجود دارد که یک کودک نوپا را به سمت راست Ark منتقل می کند

 

نظرات کاربران


@