اثر کامیل سنت سانس با اجرای یاشا هایفتز

روندو کاپریچیو

تاریخ انتشار : ۱۸:۳۵ ۱۲-۱۱-۱۳۹۷

روندو کاپریچیو در لا مینور، اپ. 28، یک ترکیب برای ویولن و ارکستر است که در سال 1863 توسط کامیل سن ساسن برای پابلو سارازات ویولونیست نوشته شده است.

تبریز امروز:

مقدمه و روندو کاپریچیو Rondo Capriccioso در لا مینور، اپوس 28، یک ترکیب برای ویولن و ارکستر است که در سال 1863 توسط کامیل سنت سانس برای پابلو دسارازات ویولونیست نوشته شده است.

 

این قطعه توسط یاشا هایفتز اجرا شده است

در سال 1863، سنت سانس  قطعه ای برای پابلو سارازات نوشت: پیش درآمد و روندو کاپریچیو برای ویولن و ارکستر! او در ابتدا قصد داشت تا این قطعه در انتهای کنسرتو ویولن سنت سانس، Op. 20  قرار گیرد.

seated portrait of middle-aged man, bearded, in formal 19th-century costume

 

سن سان که توسط پیر پتیت در سال 1900 عکسبرداری شده است


چارلز کامیل سن سانس فرانسوی در 9 اکتبر 1835 دنیا امد وی در 16 دسامبر 1921 در 86  سالگی چشم از جهان فرو بست ، او آهنگساز ، ارگ نواز و پیانیست عصر رمانتیسم بود. آثار شناخته شده او روندو کاپریچیو (1863)، دومین کنسرتو پیانو (1868)، کنسرتو اول سلو (1872)، رقص مردگان (1874)، اپرای سامسون و دلیله (1877)، سومین کنسرتو ویولن (1880)، سمفونی سوم ("ارگ") (1886) و کارناوال حیوانات (1886) هستند.

سن سانس یک جادوگر موسیقی بود؛ او اولین کنسرت خود را در سن ده سالگی ساخت. پس از تحصیل در کنسرواتوار پاریس، وی به دنبال یک حرفه ، به عنوان یک ارگ نواز کلیسایی، اولین بار در سن مری، پاریس و از سال 1858 در مادلین ، کلیسای رسمی امپراتوری فرانسه به اجرای موسیقی پرداخت. پس از خروج از کلیسا، بیست سال بعد، او یک پیانیست مستقل و آهنگساز موفق بود که در اروپا و آمریکا طرفداران خودش را داشت .

سنت سانس به عنوان یک مرد جوان مشتاق موسیقی مدرن روز، به ویژه ، موسیقی فرانس لیست ، شومان و واگنر بود، اگر چه آهنگ های خود را عموما در یک سنت معمول کلاسیک می ساخت. او یک محقق تاریخ موسیقی بود و متعهد به ساختارهایی بود که توسط آهنگسازان پیشین فرانسه ساخته شده بود. در سال های بعد او با آهنگسازان مدارس موسیقی امپرسیونیست وارد جدل شد. اگر چه عناصر نئوکلاسیک در موسیقی او وجود داشتو سایه ای از استراوینسکی. 

سن سان تنها یک کرسی تدریس در École de Musique Classique et Religieuse در پاریس داشت و کمتر از پنج سال آنجا بود. با این وجود در توسعه موسیقی فرانسوی بسیار تاثیر گذارد : دانش آموزان او شامل گابریل فور و موریس راول بودند که هر دو آنها به شدت تحت تأثیر سن سانس قرار گرفتند، آنها به نبوغ وی احترام می گذاشتند.

 


نظرات کاربران


@